Benzine straks 2 euro per liter en dan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
raymondw
E21 Pro

Re: Benzine straks 2 euro per liter en dan?

Post by raymondw »

Uitverdien effect noemt men dat :mrgreen:

Mettertijd (maar nu nog niet) zie ik een electrische auto als oplossing, maar denk niet dat het rijden dan veel goedkoper wordt. Onze overheid is aan de gelddrugs en heeft last van heftige ontwenningsverschijnselen, dus op e.o.a manier zal dat geld moet blijven binnenstromen (0% CO2 uitstoot of niet).

Carpe Diem, Raymond
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Wat ga ik doen als de benzineprijs per liter 2 euro bedraagd?

Ik ga vrachtwagen rijden :P
Zoveel mogenlijk werken, het liefst 6 dagen p/w.
Daarnaast heb ik vandaag min of meer besloten "De Banaan" na de Sharknose-meeting te strippen, aangezien ik nu al geen genoeg geld hebt voor brandstof voor "De Banaan".
Dus veel gereden word er niet meer met mijn BMW'tje. :roll: Scheeld me wel een hoop geld :P
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

strippen als in voorzichtig restaureren of in onderdelen verpatsen??? Dat zou zonde zijn!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

voorzichtig restaureren :)

Nee, ik heb gezegd dat "De Banaan" voor altijd bij mij blijft.
If she dies, I die. And vice versa.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
jeffreydorst
Upcoming E21 fanatic

Post by jeffreydorst »

Jeroen wrote:Mwoah maar 1:6 is alleen acceptabel als je met een V8 rijdt, de rest moet echt wel zuiniger vooruit kunnen. Werk aan de winkel dus!
Mischien toch de choke die blijft hangen?
Is er iemand die misschien wat verstand heeft van carbs?
Ik ben zelf automonteur(leerling) en verstand van carbs is ongeveer 0,0.
Oke das wel heel overdreven maar een klein beetje.
Hij houd ook in wanneer ik de gas snel vol in trap, wanneer ik hem langzaam op toeren laat komen is er geen probleem.
Denk dat hij dan op de een of andere manier verzuipt. Want ik heb al mijn luchtfilter en dergelijke bekeken en hij kan nooit te weinig lucht krijgen. Heb ook al een keer zonder luchtfilter gereden om dit te checken.
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

jeffreydorst wrote:
Jeroen wrote:Mwoah maar 1:6 is alleen acceptabel als je met een V8 rijdt, de rest moet echt wel zuiniger vooruit kunnen. Werk aan de winkel dus!
Mischien toch de choke die blijft hangen?
Is er iemand die misschien wat verstand heeft van carbs?
Ik ben zelf automonteur(leerling) en verstand van carbs is ongeveer 0,0.
Oke das wel heel overdreven maar een klein beetje.
Hij houd ook in wanneer ik de gas snel vol in trap, wanneer ik hem langzaam op toeren laat komen is er geen probleem.
Denk dat hij dan op de een of andere manier verzuipt. Want ik heb al mijn luchtfilter en dergelijke bekeken en hij kan nooit te weinig lucht krijgen. Heb ook al een keer zonder luchtfilter gereden om dit te checken.
Wat krijgen leerling automonteurs tegenwoordig nog op school over carburateurs eigenlijk? Ik heb al vaker meegemaakt namelijk dat ik met mijn auto bij een bedrijf kom voor de APK en dat ze totaal niet weten hoe of wat ze moeten omtrent de CO-waarde bijvoorbeeld.

Je kan eventueel een keer langkomen hoor. Je weet waar ik zit. Wel even aangeven wanneer uiteraard.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
XQ80
Upcoming E21 fanatic

Post by XQ80 »

Tsjah, E 2,- per liter. Gisteren het beestje nog volgegooid voor net geen E 100,-.... En dat is alleen maar voor de lol!

Eerlijk gezegd ga ik er geen meter minder om rijden maar ik denk wel dat een groot deel van de Nederlanders een probleem gaat krijgen. Accijns op brandstof zit op 46% geloof ik, het is makkelijk om te zeggen dat die accijns eraf moet of omlaag maar dat kan niet. Zolang NL niet structureel gaat hervormen zal de autorijder het gat in de begroting moeten opvullen. Men spreekt wel over hervormen en bezuinigen, maar wat men doet is puur de kosten voor de burger omhoog gooien...

