Wie kan me helpen met raad om mijn probleem ivm speling op de vooras te verhelpen?
Een jaar geleden kocht ik een 320/6 die van origine een Duitser is, dan naar Nederland is geëxporteerd en dan naar België geëxporteerd.
Ik bracht hem naar de Belgische technische keuring waar hij voor vanalles en nog wat werd afgekeurd.
Nu net na de Corona bied ik hem terug aan op de keuring waardoor ze alles goedkeuring behalve de speling op de vooras.
Op de auto toen ik hem kocht was er 1 van de 2 veerpoten ingelopen waarvan ik dacht dat het probleem daar zat. Had 2 tweedehands veerpoten in Duitsland gevonden 45mm die voor de 320/6 zouden moeten zijn, nieuwe rollementen set erop gemonteerd maar duidelijk heeft de keuring me vorige week terecht weeral afgekeurd. Er zit inderdaad nog steeds een speling op. Hebben ze dan de veerpoten van 45mm voor een 4cil gemonteerd gehad op de auto en heeft die Duitse man mij ook de veerpoten voor een 4 cil verkocht? Ik kan nergens de maten van de astap terugvinden om deze na te meten. De wielnaam/hub is de juiste voor de 320/6. Hier past de rollementen set ( A31211107456 ) perfect in.
Ik heb er ook de verlagingsveren van h&r met Bilstein schokdempers onder gemonteerd, dit kan toch niets te maken hebben met de speling zoals BMW Classic me zegt? Ik denk dat ze mijn probleem daar niet tegoei begrijpen of mss ligt het aan mijn Duitse vertaling?
Dus conclusie:
Een 320/6 van 03-1982
Veerpoten zouden voor een 320/6 moeten zijn.
Rollementen/lager set A31211107456 voor 320/6
Wielnaaf/hub 31211116681 omdat de lagerset hierop past.
Maar toch blijft de speling.
Wie kan me helpen zodat deze 320/6 weer lekker kan gaan rondtoeren op het asfalt? (En ik ook natuurlijk
Hartelijk bedankt
Ps waar kan ik een foto uploaden? Misschien is de auto hier zelfs al wel gekend van een vorige eigenaar.
Groeten Dimi