Page 10 of 14

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 05, 2013 5:48 pm
by gerrit323
Wel daar heb ik ook aan gedacht .. denk van net ervoor .. heb de hartge kop intussen 5 jaar .. toen die 1jaar gemonteerd was lekte de waterpomp en heb ik de distri gelijk terug mee vervangen (toen is het dus misgegaan) .. dus niet meer helemaal zeker maar gezien het vermogen toen kan het bijna niet anders dan van daarvoor zijn (168pk met een tandje verkeerd lijkt mij niet mogelijk) .. het was toen ook zo'n warme dag en de bank was toen nog niet van extra koellucht voorzien ... nu staat ook de ontsteking en co perfekt en zijn alle ontstekingsdelen, injectoren en filters nieuw .. al deze kleine dingen zullen wel een verschil maken

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 05, 2013 7:08 pm
by uwbuurman
Prima dus dat ze nu fijn rijdt...

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 05, 2013 9:00 pm
by gerrit323
Inderdaad .. zorg(je) minder :D

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 05, 2013 10:28 pm
by Peter V.
Inderdaad best een mooi resultaat voor de Hartge ombouw.

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Sat Aug 10, 2013 12:31 pm
by Arnold D
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat Gerrit. :thumbsup

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Sun Feb 02, 2014 8:38 pm
by bmw e12 e21
Mooie en zeer zeldzame wagen Gerrit! Die wil ik wel eens IRL zien. :thumbsup

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Sun Aug 03, 2014 10:57 pm
by gerrit323
Vrijdag en vandaag nog eens met de e21 op pad geweest, dit was geleden van de SM2014. Voor het eerst wat kunnen genieten van de sportbak. Dit is echt een grote extra troef!

Er is ook minder goed nieuws .. op deze manier gaat deze echt niet mee naar de Eifel want met de snelle groep meerijden is dan uitgesloten, de grote tonrubbers van de achteras zijn vervangen maar de kleine niet (my mistake I know :bag ) ik had deze toen moeten mee vervangen maar wegens de montage problemen van de tonrubbers en dat het daardoor allemaal snel moest maar zo gelaten tot een later moment.

Vandaag dan echt wat wegen ala ardennen en eifel gereden en dat viel me nog aardig tegen .. het is al beter dan voordien maar hij is bijlange na nog niet zo neutraal volgend achteraan dan hoe ik hem gewoon was tijdens alpentoer 1 en 2. Als je bruut stuurt is het precies of de kont uitbreekt wat niet zo is maar wel volgens je gevoel. De wagen geeft mij op dit moment niet het vertrouwen dat ik wil bij sportief rijden

Met de groene e30 had ik net hetzelfde en dat was na het vervangen van alle achterasrubbers opgelost. Vertrouwen zat nu in deze e30

Heb dus een bestelling gedaan bij strongflex van rode PU bussen, ik weet alleen niet of ik nog tijd ga vinden om ze te monteren voor de eifel (begin morgen terug te werken) en de komende weekends zitten al aardig vol.

Gerrit

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Sun Aug 03, 2014 11:28 pm
by Peter V.
Dan wordt het toch de E30? Als het weer echt meezit kun je samen met Koos een E30 cabrio toer doen.

Je moet niet gaan haasten lijkt mij. Het gaat om het samenzijn en niet of je specifiek een E21 mee heb genomen.

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Sun Aug 03, 2014 11:29 pm
by Jeroen
Ik heb inmiddels met dank aan Jan twee nette behuizingen voor de grote tonrubbers, moet ze nog netjes maken voordat het polyurethaan erin kan, misschien moeten ze bij Arnold nog maar even door de straalkast heen. En dan pak ik denk ik die andere ook maar gelijk mee dan is het idd klaar. Als jij die gaat bestellen, mits de gecentreerde, dan doe ik wel met je mee. Ik kar gewoon mee met de oude meuk eronder maar kan me voorstellen dat je wel een vertrouwd gevoel wilt voordat je de Eifel in gaat.

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 9:27 am
by gerrit323
Mijn voorkeur gaat naar de e21 maar als hij niet klaargeraakt neem ik idd een e30 mee.

@jeroen .. ik ging ervan uit dat iedereen was voorzien dus heb mijn bestelling al geplaatst.

Is vooral kwestie van vertrouwen idd

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 10:31 am
by Jeroen
No problemo, ik heb er ook geen haast mee, wordt op z'n vroegst in de loop van oktober voordat ik tijd heb voor een dagje sleutelen aan m'n eigen blik.

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 12:49 pm
by uwbuurman
Das balen Gerrit! Als er een e30 meegaat, hmmm, de 2.7 daar heb ik slechte herinneringen aan. Soms dan zie ik die bronzit nog wel eens voor me van de weg gaan....

Van de andere kant, neem je de cabrio mee, dan is mijn auto de minder nette en langzamere. Kunnen we ook niet gebruiken haha

Kortom, de Hartge moet mee, Gerrit ;-)

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 1:16 pm
by Jeroen
Denk dat voor het ritje wat we gaan maken, en met een flinke groep, de cabrio idd miss nog wel het beste alternatief is voor de Hartge, aan de andere kant, echt hard zal 't niet gaan dus kan zelfs de E21 mee, het is geen Alpenrace ;)

Aan de andere kant, zolang 'ie maar niet met een VAG product komt want die tieren ook welig in huize Gerrit tegenwoordig

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 2:29 pm
by uwbuurman
Inderdaad Jeroen, die vag rommel kunnen we helemaal niet gebruiken. Straks kom ik nog met de Audi :bag

Re: 1982 323i Hartge rs

Posted: Mon Aug 04, 2014 6:37 pm
by gerrit323
Ik neem de citroen bus mee :mrgreen: als de e21 niet klaar geraakt .. die kan ook hard door de bochten als hij leeg is

Strongflex bussen zijn onderweg .. normaal donderdag geleverd .. met de brug thuis voorhanden doe ik er alles aan om hem klaar te maken