Pastellblauer's E12 avonturen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Het begint al weer ergens op te lijken
Wat mij gisteren op viel is dat de bediening van de koppeling veel lichter is als voorheen. Komt dat doordat nu een ander deel van de schotelveer gebruikt wordt? ik verwacht het wel.
Vanavond weer lekker verder gesleuteld, eerst de stofkap onder op het vliegwielhuis gemonteerd, zodat die alvast niet meer vergeten kan worden.
Daarna het onderblok verder opbouwen, startmotor er in, en dat gaat lekker gemakkelijk als de kop en het spruitstuk niet in de weg zitten.
Vervolgens de motor kabelboom erin en de draad voor de oliedruksensor boven het voorste krukasdeksel geleid, via deze weg ook meteen de kabel van de CPS (Crank Position Sensor) geleid.
Daarna de dynamo en waterpomp geplaatst, en vervolgens de sandwich plaat voor oliedruk/temperatuur met bekabeling en afsluitend het oliefilter.
Onderblok is nu zover mogelijk opgebouwd.
Hie zie je de kabels tussen krukasdeksel en waterpomp zitten:


onderblok zo ver mogelijk opgebouwd:


Dan verder met de kop, op de werkbank het thermostaathuis en spruitstuk gemonteerd. Spruitstuk monteren in de motorruimte is lastig, omdat alle moeren er van onder uit in moeten en je ziet dus niks, op de werkbank gaat het veel gemakkelijker.
Ook alvalt nieuwe NGK bougies geplaatst:


De veer op de carterontluchtingspijp heb ik met dun draad bij elkaar gebonden, dit vergemakkelijkt de installatie van dit vervelende ding enorm, eenmaal goed geplaatst is het een kwestie van de draadjes doorknippen.

Vervolgens de pasvlakken van blok en kop voor de laatste keer ontvet, en dan kan de pakking erop:


Vervolgens de kop met spruitstuk erop laten zakken, et voila het beging weer op een
te lijken vooronder in de pastellblauer:


Wat mij gisteren op viel is dat de bediening van de koppeling veel lichter is als voorheen. Komt dat doordat nu een ander deel van de schotelveer gebruikt wordt? ik verwacht het wel.
Vanavond weer lekker verder gesleuteld, eerst de stofkap onder op het vliegwielhuis gemonteerd, zodat die alvast niet meer vergeten kan worden.
Daarna het onderblok verder opbouwen, startmotor er in, en dat gaat lekker gemakkelijk als de kop en het spruitstuk niet in de weg zitten.
Vervolgens de motor kabelboom erin en de draad voor de oliedruksensor boven het voorste krukasdeksel geleid, via deze weg ook meteen de kabel van de CPS (Crank Position Sensor) geleid.
Daarna de dynamo en waterpomp geplaatst, en vervolgens de sandwich plaat voor oliedruk/temperatuur met bekabeling en afsluitend het oliefilter.
Onderblok is nu zover mogelijk opgebouwd.
Hie zie je de kabels tussen krukasdeksel en waterpomp zitten:


onderblok zo ver mogelijk opgebouwd:


Dan verder met de kop, op de werkbank het thermostaathuis en spruitstuk gemonteerd. Spruitstuk monteren in de motorruimte is lastig, omdat alle moeren er van onder uit in moeten en je ziet dus niks, op de werkbank gaat het veel gemakkelijker.
Ook alvalt nieuwe NGK bougies geplaatst:


De veer op de carterontluchtingspijp heb ik met dun draad bij elkaar gebonden, dit vergemakkelijkt de installatie van dit vervelende ding enorm, eenmaal goed geplaatst is het een kwestie van de draadjes doorknippen.

