In de afgelopen maanden heeft de hobby een beetje stil gestaan. Werk en studie kostte nogal veel tijd, en in de tussentijd is een een 190e bij gekomen voor dagelijks gebruik en vakantie, waardoor het auto-potje aardig leeggezogen werd.
Zelfs even overwogen om de e21 weg te doen omdat het komende jaar minstens net zo druk wordt, iedere keer dat ik m weer zag en erin reed vervloog dat plan gelukkig snel.
Qua onderhoud is er het volgende gebeurd.
- Olie en filter (Kroon classic 15w40), remvloeistof en versnellingsbakolie vernieuwd.
- Omdat het remmen wat schokkerig ging de schijven en blokken voor vervangen, en meteen nieuwe wielnaven erop gezet.
- Het stuur vervangen door een Nardi Classic 390 met een Luisi hub.

Superupgrade! Houdt veel prettiger vast en rijdt daardoor ook echt veel lekkerder. Voor de puristen, het kan in 5 minuten weer ongedaan gemaakt worden

Voor de komende maanden staat het volgende op het programma:
1. Remmen aan een onderzoek onderwerpen. Zo nu en dan (geen patroon in kunnen ontdekken) brandt het BREMSE lampje bij het remmen. Dacht eerst dat het aan de schijven/blokken/vloeistof voor lag, mede hierom vervangen. Heeft niet de oplossing gebracht.
Nu heeft het remvloeistofreservoir ooit gelekt, en dit is op de rembekrachtiger gekomen. Ik vrees dat deze geen vacuüm meer heeft en dat het lampje hierdoor aangaat. Maak me er enigszins zorgen om dus deze staat met stip op 1.
2. Klepzetelhoedjes vervangen. De bekende blauwe walm wappert vrolijk achter de auto na gas los bij hoge belasting. Blokje gaat binnenkort eens open om dit aan te pakken.
3. Roestplekjes aanpakken. Een paar kleine lakbeschadigingen onder de achetrbumper beginnen wat roestig te worden. Deze gaan binnenkort aangepakt worden.
4. Mattenset. https://www.cocomats.com verkoop hele toffe retro mattensets. Misschien als kerstcadeau een setje aanschaffen.
5. Toerenteller en alarmlicht aansluiten. Schakelaar en teller al bij Ite op de kop getikt. Deze zijn nog niet aangesloten. Geen haast mee, maar lijkt me leuk als het het wel gaat doen.
Helaas dit jaar Sharknose moeten missen vanwege studie. Kon de dag vrij ivm deadlines niet veroorloven. Komende editie zit ik als het goed is in rustiger vaarwater. Dan is 'ysbeer' er te vinden. Ook staat er een roadtrip op de planning. Ik denk dat we samen omgeving Besancon/Dôle gaan ontdekken..