Daarnaast is er weinig meer over van de Oernederlander die op de barricade gaat staan als ie het ergens niet mee eens is. De Nederlander zou de leiders weer een een flinke middelvinger moeten geven i.p.v. als makke lammetjes de beschaafde man uithangen.

Tot die tijd................ Gewoon betalen.......
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Tsja mogen we op de barricaden omdat de volksvertegenwoordiging het verrekt het volk te vertegenwoordigen? Heb ik toch ook wat moeite mee.

Bij de belasting mag je de BTW ook wel tellen en dan zit je op dik 60%. En dat zie je ook wel terug in prijzen, ga je bijv naar de Verenigde Staten dan betaal je ruimschoots minder dan de helft :shock van wat wij betalen en dan zit de BTW er uiteraard ook al in!
Regards/groeten, Jeroen
jeroen beverdam
Upcoming E21 fanatic

Post by jeroen beverdam »

ha,je komt op die manier al gauw op een punt dat je niet meer genoeg verdient om dagelijks met de auto je woon-werkverkeer te kunnen bekostigen. en als je jouw auto niet meer kunt gebruiken verlies je de baan waar de auto voor nodig hebt.
vorig jaar zat ik in de ww,en kreeg een baan die me alleen omdat ik per dag 85 km woon-werkverkeer had 5 euro per dag kostte ,ik verdiende evenveel als mijn ww-uitkering, maar legde vies toe op mijn km vergoeding.(mijn baan kostte dus 100 euro per maand)

ik ben welgoed maar niet gek! Dus maar een baan gezocht waarmee ik wat kon verdienen en een fatsoenlijke km.vergoeding.
op gas kom ik er mee uit

Jeroen Beverdam
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Ik moet toegeven dat het in mijn geval meevalt .. enkel mijn fun auto's tank ik privé .. zolang onze firma goed draait zijn er voor mij geen problemen .. ik rij dan ook zoveel mogelijk met de bestelbus.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
r@n-d
E21 Pro

Post by r@n-d »

Ik heb ook eens iets meegemaakt...
Last edited by r@n-d on Fri Mar 30, 2012 10:32 am, edited 1 time in total.
Gr. Randy

e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
r@n-d
E21 Pro

Post by r@n-d »

Mjah hier in Nederland loopt het qua benzine prijzen echt uit de hand. Is gewoon niet meer leuk.
Nou was ik vorig jaar winter (dec-jan) in Dubai en Abu Dhabi... Daar is het wel leuker... Ik zeg niet dat de kwaliteit van de benzine identiek is als hier, maar de kosten zijn beduidend lager.
1,72 AED (Arabische Emiraten Dollar) per liter... En dat is 35 eurocent per liter!!!!!

Ik heb stiekem een foto gemaakt...
Image

Stiekem zulle jullie denke... Jaa stiekem... Want dat is daar streng verboden.
Onze chauff ging even tanken. En wij zaten nog lekker in de auto. Tot ik die prijs zag. Dus ik denk stap even uit, neem relax een foto'tje... Komt de chauff aan: Dont Dont... Its not alloud here!!
Ik stond nog maar net met de camera buiten of de pomphouder (secuirity) komt naar buiten met een boze blik en een hoop kabaal.

Eenmaal terug in de auto bleek dat ik in alle vluchte toch een foto'tje heb weten te schieten. Als je de prijs terugrekent kun je dus eigenlijk wel snappen waarom er geen fotos van gemaakt mogen worden.
We worden met zn alle door die arabieren opgelicht!! Nederland koopt de olie al VEEEEEEEEL te duur in. En zet er zelf ook nog veel overheen.
Gr. Randy

r@n-d
E21 Pro

Post by r@n-d »

Al zijn de Arabieren eigenlijk best wel aardige mensen. Haha... dus bedoel het niet stom richting hen... Alleen ze handelen wel "slim"
Gr. Randy

e21bart
Upcoming E21 fanatic

Post by e21bart »

Dan is mijn vraag of het wel nodig is om slim te handelen als je een paar ton per dag verdien, je kan het niet eens optijd opmaken dat geld ;)
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
Mikkel
Newbee

Post by Mikkel »

LPG rijden :shake
Post Reply