BMW 316 1976
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29322
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Dan ben je al goed op weg! Lager is niet spannend, als vuistregel moet het lager net spelingsvrij zijn, max 3Nm ofzo.
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 316 1976
Cool! Dat moet wel lukken dan
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3019
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Wat Jeroen zegt idd, maarrrr als lagers in de loop van tijd speling krijgen, dan betekend dat dat er slijtage is opgetreden, en dat is niet goed.
Luister eerst eens of de naven geruisloos draaien, wel ff wiel eraf en remblokken een beetje terug duwen.
Je kunt ze inderdaad nastellen, maar waarschijnlijk een korte duur oplossing. Beter is ze te vervangen samen met de keerring, dan zit je de komende 100k km weer safe.
Luister eerst eens of de naven geruisloos draaien, wel ff wiel eraf en remblokken een beetje terug duwen.
Je kunt ze inderdaad nastellen, maar waarschijnlijk een korte duur oplossing. Beter is ze te vervangen samen met de keerring, dan zit je de komende 100k km weer safe.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW 316 1976
Dank voor de tip. Bij het ronddraaien hoorde ik geen geluid, maar er was wel wat gebonk bij het duwen/trekken aan het wiel. Voor die paar tientjes extra vind ik het wel een fijn idee dat het spul weer een tijdje meekan. Ik ga nieuwe bestellen.
Vind jullie input echt heel fijn mannen. Heb weinig verstand van de ophanging en wat die trilling kan veroorzaken, maar weet wel dat ik er vanaf wil . Waardeer jullie hulp enorm!
Vind jullie input echt heel fijn mannen. Heb weinig verstand van de ophanging en wat die trilling kan veroorzaken, maar weet wel dat ik er vanaf wil . Waardeer jullie hulp enorm!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 1976
Je hebt dan ook echt een leuk fris autootje!
Blijf vooral posten, is echt leuk om te volgen.
Kop lampjes wissel is gelukt?
Blijf vooral posten, is echt leuk om te volgen.
Kop lampjes wissel is gelukt?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW 316 1976
Blijf zeker posten. vind het ook wel leuk om hier aal upgrades en werkzaamheden bij te houden.
Koplampen zijn verwisseld, maar vervangen voor nieuwe. Dacht dat ik je een appie had gestuurd maar dat is alleen in mijn dromen gebeurd denk ik...
Kom binnenkort ff langs met jouw set, die zijn uiteindelijk dus niet gebruikt.
Koplampen zijn verwisseld, maar vervangen voor nieuwe. Dacht dat ik je een appie had gestuurd maar dat is alleen in mijn dromen gebeurd denk ik...
Kom binnenkort ff langs met jouw set, die zijn uiteindelijk dus niet gebruikt.
Re: BMW 316 1976
Tijd voor een korte update wat betreft de ijsbeer.
Afgelopen maanden gespeeld met het idee de bmw weg te doen en een Volvo Amazon te kopen (net als de e21 een van mijn favorieten). Was erg in de verleiding maar ik heb er toch maar van afgezien. De liefde is te groot, de auto te leuk, en ik wil een keer een goede roadtrip maken met de beamer.
Plan nu is om direct na corona dat plan uit te voeren. Denk aan +- 2000 km heen- en terug. Mogelijk midden Frankrijk, Oost-Duitsland of wellicht het hoge noorden. Wil op de bonnefooi een locatie kiezen waar het dan goed weer is, lekker flexibel.
Voor die tijd ga ik nog wat onderhoud laten doen. Afgelopen maand contact opgenomen met de garage en opdracht gegeven de koppeling en wiellagers te vervangen, ook laat ik achter de strongflex PU bussen monteren. Het verschil voor is echt heel fijn.
Ben er nog steeds niet uit of ik de BBSen nog even laat of er 14 inch e30 staal onder zet. Mochten nieuwe wiellagers en rubber icm uitlijnen niet leiden tot minder getril bij 100+ ga ik voor nieuwe banden, dikke kans dat het dan wel 14 inch e30 staal wordt.