Vervolgens de pasvlakken van blok en kop voor de laatste keer ontvet, en dan kan de pakking erop:


Vervolgens de kop met spruitstuk erop laten zakken, et voila het beging weer op een
te lijken vooronder in de pastellblauer:
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 22, 2022 9:05 pm, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
knap Rob!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Wauw! Complimenten 
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooi werk!! Dat met die veer op de ontluchting heb ik ook zo gedaan. Twee tryrips erop. Hoe heb je die peilstok zo mooi rood gekregen?? Lijkt wel een nieuwe!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Peilstok is gewoon die bij dit E30 blok zat. Het greepje is kunststof, schoongemaakt met ....... Je raad het al..........vriendje Dasty natuurlijk.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
En weer verder
Na gisteren een avondje "vrij" genomen te hebben ging het vanavond weer verder met de motorwissel.
De kop lag er weliswaar al op, maar de kopbouten moesten nog op de juiste manier aangetrokken worden, eerst op 30Nm, en daarna in twee ronden 180° (2 keer 90°)
Nadat de kopbouten aangetrokken waren kon de olie op het blok, en wilde ik het olie smeer systeem ontluchten voordat de motor voor het eerst gestart zou worden.
Dit kan alleen als de distributie riem nog niet gemonteerd is, door met een boormachine de tussenas die de oliepomp aan drijft deze as aan te drijven.
Zo gezegd zo gedaan.
Het borrelde flink in het begin, en op een gegeven moment zie je de olie met veel luchtbelletjes uit de lagers van de nokkenas komen, krukas kan ik helaas niet zien.
Ik heb er een videootje van geschoten:
Natuurlijk was ik ook benieuwd naar de oliedruk, dus de telefoon in de auto geklemd en gericht op de display om zo een videootje te schieten. Ik kan immers niet de boormachine bedienen en op de display kijken tegelijk:
Na deze succesvolle oliekanaal ontluchting en oliedruk test ging de distributie riem erop, en controleerde ik de klepspeling. De klepspeling had ik al op de werkbank ingesteld, maar nu de kop gemonteerd is en de kopbouten aangetrokken bleek de klepspeling toch iets gekrompen te zijn. Dus overnieuw.
Bij de laatste klep gebeurde het onvermijdelijke, achteraf ook weer zoiets stoms
De tool waarmee ik de excenters verdraai viel via een van de oliekanalen in het blok, foetsie tool. Oohh wat voelde ik mij even KL..ten zeg, in een flits zag ik mij het blok alweer uit de auto takelen en demonteren, maar eeehh .................... rustig blijven Robby..........
Die tool gebruik ik al 18 jaar op de M20 motor, eigenlijk altijd geluk gehad dat het niet eerder mis is gegaan.
Als eerste checkte ik of dat oliekanaal recht naar beneden liep, met de kans dat het tooltje onder in het carter zou kunnen liggen, en gelukkig was het kanaal helemaal recht.
Daarna geprobeerd met mijn schroevendraaien met ingebouwde antenne met magneetkop via het kanaal de tool op te vissen, maar deze kwam niet diep genoeg. Verder is die antenne-magneet-bit-schroevendraaier een verrekte handig ding waarmee ik al menig boutje en moertje uit onbereikbare plekjes heb weten te vissen.
Hoe nu verder?
Carterpan demonteren had ik echt geen zin in, dus maar wat anders proberen.
Ik heb de verse olie afgelaten en een sterk klein magneetje aan een stuk ijzerdraad gemaakt, in de hoop via het olie aftap gat de tool te kunnen opvissen, maar dan moest de tool wel op de bodem van het carter liggen.
En warempel, slechts twee keer vissen en het tooltje was er alweer uit. Poeehhhh wat een opluchting
Ik ga dit tooltje dus echt nooit meer gebruiken, maak wel een nieuwe die niet in de oliekanalen past.
Dit is 'm dus, die omgeknikte spijker:

Daarna kon de olie er weer terug in en verder met opbouwen. Kachelslangen, kabelboom geplaatst en de poelies en V-Riemen (nieuwe) gemonteerd. veel verder ben ik vandaag niet meer gekomen. Hopelijk morgen weer verder.

