bmw 318 E21 automatic

herman103
Newbee

Post by herman103 »

Nieuwe input!

Vandaag mijn carburateur even helemaal paletti gemaakt, auto liep vaag, stotterde, hield in bij vol gas, starte beroerd. Het is allemaal verholpen! Een paar slangen vervangen die ik door kon breken alsof het takken waren. Nu alleen nog even aan het etteren met de shoke afstelling.
Natuurlijk ook alle onstekings delen vervangen, dat hij nog liep op mijn extreem verslete contact punten is mij nog steeds een raadsel!

Verder de bmw op een setje nette ATS Classics gezet, het staat hem super, eerlijk waar.. ik ben het met de term: velgen maken de auto, compleet eens!

Morgen (1ste kerstdag) ga ik dan eindelijk met de carroserie bezig. Heb na lang etteren en lastig zijn bij mijn grote vrienden van de brezam een knikkerbus Reseda Grún geroggeld.

Zal morgen ook eens zien dat ik dan eindelijk een setje foto's kan posten hier. Ook van de werksaamheden.

Verders 2 vragen:

De bmw is verlaagd. Met de originele velgen kon ik overal goed komen en had ik heel af en toe eens last van een drempeltje. Nu, met de ATS velgen... raak ik werkelijk alles. Als ik een drempel pak waar ik echt niet schuin over heen kan, dan begint hij bij mijn voorstoelen de bodem te raken, en dit gaat door tot mijn achterwielen. Opzich wel geinig, alleen niet echt bevordelijk voor de onderkant van de auto. Wat ga ik hier aan doen? Want eigenlijk moet de auto nog lager om de wielkasten een beetje op te vullen.

Een kennis van mij, die heeft een 2x een 2 liter motor liggen. 1x een blok met schakelbak en 1 keer een blok met automaatbak. Hier moet hij van af. Dus voor niet al te veel geld kan ik het spulletje ophalen, is het ombouwen naar schakel een beetje te doen? of lekker automaat blijven rijen? Het mooie is dat op dat schakelblok dubbele webers zitten. Die carburateurs ombouwen naar mijn automaat blok, dat is nogal een feestje denk ik vanwegen die automaatbak. Wanneer ik het hele handeltje overbouw naar schakel moet dit makkelijker zijn, mits de bak en de hele zooi er zo onder past! (natuurlijk moet er dan wel een koppelings pedaal bij in gebruced worden) En in hoevere krijg je hier gelul mee met de apk?

Post Reply