Een foto-update van mijn F31, zo aan het begin van 2022 even terugkijkend. De auto doet wat hij moet doen, dus veel spannends is er niet te melden.
Wat moet hij dan zoal doen? Nou, in de winter dan ‘20/’21 voorkomen dat de ladder, die de dakgoot niet moet slopen, niet onderuitgaat…
In mei heb ik de f31 voor het eerst gebruikt als trekauto. Dat komt omdat de e91 een elektrisch bediende trekhaak heeft, dat is stukken makkelijker dan die stomme afneembare op deze f31. Dat moet ooit nog eens anders, maar nu ben ik gewoon te beroerd om steeds op de knieën dat ding eronder te prutsen. Echter, dit keer moest er een autootje uit Duitsland komen, midden in coronatijd met lockdown en alles en de F31 mag 200kilo meer trekken, daarmee zat ik dus dichterbij het gewicht wat er op de terugweg aan hing. Superfijne trekauto! En ja hoor, op de terugweg Polizeicontrole, alles goedgekeurd op de manier van spanbanden vastzetten na, wat in Nederland wel mag, mag daar niet. Maar verder geen centje pijn. 10 euro boete was te overzien. Maar wel weer een bewijs dat je je rommel gewoon voorelkaar moet hebben, voor een ander, maar ook voor jezelf.
Tijdens het ophalen van de aanhanger bij m’n maat, kwam ik ook tot de conclusie dat de stomme-afneembare een 7 polige stekkerdoos heeft, in plaats van 13, wat ik op mijn eigen aanhanger en trailer wel heb. Dus dat heb ik thuis wel gelijk even aangepast.
Op die foto hierboven zie je hoe zwart de uitlaat eindstukken zijn. Ik heb echt lang gedacht dat het zwarte eindstukken waren, maar dat gedonder met het roetfilter maakte dat ik het eens wilde onderzoeken. Het zijn chromepijpjes… Tijd dus, na de derde keer rammelen in de uitlaat, voor een nieuwe roetfilter. Dat werd een zeer jong gebruikte. Van een schadeauto, ding is maar kort gebruikt en een paar jaar jonger dan de auto. En dat voor een fractie van de prijs van een nieuwe. Het verhaal is op de vorige pagina te lezen.
Ik merk werkelijk geen verschil in rijden, vermogen oid. Dus daarna gelijk eens aan de slag met die eindstukjes.
Helemaal schoon worden ze niet meer, een paar nieuwe is beter, maar eerst een kijken of ze nu echt schoon blijven.
Vervolgens een setje nieuwe zomerbanden gehaald. Daar was het tijd voor, ik reed al 1,5 jaar op gare winterbanden op 17”.
Gelijk doorgereden naar Lammert van der Meulen om uit te lijnen. Lammert’s hond kwam ook mee.
Omdat ik geen gekloot bij de uitlijner wil hebben had ik de garage bij het roetfilter wisselen gevraagd alles gangbaar te maken, qua onderstelbouten. Dat hadden ze op hun manier gedaan…. Na wat martelen bleken ze de belangrijkste twee niet gedaan te hebben en Lammert kreeg ze niet los. Dus ik ben de volgende dag gelijk teruggegaan en die bouten los laten halen waarvan 1 brak. Dus gelukkig niet bij Lammert. Nu twee nieuwe erin en toen ging het beter. Daarna de auto weer uitgelijnd en nu stuurt hij strak!
Verder gewoon lekker rijden en af en toe nog een keer een trailertje erachter.
Halfjaartje verder heb ik twee week geleden de winterbanden er maar opgezet. Dat zijn uiteraard ook 4 nieuwe, want de oude waren wel gaar.
En zo kwam weer een jaar ten einde en mag de f31 nog even blijven!