Met de volgende activiteiten de bleek montage van de sierlijst op de A-stijl en regengoot weliswaar niet triviaal, maar met normale inspanning goed te doen. De sierlijst komt nu in zijn geheel over de regengoot zelf en dat is zoals het hoort en is een belangrijk restpunt voor de a.s. hertaxatie komende maand opgelost.
- Demontage reeds geplaatste sierlijst. Tip, begin met het losnemen altijd bij de A-stijl en werk naar boven toe. Eenmaal voorbij de bocht naar het dak, is de spanning er vanaf en dat verminderd het risico van vervorming.
- Verwijderen van de oude (gecorrodeerde) klemmetjes voor montage op de A-stijl.
- Reinigen van de sleuf aan de binnenzijde van de sierlijst. Hier zit best wat vuil en dat kan belemmerend werken.
- Verruimen van de posities waar de (eerder toegepaste) sierlijst op de regengoot werd geklemd. Bij een nieuwe regengoot heb je daar geen last van, maar helaas zijn deze er niet meer.
- Plaatsen van de nieuwe klemmetjes voor montage op de A-stijl (had ik 50st van liggen).
- Montage en uitlijnen van de sierlijst (beginnend vanaf de A-stijl).
- Inklemmen van de sierlijst op de regengoot op de plaatsen waar de sierlijst was verruimd.
Verder heb ik vandaag naar het vocht in de reflector van het linker achterlicht gekeken. Ik weet al dat het kofferbakrubber vervangen moet worden, deze dicht niet meer goed af, maar dat verklaart nog niet het vocht in de reflector van het nieuwe achterlicht. Denk dat ik de oorzaak daarvan inmiddels wel heb gevonden. Dat is niet het kofferbakrubber, maar een loszittende draadeind van het nieuwe achterlicht waardoor er niet genoeg spanning op de afdichtrubber kwam te staan.
Al met al was het goed dat Koos afgelopen vrijdag heeft geholpen, dat leidde niet alleen door wat procesaanpassingen die ons voor toekomstige projecten allemaal gaan helpen, maar ook tot een goed geplaatste sierlijst.