Verder heb ik contact met Verheuvels Autobeklederij in Amersfoort om de voorstoelen opnieuw te vullen (iemand toevallig ervaring?). De stof is namelijk nog mooi maar de vulling poreus. Zo nu en dan ligt er wat schuimstof onder de stoelen.... Kost een paar knaken maar dan heb je (hopelijk) ook wat.
Ik overweeg ook nog steeds wat schapenvellen op de voorstoelen te plaatsen maar die krengen zijn of knetterduur, of ze passen niet goed.
Dat is het wel voor nu. Hopelijk snel weer sociaal contact en een sharknose meeting. Lijkt mij tof alle e21s bij elkaar te zien en wat meer forumleden te ontmoeten.
Afgelopen maanden gespeeld met het idee de bmw weg te doen en een Volvo Amazon te kopen (net als de e21 een van mijn favorieten). Was erg in de verleiding maar ik heb er toch maar van afgezien. De liefde is te groot, de auto te leuk, en ik wil een keer een goede roadtrip maken met de beamer.
Plan nu is om direct na corona dat plan uit te voeren. Denk aan +- 2000 km heen- en terug. Mogelijk midden Frankrijk, Oost-Duitsland of wellicht het hoge noorden. Wil op de bonnefooi een locatie kiezen waar het dan goed weer is, lekker flexibel.
Voor die tijd ga ik nog wat onderhoud laten doen. Afgelopen maand contact opgenomen met de garage en opdracht gegeven de koppeling en wiellagers te vervangen, ook laat ik achter de strongflex PU bussen monteren. Het verschil voor is echt heel fijn.
Ben er nog steeds niet uit of ik de BBSen nog even laat of er 14 inch e30 staal onder zet. Mochten nieuwe wiellagers en rubber icm uitlijnen niet leiden tot minder getril bij 100+ ga ik voor nieuwe banden, dikke kans dat het dan wel 14 inch e30 staal wordt.
Verder heb ik contact met Verheuvels Autobeklederij in Amersfoort om de voorstoelen opnieuw te vullen (iemand toevallig ervaring?). De stof is namelijk nog mooi maar de vulling poreus. Zo nu en dan ligt er wat schuimstof onder de stoelen.... Kost een paar knaken maar dan heb je (hopelijk) ook wat.
Ik overweeg ook nog steeds wat schapenvellen op de voorstoelen te plaatsen maar die krengen zijn of knetterduur, of ze passen niet goed.
Dat is het wel voor nu. Hopelijk snel weer sociaal contact en een sharknose meeting. Lijkt mij tof alle e21s bij elkaar te zien en wat meer forumleden te ontmoeten.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3019
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Leg die schapenvellen er nu maar in, dat wil je immers al 3 jaar...
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW 316 1976
Hahahaha, sh*t ja, dat klopt.Leg die schapenvellen er nu maar in, dat wil je immers al 3 jaar...
Was net een reply aan het tikken maar had bier op en bedacht mij die aanschaf long overdue is.
Zojuist een setje besteld
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3019
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW 316 1976
Zo moet dat, af en toe heb je gewoon een zetje in de rug nodig, ik denk dat het goed staat, die schapenvellen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: BMW 316 1976
Ja zo is het! Waar zo'n forum wel niet goed voor is
Zodra ze er in zitten drop ik een fotootje!
Zodra ze er in zitten drop ik een fotootje!
Re: BMW 316 1976
De velletjes zitten erin. Nog een beetje ruim maar de schijnen na wat tijd lekker te vormen. Het zit in ieder geval supercomfortabel
Vind de ouwelullenlook ook wel erg cool. #blijmee
En nog een sfeerplaatje met de CB erbij.
Vind de ouwelullenlook ook wel erg cool. #blijmee
En nog een sfeerplaatje met de CB erbij.
Last edited by Caspar on Tue Mar 23, 2021 6:00 pm, edited 1 time in total.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3019
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert