BMW 316 1982 polaris (origineel NL)

woutervd
Upcoming E21 fanatic

Re: Even voorstellen

Post by woutervd »

Het fietsenschuurtje op één hoog waar ik woon voldoet helaas niet om te sleutelen. Gelukkig wonen mijn ouders niet al te ver weg en kan ik zodoende af en toe de schuur confisqueren. Door dat 'barretje' dat in de weg staan, kan ik de auto helaas niet volledig binnenzetten op het moment. Maar net als vorige week, kun je veel beter lekker in het zonnetje sleutelen! Ik heb er overigens ook maar even een nieuwe accu in gedaan, de oude voldeed nog volgens de garage, maar ik kreeg niet altijd respons als ik de sleutel aandraaide. Ik werd het ook beu om de accu steeds aan de lader te moeten zetten. Uit de meting bij de garage bleek dat de accu wel werd opgeladen. Nu zit er een 62A in ipv 44A. Dat moet wel afdoende zijn lijkt me zo :idea:

Wilmo
E21 Mad

Post by Wilmo »

Ik zou even de weerstand tussen blok en de minpool meten. Die moet ongeveer nul zijn.
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Die speakers achterin... Zalig! Lekker old-school. Als ik ze ooit kan vinden (liefst nog wat groter) zet ik ze ook in mijn 315tje! En ik wil ook zo'n werkplaats!! :cheers
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Post by woutervd »

Mijn vriendin is onlangs verliefd geworden op een huisje in een chique wijk in Vught. Probleem is dat er daar geen garage is voor mijn motor èn dat mijn auto in zijn huidige verschijning wellicht als ongewenst wordt beschouwd ;-)
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Dan woon je in een chique buurt... Heb je geen garage :hammer
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Post by woutervd »

Nou, dat is vooralsnog een droom. We wonen nu nog in een appartement in het pittoreske Rosmalen :wink: . Maar zonder garage inderdaad, vandaar dat ik daarvoor soms de schuur van mijn ouders confisqueer die vlakbij wonen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een toekomstige huisje met garage/schuur. Dat zijn echter behoorlijke wensen voor een starter op de woningmarkt en aangezien ik momenteel aan het afstuderen ben en waarschijnlijk eerst nog wel een tijdje mag gaan solliciteren, is dat allemaal toekomstmuziek.

Nadat ik een middag zoet ben geweest om die fijne slotbouten te verwijderen heb ik besloten de auto van nieuwe sloffen te voorzien. Ik de afgelopen weken dat ik eigenaar ben heb ik vier verschillende merken banden uit kunnen proberen. Dit vanwege het feit dat op iedere velg een andere band lag met zeer uiteenlopende profielen, van sportief tot een soort van ouderwetse noppenprofiel (Goodyear). Overal zal in principe nog voldoende profiel op, maar de banden begonnen al een beetje uit te drogen en hadden wat plekjes met schade. Bij een van de bandenzaken waar ik was geweeest omwege het probleem met de slotbouten, hadden ze nog een leuk geprijsde set voor mij op voorraad. Dit past mooi binnen mijn budget als student. Zodoende is mijn auto nu voorzien van nieuwe BF Goodrich banden. Het verschil t.o.v. de oude situatie is erg groot. De auto stuurt veel strakker, het trillende stuur bij 80km/h is geheel verdwenen en het stuur staat nu ook weer ongeveer horizontaal als ik rechtuit ga. En niet onbelangrijk, het rijdt een stuk veiliger met al die regen van de afgelopen tijd.
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)

Post by woutervd »

Gisteren toch zelf maar begonnen aan het knutselen gegaan met de voorstoelen. Het zitvlak van de bestuurdersstoel was helemaal doorgesleten en door een vorige eigenaar al een keer extra opgevuld. Het zitcomfort was hierdoor ver te zoeken! Omdat ik die dag ook nog moest werken om de kost te verdienen, heb ik stom genoeg nog geen foto van het eindresultaat. Maar de klus is geslaagd en dus hoef ik niet meer langs een professionele stoffeerder. Dat is dus weer verdiend :shake

Allereerst heb ik dankzij dit forum een gelijk-kleurig setje op de kop weten te tikken. Daarnaast elders op het forum nog wat tips gevonden (van WonderMike) voor het wisselen van de bijrijdersstoel met de bestuudersstoel. Ik zal daar nog wat foto's toevoegen daar om een en ander verder te verduidelijken.

De oude situatie:

Zo was alles verdoezeld:

Image

En zo zag het er eigenlijk uit:

Image

Halverwege:

Image

De puzzel:

Image

Het eindresultaat:

Image
Last edited by woutervd on Wed Jul 25, 2012 5:00 pm, edited 1 time in total.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Mooi dat je weer kan zitten op een fatsoenlijke stoel!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Netjes!

Ik heb voor 2 weken terug de passagiersstoel van mn (ex) 315 omgebouwd naar de bestuurdersstoel van mn Baur. Helaas weet mn moeder niet zo goed hoe ze met camera's om moet gaan, dus de foto's zijn in de strijd naar het forum gesneuveld.

Groeten Jan
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
arjenpangpang
Newbee

Post by arjenpangpang »

Ja JAN,
Ik wil m`n goeie stoel terug!!!!

Groet Arjen
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Niet te vertrouwen die jongen. Zou ook eens vragen waar je 5-bak en sper zijn...
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

:whistle
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Post by woutervd »

Gisteren de winterbanden overgezet die ik van Peter kon overnemen. Helaas had ik er niet aan gedacht dat de wielbouten van mijn imi-velgen behoorlijk lang zijn. Nu ben ik dus op zoek naar een set kortere wielbouten. Heeft iemand nog een goede set (16) wielbouten voor stalen velgen (Loentje, wondermike)?

Toen de auto op de brug stond om de wielen te vervangen kwam ik er toch achter dat de 'verbruikte' olie niet wordt verstookt, maar dat er steeds wat olie weglekt. Mijn monteur vermoedt een lekke krukaskeerring. Ik peil de olie al regelmatig en vul deze zonodig bij, dus ik kan nog wel voorruit.
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Heeft iemand nog een goede set (16) wielbouten voor stalen velgen (Loentje, wondermike)?
Zie MP gedeelte :wink:
So many cars, so little time
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Post by woutervd »

Ik ben een tijdje afwezig geweest door persoonlijke omstandigheden. Zodoende moest mijn auto een enkele keer even flink aan de 'bak". De lading was minimaal qua gewicht, maar kon anders niet vervoerd worden. De vijfbak met overdrive heeft overigens geen zin bij een aanhanger. Gewoon rustig 90 in zijn vier! Maar mijn E21 is still going strong, ondanks de dagelijkse inzet en de winterse omstandigheden. Geen topleven in vergelijking tot andere exemplaren hier op het forum. Daarentegen heeft mijn exemplaar al een respectabel aantal kilometers achter de rug en krijgt die nu meer TLC dan bij vorige eigenaren.

Image

Deze week ging even wat minder. Toen ik maandagavond de parkeerplaats afreed na de training trok het stuur flink naar rechts. Toen ben ik dus uitgestapt om de verzamelde sneeuw tussen mijn wielkasten te verwijderen. Althans dat verwachtte ik te moeten doen. Het bleek echter dat mijn rechter voorspatbord was vastgelopen tegen mijn voorwiel. Hier zat al een lichte schade bij aankoop. Ik vermoed dat iemand op de parkeerplaats hier nog een klein zetje tegenaan heeft gegeven. Zodoende was mijn voorspatbord flink vervouwen na het wegrijden. Na wat lostrekken kon ik alsnog thuiskomen. Gelukkig had ik al een vervangend exemplaar klaarliggen. Dit spatbord had immers al een kleine schade en een flink roestgat bovenop. Er zit echter een nadeel aan het vervangende exemplaar dat mijn auto erg uniek maakt! Over een tijdje als er weer voldoende tijd en geld voor is weer in orde maken. Ik kan nu in ieder geval weer rijden na een topservice van het schadebedrijf. Die kwam er ook achter waarom mijn tank de afgelopen week na ruim 250 km al zo ongeveer leeg was. De benzinepomp was defect en mijn halve tank was weggelekt. Ook meteen mijn carburateur beter afgesteld, zodat ik met een warme motor geen 2000+ toeren stationair loop! Mooie creatie zo toch ?!

Image

Voor de perfectionisten onder ons: De bumper is door het duwtje een beetje ontzet en sluit zodoende niet perfect aan. Als je onder de huidige weersomstandigheden je auto maar een dag kwijt bent bij het schadebedrijf mag je niet klagen!
Last edited by woutervd on Wed Jan 23, 2013 10:07 pm, edited 2 times in total.
Post Reply