Door de aangepaste oldtimerregelementen hier in Belgie moet ik binnenkort weer 3 jaarlijks naar de keuring met de e21. Een van de punten in de nieuwe regeling is dat er 2 soorten van tuningskeuringen zullen plaatsvinden .. wagens waarvan de fabrikant van deze onderdelen niet meer bestaat en anderzijds zoals in mijn geval, wagens die zijn voorzien van onderdelen van tuners die vandaag nog altijd actief zijn.
Deze laatste categorie moeten goedkeuringen van de tuner/constructeur kunnen voorleggen, lukt dit niet dan zou de wagen worden verboden tot het verkeer tot hij terug is omgebouwd naar origineel
Ik dus met een bang hart naar Hartge gemaild met mijn keuringsprobleem en mijn verhaal van ombouw gedaan met in bijlage een aantal foto's.
Een vriendelijke mail teruggekregen met de vraag nog een aantal specifieke detailfoto's op te sturen zodat zij deze konden bekijken. Als alles goedgekeurd zou worden gingen ze kijken in het archief naar de nodige attesten.
Zoals gevraagd mail met foto's terug gestuurd en vandaag na 2 weken een mailtje gekregen waar ik superblij mee ben.
Hello Mr Thielemans,
We have checked everything and we got all TÜV reports for your e21 Hartge.
Now as we are talking about 7 reports that should be confirmed
we are talking about 245 € (35 € per confirmed report.)
We would agree 105.00 € = 3 confirmed reports and you get
everything what we got for the E21.
Please let me know if ok.
I will send you than a confirmantion and banking details.
Best
Jörg
Dit wil dus zeggen dat mijn wagen binnenkort als Hartge op papier staat en ik van de keuringsproblemen af ben
Ik superblij
Gerrit