De afgelopen week heb ik enkele klusjes uitgevoerd aan de auto. Zodoende een korte update met bijbehorende foto's. Allereerst over de radio. De radio was maar half aangesloten bij aankoop. Dat wil zeggen; de bijbehorende booster/equiliser en basspeakers achterin waren niet aangesloten. De radio zat enkel aangesloten op de kleine speakers met tweaters voorin de auto. Bij de auto zaten nog de originele handleidingen van de radio, helaas niet meer van de booster equilizer. Gelukkig zaten de originele stickers om deze aan te sluiten nog wel om de bedrading. Na de nodige adviezen ingewonnen te hebben bij twee lokale autohifi-boeren in de buurt en het halve dashboard opgegeschroefd te hebben, werkt alles weer.
Ik ben overigens geen Sjappie ofzo

, maar ik vind het wel leuk om de radio iets harder te zetten als er een lekker nummertje voorbij komt op slam FM

. Hieronder mijn installatie:
Halverwege de montage
De radio zelf met als extra optie een ding in mijn dashboard om cassetebandjes op te vergen. (en ja, in mijn auto zit een apart gemonteerd toerentellertje. Aftermarket, originele Hollandse BMW, dus gevolg van Hollandse zuinigheid. Vandaar ook geen dikke 6-cyilinder, maar een nette beschaafde Hollandse viercilinder. Wel met een vijfbak!)
De booster/equilizer. Dit is de supercharger op mijn radio, die tevens de achterste speakers aanstuurd. Ik kan de balans voor- en achterin de auto regelen en de verschillende tonen aanpassen. Deze is gemonteerd onder de schopplaat. Geen idee waar die ombouw vandaan komt, maar het zat bij de auto en leek me een prima bescherming. Een flink stuk schuimrubber ertussen en het past perfect!
Twee zware jongens achterin. Althans, voor die tijd dan. Waarschijnlijk klinkt een moderne Megane met bose-systeem een stuk voller, maar voor die tijd vind ik het niet onaardig
Mijn 316 is verder nadien versierd met dubbele koplampen, BBS Mahle-imivelgen, BBS-voorspoiler, Zender achterspoiler en 2002-radioantenne (?)