Sinds anderhalve week ben ik de gelukkige eigenaar van een 1976er 316.
Ik was op slag verkocht. Chamonix wit met een blauw interieur, 13 inch BBS mahle, een tikje verlaagd en in heel nette staat.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden..
Hij van onderen en van boven vrijwel roestvrij voor zover ik heb kunnen zien, en met 70.000 kilometer op de teller rijdt ie naar wat ik aanneem als 'nieuw'.
Vooralsnog heb ik geen grote plannen met de machine. Het lijstje is als volgt:
- Afstellen van de carburateur, stationair schommelt ie flink.
- Gele H4 koplampen, ik hou wel van die Franse look en ik denk dat het in combinatie met chamonix erg mooi is.
- Schapenvelletjes over de bekleding. Ik hou wel van dat ouwelullen gebeuren en het beschermt de bekleding
- Een lederen stuur. Ik denk een Nardi Classic Line 390.
- Een radio, er zit nu niks in, enkel een monospeaker. Heeft absoluut geen prioriteit momenteel.
- Ooit eens een vijfbak, misschien. Het is een auto voor het weekend en mogelijk een vakantie zo nu en dan, wellicht wel lekker dan.
Last but not least, tectyl / ditrinol. Voorlopig slaapt ze buiten dus een extra jas is welkom. Ik nijg sterk naar een ditronol behandeling bij Goslinga in Leeuwarden, als iemand ervaring heeft hoor ik het graag!
Ook is de zoektocht in omgeving Hilversum Zuid gestart.
Allereerst de gele lampen, deze zijn besteld. Zodra ze binnen zijn volgen wat meer foto's.