JAJA nu lijkt de poelie op de krukas voor de SB-pomp uit het lood te staan, alweer gezichtsbedrog hoor!
Na gisteren een avondje "vrij" genomen te hebben ging het vanavond weer verder met de motorwissel.
De kop lag er weliswaar al op, maar de kopbouten moesten nog op de juiste manier aangetrokken worden, eerst op 30Nm, en daarna in twee ronden 180° (2 keer 90°)
Nadat de kopbouten aangetrokken waren kon de olie op het blok, en wilde ik het olie smeer systeem ontluchten voordat de motor voor het eerst gestart zou worden.
Dit kan alleen als de distributie riem nog niet gemonteerd is, door met een boormachine de tussenas die de oliepomp aan drijft deze as aan te drijven.
Zo gezegd zo gedaan.
Het borrelde flink in het begin, en op een gegeven moment zie je de olie met veel luchtbelletjes uit de lagers van de nokkenas komen, krukas kan ik helaas niet zien.
Ik heb er een videootje van geschoten:
Natuurlijk was ik ook benieuwd naar de oliedruk, dus de telefoon in de auto geklemd en gericht op de display om zo een videootje te schieten. Ik kan immers niet de boormachine bedienen en op de display kijken tegelijk:
Na deze succesvolle oliekanaal ontluchting en oliedruk test ging de distributie riem erop, en controleerde ik de klepspeling. De klepspeling had ik al op de werkbank ingesteld, maar nu de kop gemonteerd is en de kopbouten aangetrokken bleek de klepspeling toch iets gekrompen te zijn. Dus overnieuw.
Bij de laatste klep gebeurde het onvermijdelijke, achteraf ook weer zoiets stoms
De tool waarmee ik de excenters verdraai viel via een van de oliekanalen in het blok, foetsie tool. Oohh wat voelde ik mij even KL..ten zeg, in een flits zag ik mij het blok alweer uit de auto takelen en demonteren, maar eeehh .................... rustig blijven Robby..........
Die tool gebruik ik al 18 jaar op de M20 motor, eigenlijk altijd geluk gehad dat het niet eerder mis is gegaan.
Als eerste checkte ik of dat oliekanaal recht naar beneden liep, met de kans dat het tooltje onder in het carter zou kunnen liggen, en gelukkig was het kanaal helemaal recht.
Daarna geprobeerd met mijn schroevendraaien met ingebouwde antenne met magneetkop via het kanaal de tool op te vissen, maar deze kwam niet diep genoeg. Verder is die antenne-magneet-bit-schroevendraaier een verrekte handig ding waarmee ik al menig boutje en moertje uit onbereikbare plekjes heb weten te vissen.
Hoe nu verder?
Carterpan demonteren had ik echt geen zin in, dus maar wat anders proberen.
Ik heb de verse olie afgelaten en een sterk klein magneetje aan een stuk ijzerdraad gemaakt, in de hoop via het olie aftap gat de tool te kunnen opvissen, maar dan moest de tool wel op de bodem van het carter liggen.
En warempel, slechts twee keer vissen en het tooltje was er alweer uit. Poeehhhh wat een opluchting
Ik ga dit tooltje dus echt nooit meer gebruiken, maak wel een nieuwe die niet in de oliekanalen past.
Dit is 'm dus, die omgeknikte spijker:

Daarna kon de olie er weer terug in en verder met opbouwen. Kachelslangen, kabelboom geplaatst en de poelies en V-Riemen (nieuwe) gemonteerd. veel verder ben ik vandaag niet meer gekomen. Hopelijk morgen weer verder.

