E21 318i (ITB)
Re: E21 317
Ken jij de Ate Typ 200 trouwens? Het is een DOT4 met een kookpunt van 280 graden C en trekt geen vocht aan.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Nope maar klinkt goed. Ben benieuwd of dat dan nog nadelen heeft of juist een goed alternatief is voor DOT 5.1
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Ga je ook een remdruk regelaar plaatsen?

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Dit hebben ze op hun site staan:
En 5.1 en 4.0 zijn te mixen.
https://www.fineline-imports.nl/remmen/remolie/c18553/
@Bertje: Ja, absoluut! Er komt een Wilwood met zo'n schroefknop in, want een maximale drukventiel heeft weinig zin eigenlijk...
Als je dit als enige bron neemt is het perfectRegulier straatgebruik: Motul Dot 3&4 Dry boiling point 245 °C Wet boiling point 158 °C
Straat & Circuit gebruik: Motul & FerodoDot 5.1 Dry boiling point 270 °C Wet boiling point 185 °C
(let op, 5.1 dient 1x per jaar vervangen te worden ivm aantrekken van vocht !)
Op dit moment is de ATE TYP200 de best verkocht remolie voor sportief gebruik, dit is een Dot 4, met een kookpunt van 280 °C, en trekt geen vocht aan zoals de Dot 5.1, dus kunt u deze 2-3 jaar gebruiken alvorens te wisselen.
Circuit gebruik: Motul RBF 600 Dry boiling point 312 °C Wet boiling point 205 °C
Circuit gebruik: Motul RBF 660 Dry boiling point 325 °C Wet boiling point 205 °C
En 5.1 en 4.0 zijn te mixen.
https://www.fineline-imports.nl/remmen/remolie/c18553/
@Bertje: Ja, absoluut! Er komt een Wilwood met zo'n schroefknop in, want een maximale drukventiel heeft weinig zin eigenlijk...
Re: E21 317
Inderdaad best een drukregelaar plaatsen in plaats van een drukbegrenzer, verhouding voor achter moet gewoon goed zitten 
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Vandaag ook rechts zover gebracht dat de schijven erop kunnen. De radiale slag van de schijf valt me alles mee en ga ik wel kunnen afstellen. Ook nieuwe handremkabels geplaatst en dat verklaarde ook wel waarom links niet meedeed.
Ik ga toch nog iets als dit nodig hebben:

Maar dan iets luxueuzer zeg maar. De trommels waren 8 dik en de nieuwe schijven 5, dus daar komen toch ook nog spacers tussen om het wiel naar de originele stand te brengen en de afstand met de klauw nog wat te vergroten.
Dus deze week echt maar eens naar de watersnijdert zodat volgende week de boel eronder kan!
Ik ga toch nog iets als dit nodig hebben:

Maar dan iets luxueuzer zeg maar. De trommels waren 8 dik en de nieuwe schijven 5, dus daar komen toch ook nog spacers tussen om het wiel naar de originele stand te brengen en de afstand met de klauw nog wat te vergroten.
Dus deze week echt maar eens naar de watersnijdert zodat volgende week de boel eronder kan!
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 317
Mooi maatwerk!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: E21 317
Zelfs ik durf niet zulks broggelwerk af te leveren, dit is op een 02 waar ik het hele idee van geleend heb 
https://tx02.blogspot.com/2012/05/rear-disc-brakes.html
https://tx02.blogspot.com/2012/05/rear-disc-brakes.html
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen:



Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Wow... En wat is dat voor ijzerdraadje daar rechtsonder?
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 317
De borging van de schroeven waar veerpoot vastzit.(e12)
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 317
Whahahahahahahaha, hoe verzint iemand dat nou?? Maar HOE DAN, ook gewoon hahahahaha. Je zal zo'n "goed onderhouden en zorgvuldig geüpgrade klassieker" kopen....BertjeConti wrote: Sat Feb 02, 2019 11:31 pm Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen