FF lekker zeuren over de banken
Re: FF lekker zeuren over de banken
Op zich is er met een bonus niks mis, maar bij de hoogte ervan heb ik vaak mijn twijfels....
Hoe zat dat nou laatst bij de ING, daar kreeg iemand als bonus ongeveer zijn jaarsalaris.....
Voor mij geldt het niet, maar zijn er uberhaupt nog bedrijven (particulier of overheid) die hun "gewone" mensen een winstuitkering of 13e maand geven ?
Hoe zat dat nou laatst bij de ING, daar kreeg iemand als bonus ongeveer zijn jaarsalaris.....
Voor mij geldt het niet, maar zijn er uberhaupt nog bedrijven (particulier of overheid) die hun "gewone" mensen een winstuitkering of 13e maand geven ?
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Bij mij gewoon een 13de maand en winsdeling aanwezig inderdaad. Dit is alleen in de petro-chemie en dus geen banken/verzekering etc.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
ik ken zeer veel bedrijven waar nog een 13de maand en winstuitkering wordt gegeven.
Ik ken iemand en die heeft net een half jaar salaris winstuitkering gehad, is logistiek planner bij een chipmachinefabrikant
dus het komt overal voor
groeten loentje
Ik ken iemand en die heeft net een half jaar salaris winstuitkering gehad, is logistiek planner bij een chipmachinefabrikant
dus het komt overal voor
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Als gezegd, ik zal de laatste zijn die daarop tegen is, mits de juiste prestaties geleverd worden. Maar als je de boel niet onder controle hebt en bijna je nek breekt, je klanten onder druk zet en het pensioen van je personeel moet bevriezen omdat het niet best gaat, lijkt het me niet dat je een jaartje na de diepst denkbare crisis ineens een bonus van een jaarsalaris waard bent.
Nog zo'n mooie: ProRail geeft medio oktober 2010 aan dat alle problemen van de afgelopen winter verholpen zijn en dat het spoor helemaal klaar is voor de winter. Een dikke maand later zitten ze alweer dik in de problemen en blijken oude problemen nog immer niet aangepakt. De directeur krijgt ondanks het voorliegen van politiek en burgers een op z'n zachtst gezegd ruime bonus... waarvoor dan? Pas na enorme druk van buitenaf doet de beste man toch maar afstand van die bonus. Geld verdienen is niks mis mee, maar rechtvaardig dat, ofwel: verdien het dan ook...
Nog zo'n mooie: ProRail geeft medio oktober 2010 aan dat alle problemen van de afgelopen winter verholpen zijn en dat het spoor helemaal klaar is voor de winter. Een dikke maand later zitten ze alweer dik in de problemen en blijken oude problemen nog immer niet aangepakt. De directeur krijgt ondanks het voorliegen van politiek en burgers een op z'n zachtst gezegd ruime bonus... waarvoor dan? Pas na enorme druk van buitenaf doet de beste man toch maar afstand van die bonus. Geld verdienen is niks mis mee, maar rechtvaardig dat, ofwel: verdien het dan ook...
Regards/groeten, Jeroen
Nou Jeroen,
omtrent het laatste citaat, daar ben ik het volledige mee eens!! Wij werken hier onze ballen uit de broek (bij wijze van) en iemand die zijn doelstelling niet heeft gehaald krijgt bijvoorbeeld nog een bonus van 5 ton.
Maar het allerergste vind ik persoonlijk de voetbalwereld!! Allemaal van die arrogante mannekes die totaal niet met geld om kunnen gaan (de meeste dan) en veel te veel verdienen en denken dat ze god zijn!
groeten loentje
omtrent het laatste citaat, daar ben ik het volledige mee eens!! Wij werken hier onze ballen uit de broek (bij wijze van) en iemand die zijn doelstelling niet heeft gehaald krijgt bijvoorbeeld nog een bonus van 5 ton.
Maar het allerergste vind ik persoonlijk de voetbalwereld!! Allemaal van die arrogante mannekes die totaal niet met geld om kunnen gaan (de meeste dan) en veel te veel verdienen en denken dat ze god zijn!
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
daarnaast, banken, duie paar die er nog zijn, zijn samen bijna monopolist. Ik KAN niet zonder een bak. Dat maakt dat ze zich maatschappelijk gezien wel wat sensitiever kunnen opstellen.
Zijn er in China eigenlijk banken ?
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Scheepbouwer stapt op bij het Havenbedrijf.
Reden de beloning moet wel in verhouding met de eisen staan.
Hij omschrijft het als, voor goede mensen moet je goed betalen.
Zeker heeft hij gelijk in, maar..... 2* de Balkenende norm is toch al aanzienlijk?
Reden de beloning moet wel in verhouding met de eisen staan.
Hij omschrijft het als, voor goede mensen moet je goed betalen.
Zeker heeft hij gelijk in, maar..... 2* de Balkenende norm is toch al aanzienlijk?
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
De bonussen schijnen samen te hangen met het opkrikken van het zelfbeeld van de manager.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Maar het gaat weer beter met een hele boel bedrijven en we gaan er dus weer steeds minder van horen.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Maar het gaat weer beter met een hele boel bedrijven en we gaan er dus weer steeds minder van horen.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Pffff hoe zat het ook alweer? Oh ja, de banken hebben door onzorgvuldig handelen, nee, door alle regels aan hun laars te lappen, de meest belangrijke bijdrage geleverd aan het onstaan van de huidige economische crisis. De overheid... ho wacht, is er een verschil tussen overheid en banken, nog afgezien van eigendomsverhoudingen? Ze mogen beiden strijden om de rechten op het fenomeen bureaucratie! Maar goed, de overheid, die heeft forse kapitaalinjecties moeten verstrekken om te voorkomen dat de banken ten onder zouden gaan aan hun eigen gesjoemel. Beetje vreemd want iedere andere ondernemer ging gewoon failliet, maar de banken dienen gezien hun omvang en impact beschermd te worden.
Als gevolg van de ongebreidelde incompetentie bij de overheid is er vervolgens natuurlijk niemand die de overgenomen bedrijven binnen stapt. Ofwel, deze organisaties blijven gewoon aanklooien zoals ze altijd gedaan hebben. In ruil daarvoor worden bestuurders onverkort beloond met dikke bonussen. En ach, wordt toch betaald uit belastinggeld of doorberekend aan de klanten, dus een MILJARD boeterente betalen voor onnodig vervroegde aflossing, daarover hoeven we niemand te raadplegen, dat doen we gewoon (ING). En zo zal het ook gaan met het afboeken van de schulden van Griekenland en Griekse bedrijven. We berekenen het gewoon door aan de klant en als het te gortig wordt halen we indirect het geld ook wel op via staatssteun. En we gaan gewoon verder als altijd. Bonusje hier, bonusje daar. De transactiebelasting die eraan zit te komen? Precies hetzelfde verhaal.
Dus wat heeft de overheid geleerd? Helemaal nul, je denk toch niet dat we ineens actief en proactief toezicht gaan houden? Maar we zitten nog wel dik in de crisis met z'n allen. En de banken? Die rapporteren mooie winsten en winstverwachtingen. In Rusland, Italië, India en nog zat andere landen heb je de mafia. Gelukkig hebben wij die niet, maar wij kunnen het beter. Wij hebben de overtreffende trap: ING en ABN-AMRO.
Gelukkig is er vandaag ook luchtiger nieuws. Zo is in België een boete voor een snelheidsovertreding kwijtgescholden omdat het bord met de snelheidslimiet scheef hing en moeten de F1 rijders in India om de honden op de baan laveren. En het is bijna weekend!
Als gevolg van de ongebreidelde incompetentie bij de overheid is er vervolgens natuurlijk niemand die de overgenomen bedrijven binnen stapt. Ofwel, deze organisaties blijven gewoon aanklooien zoals ze altijd gedaan hebben. In ruil daarvoor worden bestuurders onverkort beloond met dikke bonussen. En ach, wordt toch betaald uit belastinggeld of doorberekend aan de klanten, dus een MILJARD boeterente betalen voor onnodig vervroegde aflossing, daarover hoeven we niemand te raadplegen, dat doen we gewoon (ING). En zo zal het ook gaan met het afboeken van de schulden van Griekenland en Griekse bedrijven. We berekenen het gewoon door aan de klant en als het te gortig wordt halen we indirect het geld ook wel op via staatssteun. En we gaan gewoon verder als altijd. Bonusje hier, bonusje daar. De transactiebelasting die eraan zit te komen? Precies hetzelfde verhaal.
Dus wat heeft de overheid geleerd? Helemaal nul, je denk toch niet dat we ineens actief en proactief toezicht gaan houden? Maar we zitten nog wel dik in de crisis met z'n allen. En de banken? Die rapporteren mooie winsten en winstverwachtingen. In Rusland, Italië, India en nog zat andere landen heb je de mafia. Gelukkig hebben wij die niet, maar wij kunnen het beter. Wij hebben de overtreffende trap: ING en ABN-AMRO.
Gelukkig is er vandaag ook luchtiger nieuws. Zo is in België een boete voor een snelheidsovertreding kwijtgescholden omdat het bord met de snelheidslimiet scheef hing en moeten de F1 rijders in India om de honden op de baan laveren. En het is bijna weekend!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
hahaha,
oh ja het ging hier over banken.
Moet je nu eens proberen een hypotheek te krijgen..
Waar vroeger 6tot7 keer je jaar salaris werd gegeven staan ze nu moeilijk te doen met 4x en een tonnetje overwaarde.
Echt gruwelijk irritant, ze willen echt alles weten.
oh ja het ging hier over banken.
Moet je nu eens proberen een hypotheek te krijgen..
Waar vroeger 6tot7 keer je jaar salaris werd gegeven staan ze nu moeilijk te doen met 4x en een tonnetje overwaarde.
Echt gruwelijk irritant, ze willen echt alles weten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Dat is dan nog zonder de bonus uiteraarduwbuurman wrote:4 x mijn jaarsalaris? Wat moet ik met een hyotheek van 1,2 miljoen?

Gr Peter V.