JAJA nu lijkt de poelie op de krukas voor de SB-pomp uit het lood te staan, alweer gezichtsbedrog hoor!
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 22, 2022 9:03 pm, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Hahaha, wat voor gekke groothoeklens heb jij toch... (geen samsung
). Jammer van dat geklooi met dat tooltje, maar mooi werk verder. Ben benieuwd hoe het straks loopt, of je echt de frisheid voelt, tov dat oude blokje.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Is ook altijd, als het allemaal helemaal op rolletjes loopt is er altijd iets wat misgaat, bout die afbreekt, iets wat ergens tussen flikkert, was zo ook mega voorzichtig met die nokkenaswissel bij een ingebouwde S14 motor. Als één van die kleine rotboutjes in het distributiedeksel valt is je project zojuist flink groter geworden. Alles volop afgedekt met lappen en dat was gelukkig afdoende die keer. Maar idd, een tooltje dat met groot gemak ergens tussen kan, dat vraagt om een modificatie, al is de kans dat 'ie er nog een keer zo in floept niet zo groot, je zult het net zien...
Anyway, met een vertraging die bij elk project wel hoort evengoed weer mooie progressie!
Anyway, met een vertraging die bij elk project wel hoort evengoed weer mooie progressie!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooi werk weer hoor. Gelukkig dat je het stukje gereedschap heb terug kunnen halen zonder alles te demonteren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Het einde nadert
Vanavond weer lekker verder geklust aan de "nieuwe" M20B20, er hoefde eigenlijk niet zo heel veel meer te gebeuren.
Als eerste het gasklephuis en als de slangetjes en kabeltjes die daar aan zitten gemonteerd.
Vervolgens de benzine leidingen weer op de rail en de MAP sensor gemonteerd.
dan de fan en radiator op zijn plaats en de slangen er weer aan.
Daarna was het de beurt aan de uitlaatspruitstukken en de daar aan vast zittende downpipes
Ik heb de oorspronkelijke spruitstukken terug geplaatst maar eerst wat metinkjes uitgevoerd.
Nu weet ik dat de uitlaatpoorten op de .200 kop 30,5mm zijn, de .731 kop heeft 1 mm grotere poorten, 31,5mm.
De originele uitlaatspruitstukken hebben poorten van 30,5mm, de E30 uitlaatspruitstukken hebben poorten van 33,5mm, flink wat groter dus.
Maar met de powerfile heb ik de poorten in de uitlaatspruitstukken geruimd tot 31,5 mm zodat het overeenkomt met de kop.
Vervolgens konden de bougiekabels erop, en als laatste het expansievat van het koelsysteem.
Bijna klaar, het systeem nog vullen met kvs en dan .......

Moet ik alleen nog de accupool aansluiten en kan ik een poging doen de motor te starten, spannend.....
Ik heb hiervan maar eens een video gemaakt, veel leuker:
voor wie niet wil wachten, op 2 minuten in deze video is het "great succes" moment
6 liter kvs is toch niet voldoende om een volledig leeg systeem te vullen, en één wateraansluiting op de pomp lekt een drupje, de slangenklem wil niet vaster, morgen maar eens een nieuwe opzetten en het koelsysteem vullen, dan kan er echt gereden worden.
Na de eerste start geen blauwe wolken uit de uitlaat en een stil kleppentrein.
Later op de avond de auto van de bokken gehaald en de eerste meters gereden, koppeling werkt heerlijk licht, fantastisch

Vanavond weer lekker verder geklust aan de "nieuwe" M20B20, er hoefde eigenlijk niet zo heel veel meer te gebeuren.
Als eerste het gasklephuis en als de slangetjes en kabeltjes die daar aan zitten gemonteerd.
Vervolgens de benzine leidingen weer op de rail en de MAP sensor gemonteerd.
dan de fan en radiator op zijn plaats en de slangen er weer aan.
Daarna was het de beurt aan de uitlaatspruitstukken en de daar aan vast zittende downpipes
Ik heb de oorspronkelijke spruitstukken terug geplaatst maar eerst wat metinkjes uitgevoerd.
Nu weet ik dat de uitlaatpoorten op de .200 kop 30,5mm zijn, de .731 kop heeft 1 mm grotere poorten, 31,5mm.
De originele uitlaatspruitstukken hebben poorten van 30,5mm, de E30 uitlaatspruitstukken hebben poorten van 33,5mm, flink wat groter dus.
Maar met de powerfile heb ik de poorten in de uitlaatspruitstukken geruimd tot 31,5 mm zodat het overeenkomt met de kop.
Vervolgens konden de bougiekabels erop, en als laatste het expansievat van het koelsysteem.
Bijna klaar, het systeem nog vullen met kvs en dan .......

