Dit klusje vandaag maar eens afgemaakt, die lagen ook al weer een paar maandjes te wachten.
Eerst de dempertjes voorzien van dikkere pijpjes die wel fatsoenlijk te lassen zijn. Ik verwacht namelijk dat het lassen van 0.5mm dik RVS pijp aan de demper tot gatenkaas zou leiden, tenminste met de MIG die ik ter beschikking heb, om 0.5mm RVS fatsoenlijk te kunnen lassen moet je echt wel een TIG lasapparaat hebben.
De RVS eindjes eraf geflexed en er normaal stalen uitlaatbuis pijpjes voor in de plaats gelast, bewust verschillende lengtes genomen:
hier zie je duidelijk het verschil in dikte van het RVS en staal:
Dan werd het tijd de einddemper van de Pastellblauer af te halen en daar de 80mm dikke eindpijpjes af te flexen, omdat de nieuwe eindpijpjes langer zijn moet de demper dus verder naar voren terug geplaatst worden, dit betekend buis inkorten en nieuwe ophangbeugels aan de demper miggen.
Eigenlijk zou ik de gehele uitlaat eronder uit halen, vanaf de voorste pijpen is (was) het één stuk, maar nu toch maar op een sok-mof die gelast was de uitlaat doorgezaagd zodat de einddemper vanaf nu demontabel geworden is.
Daarna konden de nieuwe eindpijpjes op de demper gelast worden, eerst even passen
en daarna de handel aflassen en in de zinkspray zetten.
En dan nog ff monteren:
Uitlaat geluid zou nu iets beschaafder moeten zijn, maar niet teveel natuurlijk, morgen eens kijken hoe dit bevalt.