Dan de laatste verrassing bij project interieur. De bijrijdersstoel had altijd al last van een wiebelende “bovendijbeen oplegging”, zoals BMW de uitschuifstukken van de sportstoelen noemt. Dat nader bekeken, er bleek geen pin te zitten in de verbinding van de draaiknop voor het uitschuiven, maar een boutje/moertje van een te geringe diameter, wat zorgde voor speling.
Daarnaast schuift het geheel met vier kunststof blokjes over twee geleiders aan de stoel (zie eerdere foto’s van de gelaste beugels en de stekker onder de stoel). Bij deze stoel waren de blokjes bijna allemaal kapot en op een houtje/touwtje manier gerepareerd. Vrij lomp overigens.
Aan de andere kant zit de originele klink vast, dus wat doe je dan als dat los moet? Netjes uitboren of iets anders? Juist. De slijptol erin. En dan maak je ook schade aan de rand en ook aan de rand van dat gat…
Roest behandeld en ding zwart gespoten
En het eerste nieuwe blokje erop. Door eigen stommiteit slechts 1 besteld en een klemmetje 4 keer, terwijl ik daar 1 van moest hebben. De rest is dus nu onderweg….
Tot slot een restpuntje weggewerkt. 34 jaar oude haren vervangen door nieuw…
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hahahaha nee inderdaad een verse harige poes past hier bij wijze van hoge uitzondering zeer goed. Verder mooie stappen weer, en wat maken auto's toch door de jaren heen een gepruts mee he, zonder dat het ook maar iets oplevert of maar iets eenvoudiger wordt. Triest, maar ook dat puntje is weer hersteld. Zie ik nog wel een selectiehendel die wel ververst mag worden, geef die poes eens een verse leren outfit!
Hahaha, nou, die moet nog wat ledervet, dan is dat goed. Wat nog op het programma staat is de handremgreep, daar moet een leren variant op, en op de foto pas, zag ik hoe lelijk dat frame rond de nieuwe haren is... die kost echter 80 euro, daar moet ik nog een maandje of twee aan wennen, en dan zal ik die vast vervangen.
Na 4 bestellen en 4x teruggestort geld vanwege toch niet leverbaar zijn heb ik gewoon een vijfde keer besteld en ja hoor, mijn gasveren voor de cabriokap zijn ook binnen. Vanmiddag even monteren en dan is project gasveer ein-de-lijk afgerond.
Dan heb ik 1x gasveer motorkap, 1x gasveer kofferklep, 2x gasveer afdekklep cabriokap, 2x gasveer cabriokap en 8x gasveer voorstoelen vervangen. Hehe.
#update 15.29#
Ze zijn gemonteerd, fits like a glove... plaatjes volgen.
Tsja, zoveel bedrijven die gewoon heel ETK online hebben gezet en dan bij voorkeur een oude versie, en er na een bestelling pas achter komen dat iets niet meer voorradig is, hopeloos. Vandaar dat ik tegenwoordig het meeste gewoon bij Autodoc bestel, die hebben veel van dit OEM Stabilus spul gewoon op voorraad.
Anyway, jij hebt weer een heerlijke opfrisronde gedaan. What's next?!
Dit was bij Autodoc, Jeroen. Die eikels hebben het spul online en als ik bestelde was het niet leverbaar en ging de gasveer offline. Week later weer online en ik snel bestellen, betalen en alles en hoppa zelfde verhaal. Tot 4x toe.
Next is interieur klaarmaken als BCX eens een keer over de brug komt. Deze winter toch eindelijk het diff eens voor revisie en de cardanas voor balanceren wegbrengen. Maar ja, ik moet zoveel hahaha
Maf, vooralsnog weinig klagen over Autodoc. Wat ik wel merk is dat je doorgaans geen haast met ze moet hebben, duurt meestal wel anderhalve week voordat je je spullen hebt. Bepaalde delen hebben zij blijkbaar niet zelf voorradig, dan stellen ze nog wel eens een alternatief voor wat ik dan beleefd afwijs en dan komt een paar dagen later gewoon het juiste spul mijn kant op. Bestel er zeer regelmatig en één keer een probleem gehad, speling op een veerpoot toplager, nota bene een Lemförder. Maar goed dat was naar alle waarschijnlijkheid een productiefout en die werd netjes gecrediteerd. Dus tot nu toe nog prima tevree.