Moet ik alleen nog de accupool aansluiten en kan ik een poging doen de motor te starten, spannend.....
Ik heb hiervan maar eens een video gemaakt, veel leuker:
voor wie niet wil wachten, op 2 minuten in deze video is het "great succes" moment
6 liter kvs is toch niet voldoende om een volledig leeg systeem te vullen, en één wateraansluiting op de pomp lekt een drupje, de slangenklem wil niet vaster, morgen maar eens een nieuwe opzetten en het koelsysteem vullen, dan kan er echt gereden worden.
Na de eerste start geen blauwe wolken uit de uitlaat en een stil kleppentrein.
Later op de avond de auto van de bokken gehaald en de eerste meters gereden, koppeling werkt heerlijk licht, fantastisch
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 22, 2022 9:01 pm, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ik was er al bang voor... wat moeten wij nu lezen, als jij klaar bent??
Maar gaaf hoor! Motortje koopt prima, zo te horen op het filmpje. Wat was er nou met die startmotor??
Verder rijdt het ook goed? Zie jij in je tabellen andere waardes dan met je oude motor? Of is het lekker lopen op de oude instellingen??
Maar gaaf hoor! Motortje koopt prima, zo te horen op het filmpje. Wat was er nou met die startmotor??
Verder rijdt het ook goed? Zie jij in je tabellen andere waardes dan met je oude motor? Of is het lekker lopen op de oude instellingen??
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
uwbuurman wrote: Fri Jul 10, 2020 11:58 pm Ik was er al bang voor... wat moeten wij nu lezen, als jij klaar bent??
Maar gaaf hoor! Motortje koopt prima, zo te horen op het filmpje. Wat was er nou met die startmotor??
Verder rijdt het ook goed? Zie jij in je tabellen andere waardes dan met je oude motor? Of is het lekker lopen op de oude instellingen??
Startmotor deed niks omdat ik de zwarte draad op de verkeerde klem geschoven had, hij heeft 2 aansluitingen
Één voor de startmotor te activeren, en een tweede die vroeger naar het weerstandsblok van de bobine liep.
Ik heb nog niet gereden, geen tijd gehad,.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Zo, de eerste kilometers zitten erop, kvs lek is gestopt door nieuwe slangklemmen te gebruiken, koelsysteem helemaal gevuld. Daar gaat dus bijna 10 liter in.
Motor loopt goed op de huidige instellingen, behoeft zo op het eerste oog nog geen aanpassingen.
Kleppentrein is stil, je kunt de injectoren beter horen, dus dat is ook goed.
Olie tijdens eerste ritje opgewarmd tot 80 graden, druk is prima, stationair fluctuerend van 1,5-2 Bar, bij hogere toeren loopt de druk al snel op naar 4 Bar, dat schijnt ook de druk te zijn waarop de pomp begrensd is.
Ik heb er de gebruikelijke 10W40 in gegooid.
Koppeling is heerlijk licht te bedienen nu.
Dus idd Koos, niks meer voor jullie om te lezen.
Motor loopt goed op de huidige instellingen, behoeft zo op het eerste oog nog geen aanpassingen.
Kleppentrein is stil, je kunt de injectoren beter horen, dus dat is ook goed.
Olie tijdens eerste ritje opgewarmd tot 80 graden, druk is prima, stationair fluctuerend van 1,5-2 Bar, bij hogere toeren loopt de druk al snel op naar 4 Bar, dat schijnt ook de druk te zijn waarop de pomp begrensd is.
Ik heb er de gebruikelijke 10W40 in gegooid.
Koppeling is heerlijk licht te bedienen nu.
Dus idd Koos, niks meer voor jullie om te lezen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i