E21 318i (ITB)

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 317

Post by Jeroen »

Hahaha ja ik zag 't hoor!


Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo »

Ken jij de Ate Typ 200 trouwens? Het is een DOT4 met een kookpunt van 280 graden C en trekt geen vocht aan.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 317

Post by Jeroen »

Nope maar klinkt goed. Ben benieuwd of dat dan nog nadelen heeft of juist een goed alternatief is voor DOT 5.1
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 317

Post by BertjeConti »

Ga je ook een remdruk regelaar plaatsen?
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo »

Dit hebben ze op hun site staan:
Regulier straatgebruik: Motul Dot 3&4 Dry boiling point 245 °C Wet boiling point 158 °C

Straat & Circuit gebruik: Motul & FerodoDot 5.1 Dry boiling point 270 °C Wet boiling point 185 °C
(let op, 5.1 dient 1x per jaar vervangen te worden ivm aantrekken van vocht !)

Op dit moment is de ATE TYP200 de best verkocht remolie voor sportief gebruik, dit is een Dot 4, met een kookpunt van 280 °C, en trekt geen vocht aan zoals de Dot 5.1, dus kunt u deze 2-3 jaar gebruiken alvorens te wisselen.

Circuit gebruik: Motul RBF 600 Dry boiling point 312 °C Wet boiling point 205 °C

Circuit gebruik: Motul RBF 660 Dry boiling point 325 °C Wet boiling point 205 °C
Als je dit als enige bron neemt is het perfect :mrgreen:

En 5.1 en 4.0 zijn te mixen.
https://www.fineline-imports.nl/remmen/remolie/c18553/



@Bertje: Ja, absoluut! Er komt een Wilwood met zo'n schroefknop in, want een maximale drukventiel heeft weinig zin eigenlijk...
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 317

Post by Jeroen »

Hmmmmmm sounds good!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1758
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: E21 317

Post by Nick1984 »

Inderdaad best een drukregelaar plaatsen in plaats van een drukbegrenzer, verhouding voor achter moet gewoon goed zitten :thumbsup
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 317

Post by BertjeConti »

Handig te weten van de typ-200
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo »

Vandaag ook rechts zover gebracht dat de schijven erop kunnen. De radiale slag van de schijf valt me alles mee en ga ik wel kunnen afstellen. Ook nieuwe handremkabels geplaatst en dat verklaarde ook wel waarom links niet meedeed.

Ik ga toch nog iets als dit nodig hebben:
Image

Maar dan iets luxueuzer zeg maar. De trommels waren 8 dik en de nieuwe schijven 5, dus daar komen toch ook nog spacers tussen om het wiel naar de originele stand te brengen en de afstand met de klauw nog wat te vergroten.

Dus deze week echt maar eens naar de watersnijdert zodat volgende week de boel eronder kan!
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: E21 317

Post by bmw e12 e21 »

Mooi maatwerk!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo »

Zelfs ik durf niet zulks broggelwerk af te leveren, dit is op een 02 waar ik het hele idee van geleend heb ;)

https://tx02.blogspot.com/2012/05/rear-disc-brakes.html
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 317

Post by BertjeConti »

Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen:

Image
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo »

Wow... En wat is dat voor ijzerdraadje daar rechtsonder?
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: E21 317

Post by bmw e12 e21 »

Wilmo wrote: Sat Feb 02, 2019 11:34 pm Wow... En wat is dat voor ijzerdraadje daar rechtsonder?
De borging van de schroeven waar veerpoot vastzit.(e12)
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 317

Post by uwbuurman »

BertjeConti wrote: Sat Feb 02, 2019 11:31 pm Och het kan altijd nog erger, remleiding met waterleiding t-stukken aan elkaar solderen
Whahahahahahahaha, hoe verzint iemand dat nou?? Maar HOE DAN, ook gewoon hahahahaha. Je zal zo'n "goed onderhouden en zorgvuldig geüpgrade klassieker" kopen....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply