FF lekker zeuren over de overheid
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: FF lekker zeuren over de overheid
35k € voor 22 man (m/v)???? Daar kun je ze allemaal en mooi maatpak van laten aanmeten. Hou je nog geld voor parkeren en een patatje over ook....
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Dat maatwerk is ook wel gedaan denk ik, maar is dat een verantwoorde keuze? Ik geloof er niks van dat de outfits van bijv stewardessen zo prijzig zijn. Maar verantwoord is uit de vocabulaire van de ambtenarij geschrapt, vele jaren geleden al.
Regards/groeten, Jeroen
Vandaag zijn we een dagje naar Slagharen geweest; dat hadden we achteraf beter niet kunnen doen, want het was stervens druk waardoor we maar vier attracties konden gebruiken.
Vroeger reden we via de N34 van Ommen naar Hardenberg; in de onmetelijke wijsheid van de provincie Overijssel en de gemeente Ommen hebben ze een nieuwe weg aangelegd, te weten de N36 tussen de Witte Paal en de N48 van Ommen naar Hoogeveen. De oude N34 hebben ze helemaal gereconstrueerd met prachtige hobbels, bulten en chicanes. Dat moet wat centen gekost hebben.
De nieuwe verbinding tussen Ommen en Hardenberg mag je dan via de N48 pakken, ofwel 10km omrijden en waarvoor ?
Vroeger reden we via de N34 van Ommen naar Hardenberg; in de onmetelijke wijsheid van de provincie Overijssel en de gemeente Ommen hebben ze een nieuwe weg aangelegd, te weten de N36 tussen de Witte Paal en de N48 van Ommen naar Hoogeveen. De oude N34 hebben ze helemaal gereconstrueerd met prachtige hobbels, bulten en chicanes. Dat moet wat centen gekost hebben.

Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP
Idd, daar is het niet beter geworden..
En opletten: ze flitsen daar vanuit kliko's!
En opletten: ze flitsen daar vanuit kliko's!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
Ja, die oude N34 heb ik een tijdje geleden per ongeluk ook op de autopiloot genomen. Grote autotrailer achter de E91. Lading noopte tot kalm rijden. Dan zijn die hobbels wel erg fijn.
- Jeroen
- Site Admin
Realiteitszin of inlevingsvermogen konden we de hermandad al niet toerekenen. Maar als je de politie nu niet beter kunt vertrouwen dan de doorsnee crimineel dan wordt het wel lastig. Voor veiligheid, dienstverlening of gerechtigheid hoeven we ook al niet meer bij deze minkukels te zijn. Het ziet er naar uit dat we beter af zijn zonder ons huidige politiekorps.
EINDHOVEN - De agent van de politie Brabant Zuid-Oost die heeft bekend afgelopen week doelbewust bewijs over twee mishandelingzaken waarbij hij zelf betrokken was te hebben weggewerkt, blijkt niet gestraft te zijn voor zijn grote blunder. Hij werkt gewoon. De diender had een filmpje van een mobiele telefoon gewist, waarop te zien is hoe dj The Flexican hardhandig werd aangepakt bij zijn arrestatie. Op het filmpje is ook te zien dat de filmende vrouw, Ingrid Lukken uit Eindhoven, door de agent op gewelddadige wijze werd aangehouden na afloop van dancefeest Sneakerz.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
ja, hahaha, "we krijgen geen respect, we moeten harder optreden". En dat er dan geen minister is die ze van hun plek schopt. Of een Burgermeester, Korpsbeheerder. Te zot voor woorden. Maar de ene hand wast de andere. Of denk ik nu te negatief? Triest!
- Jeroen
- Site Admin
Zie onder, we kunnen hier bijna een 'zeuren over de politie' topic van maken! Ik zie twee duidelijke trends: de overheid in het algemeen heeft onvoldoende of geheel geen feeling met de burger, diegene die hier dik voor betaalt en die men tot nut zou moeten zijn ; daarnaast geen enkel verantwoordelijksgevoel ten aanzien van de middelen (onze belastinggelden) die ter beschikking worden gesteld. Kijken we specifiek naar de politie zien we keer op keer dat men op grove wijze misbruik maakt van privileges die men heeft verkregen om de werkzaamheden uit te voeren.
Rara plietsiepet
In normale mensen taal: de politie lapt de regels aan haar laars. Zelf heb ik dat ook al vele malen kunnen constateren: foutparkeren om een broodje shoarma te gaan eten, geen gordels dragen, misbruik maken van de bijzondere signalen om door een rood licht te kunnen rijden, vervoeren van een (politie-) aanhanger zonder kentekenplaat achterop. Recent hebben we hier ook al genoeg mooie voorbeelden kunnen zien, tot wildplassen aan toe. Allemaal dingen waar men toezicht op moet houden en waar men bekeurt, maar waar men zich zelf schuldig aan maakt, ook zonder enige noodzaak of aanleiding. En dan vraagt men zich af waar geweld tegen de politie vandaan komt? Hier komt er weer één:
Rara plietsiepet
In normale mensen taal: de politie lapt de regels aan haar laars. Zelf heb ik dat ook al vele malen kunnen constateren: foutparkeren om een broodje shoarma te gaan eten, geen gordels dragen, misbruik maken van de bijzondere signalen om door een rood licht te kunnen rijden, vervoeren van een (politie-) aanhanger zonder kentekenplaat achterop. Recent hebben we hier ook al genoeg mooie voorbeelden kunnen zien, tot wildplassen aan toe. Allemaal dingen waar men toezicht op moet houden en waar men bekeurt, maar waar men zich zelf schuldig aan maakt, ook zonder enige noodzaak of aanleiding. En dan vraagt men zich af waar geweld tegen de politie vandaan komt? Hier komt er weer één:
De nationale bewakers van onze orde en veiligheid (ik zal even niet de afkorting gebruiken die me te binnen schiet) zijn dus al zo gewend misbruik te maken van hun privileges dat ze compleet ontploffen als ze daarop worden aangesproken! En of het nu gaat om een ontploffing van verbaal geweld, het verduisteren van bewijsmateriaal, wildplassen of zelfs mishandeling, elke keer weer praat de korpsleiding eea goed en wordt er niemand gestraft. In het bedrijfsleven sta je gelijk op straat omdat je niet geschikt bent voor je werk. Ik krijg steeds meer het idee dat er in NL zo ongeveer geen agent meer is die geschikt is voor dit werk en ik denk wat we ze beter kunnen overplaatsen naar de Efteling. Met behoud van salaris want zo gaat dat nu eenmaal in ambtenarenland.
Agente wenst burger hartaanval toe
Arnhem - Een politieagente heeft donderdag in Arnhem een inwoner van die stad een hartaanval en de dood toegewenst. De vrouw ontplofte van woede nadat de man iets zei over de dienstauto die fout geparkeerd stond, terwijl de agente een bakkerij in het stadscentrum bezocht voor de lunch. Oud-journalist Harry Kuiper maakte een opmerking over de dienstauto die geparkeerd stond in het autovrije voetgangersgebied. De agente ontplofte daarop, aldus Kuiper. De man kon 'doodvallen en een hartaanval krijgen.' De korpsleiding bevestigt het relaas en kondigt maatregelen aan om herhaling te voorkomen, meldt de Gelderlander. De politieleiding biedt in een brief excuses aan.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Zonder pet geen haar beter
Instortende gevels
Maar ik heb nog een leuke: mijn vriendin heeft een flat in Den Haag. Na perikelen met instortende gevels zo her en der in het land is de VVE zo voorzichtig om preventief het metselwerk van de gevels te laten inspecteren door meerdere bouwkundige experts. Deze zien geen acute gevaren maar raden opnieuw opmetselen op termijn wel aan, omdat er wel sprake is van enige bolling in het melselwerk, maar (nog) niet ernstig. Komt overal wel voor. Netjes worden offertes aangevraagd, de gemeente Den Haag wordt volledigheidshalve direct geïnformeerd door toezending van de bouwkundige rapporten en de offertes en men wil de werkzaamheden in 2013 laten uitvoeren. Als de VVE alle stukken heeft bestudeerd wordt een afspraak gemaakt met de gemeente als laatste check alvorens de knoop door te hakken. Inmiddels zijn er vier maanden verstreken en natuurlijk is er nog geen enkele ambtenaar geweest die tijd heeft gehad de stukken te bekijken, nog geen minuut.
Paniek!
Maar ambtenaartje schrikt zich rot omdat er ook in Den Haag eerder een muurtje is ingestort. De VVE wordt berispt (??) en zonder een gedegen aanvullend bouwkundig onderzoek van de zijde van de gemeente wordt door toepassing van bestuursdwang door de gemeente een aannemer ingeschakeld om a la minute te gaan slopen. De situatie is zo gevaarlijk dat de slopers bij die gerenommeerde aannemer niet eens bouwhelmen dragen, dan heb je een idee. Vervolgens is men met sloophamers weken aan het slopen, het melselwerk zit namelijk nog zo stevig op z'n plek
In verweer... en gewonnen
De VVE daagt de gemeente tot tweemaal toe voor de rechter en de VVE wordt in beide gevallen in het gelijk gesteld (terwijl de gemeente op geen enkele manier reageert). De VVE heeft tenslotte de gemeente onverwijld en volledig op de hoogte gesteld en getracht communicatie tot stand te brengen, en de werkzaamheden gepland op basis van gedegen bouwkundig onderzoek. Ook wordt de VVE in het gelijk gesteld als zij stelt dat de kosten die de gemeente doorbelast buitenproportioneel zijn (gemeente belast sloopkosten door die 50% hoger zijn dan de hoogste offerte die de VVE heeft ontvangen.
Beroep bij RvS
De gemeente lijkt uiteindelijk toch te kunnen communiceren, jawel men laat eindelijk eens van zich horen... en gaat in beroep bij de Raad van State en u raadt het al, de ene onkundige onbenul spreekt de andere vrij. Om kort te gaan: de gemeente heeft geen fouten gemaakt, de toepassing van bestuursdwang is correct geweest en de kosten zijn niet buitenproportioneel (een overschijding met 50% is in overheidssprookjesland nog aan de lage kant). VVE en advocaten staan in hun hemd en als beloning voor de verzameling misslagen bij de gemeente Den Haag mogen de burgers een dikke portie extra betalen. Mooi joh, als amtenaar mag je op alle mogelijke manieren het geld van de burgers over de balk flikkeren zonder er ook maar op enig moment verantwoordig voor af te hoeven leggen.
Instortende gevels
Maar ik heb nog een leuke: mijn vriendin heeft een flat in Den Haag. Na perikelen met instortende gevels zo her en der in het land is de VVE zo voorzichtig om preventief het metselwerk van de gevels te laten inspecteren door meerdere bouwkundige experts. Deze zien geen acute gevaren maar raden opnieuw opmetselen op termijn wel aan, omdat er wel sprake is van enige bolling in het melselwerk, maar (nog) niet ernstig. Komt overal wel voor. Netjes worden offertes aangevraagd, de gemeente Den Haag wordt volledigheidshalve direct geïnformeerd door toezending van de bouwkundige rapporten en de offertes en men wil de werkzaamheden in 2013 laten uitvoeren. Als de VVE alle stukken heeft bestudeerd wordt een afspraak gemaakt met de gemeente als laatste check alvorens de knoop door te hakken. Inmiddels zijn er vier maanden verstreken en natuurlijk is er nog geen enkele ambtenaar geweest die tijd heeft gehad de stukken te bekijken, nog geen minuut.
Paniek!
Maar ambtenaartje schrikt zich rot omdat er ook in Den Haag eerder een muurtje is ingestort. De VVE wordt berispt (??) en zonder een gedegen aanvullend bouwkundig onderzoek van de zijde van de gemeente wordt door toepassing van bestuursdwang door de gemeente een aannemer ingeschakeld om a la minute te gaan slopen. De situatie is zo gevaarlijk dat de slopers bij die gerenommeerde aannemer niet eens bouwhelmen dragen, dan heb je een idee. Vervolgens is men met sloophamers weken aan het slopen, het melselwerk zit namelijk nog zo stevig op z'n plek

In verweer... en gewonnen
De VVE daagt de gemeente tot tweemaal toe voor de rechter en de VVE wordt in beide gevallen in het gelijk gesteld (terwijl de gemeente op geen enkele manier reageert). De VVE heeft tenslotte de gemeente onverwijld en volledig op de hoogte gesteld en getracht communicatie tot stand te brengen, en de werkzaamheden gepland op basis van gedegen bouwkundig onderzoek. Ook wordt de VVE in het gelijk gesteld als zij stelt dat de kosten die de gemeente doorbelast buitenproportioneel zijn (gemeente belast sloopkosten door die 50% hoger zijn dan de hoogste offerte die de VVE heeft ontvangen.
Beroep bij RvS
De gemeente lijkt uiteindelijk toch te kunnen communiceren, jawel men laat eindelijk eens van zich horen... en gaat in beroep bij de Raad van State en u raadt het al, de ene onkundige onbenul spreekt de andere vrij. Om kort te gaan: de gemeente heeft geen fouten gemaakt, de toepassing van bestuursdwang is correct geweest en de kosten zijn niet buitenproportioneel (een overschijding met 50% is in overheidssprookjesland nog aan de lage kant). VVE en advocaten staan in hun hemd en als beloning voor de verzameling misslagen bij de gemeente Den Haag mogen de burgers een dikke portie extra betalen. Mooi joh, als amtenaar mag je op alle mogelijke manieren het geld van de burgers over de balk flikkeren zonder er ook maar op enig moment verantwoordig voor af te hoeven leggen.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
Ja, maar het verbaast me dat dit je nog verbaast Jeroen. Ze dekken elkaar toch wel netjes af hoor. De ene hand wast de andere. Per saldo is het uiteraard om te janken, diep triest.
- Jeroen
- Site Admin
Tsja je hoopt dat er ergens af en toe nog eens een ambtenaar met hersens en verantwoordelijkheidsgevoel zit, maar helaas.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Vandaag kunnen we lezen dat de Antillen sinds haar veranderde positie in het Koninkrijk der Nederlanden wordt overspoeld door delegaties ambtenaren van gemeenten en overheidsinstanties. Hoewel men er niet in slaagt de toegevoegde waarde concreet te maken gaat het over duizenden reizen op jaarbasis! We mogen het nog immer geen diestal noemen.
Het rommelt nog met enige regelmaat na over de 'vrije' tandartsenmarkt waar de ambtenarij het compleet wereldvreemde idee had dat de consument gaat 'shoppen' voor een tandarts, ofwel dat je van de tandarts waar je tevreden over bent afstapt voor een onbekende tandarts omdat deze 10 euro goedkoper is? Of ga je bij de ene tandarts de verdoving halen om dat die het goedkoopst is, en dan laten vullen bij de tandarts een dorp verderop omdat die daarin weer het goedkoopst is? Realiteit is zoals altijd ver te zoeken.
Zorg en zorgkosten. Dat wordt wel weer actueel. Hoewel de details nog niet bekend zijn, goeddeels vrij in te vullen door zorgverzekeraars, zijn de belangrijkste wijzigingen al bekend. Ik denk dat we een beeld zien dat overeenkomt met de situatie van afgelopen jaar:
- eigen bijdrage omhoog
- gedekte onderdelen en vergoedingen omlaag
- premie omhoog
Volgens mij heeft nog niemand durven becijferen wat daarmee de reëele premiestijging is maar ik gok tientallen procenten per jaar. Ditmaal denk ik dat deze centen niet bij de overheid zoek raken maar bij de zorgverzekeraars. Dat pleit de overheid nog niet vrij, die faalt namelijk jammerlijk in toezicht en regulering waardoor er onvoldoende impuls uitgaat naar de verzekeraars om eens efficiënt te gaan werken en verantwoord om te gaan met de middelen van hun klanten. Identiek aan het bankwezen dus.
Het rommelt nog met enige regelmaat na over de 'vrije' tandartsenmarkt waar de ambtenarij het compleet wereldvreemde idee had dat de consument gaat 'shoppen' voor een tandarts, ofwel dat je van de tandarts waar je tevreden over bent afstapt voor een onbekende tandarts omdat deze 10 euro goedkoper is? Of ga je bij de ene tandarts de verdoving halen om dat die het goedkoopst is, en dan laten vullen bij de tandarts een dorp verderop omdat die daarin weer het goedkoopst is? Realiteit is zoals altijd ver te zoeken.
Zorg en zorgkosten. Dat wordt wel weer actueel. Hoewel de details nog niet bekend zijn, goeddeels vrij in te vullen door zorgverzekeraars, zijn de belangrijkste wijzigingen al bekend. Ik denk dat we een beeld zien dat overeenkomt met de situatie van afgelopen jaar:
- eigen bijdrage omhoog
- gedekte onderdelen en vergoedingen omlaag
- premie omhoog
Volgens mij heeft nog niemand durven becijferen wat daarmee de reëele premiestijging is maar ik gok tientallen procenten per jaar. Ditmaal denk ik dat deze centen niet bij de overheid zoek raken maar bij de zorgverzekeraars. Dat pleit de overheid nog niet vrij, die faalt namelijk jammerlijk in toezicht en regulering waardoor er onvoldoende impuls uitgaat naar de verzekeraars om eens efficiënt te gaan werken en verantwoord om te gaan met de middelen van hun klanten. Identiek aan het bankwezen dus.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik verbaas me er al even over, en die verbazing neemt alleen maar toe als je er even langer dan 2 tellen over denkt. Onderwerp: maximum snelheid op NL snelwegen. Die is verhoogd naar 130. Echter, op de meeste wegen acht men 130 zo duizelingwekkend snel dat men overdag liever een stuk meer aan de veilige kant gaat zitten, namelijk op de fors lagere snelheid van 120.
Nou zou iemand met hersens (blijkbaar niet beschikbaar in overheidsland) een hele simpele oplossing bedenken. Bijvoorbeeld zoiets als van 6-19 uur is de max snelheid 120 (of 100 van mij part), van 19-6 uur is dat 130. In 1x klaar. En dan behoudens andere verkeerstekens dus als we vinden dat ergens 80 of 100 zat is, zetten we daar borden. Ofwel, dat kunnen we in één zin verwoorden: "De max snelheid is 130 km/u, echter overdag van 6-19 uur is deze 120 km/u, tenzij anders aangegeven". Dan hebben we dus alleen een kleine hoeveelheid borden 80 en 100 nodig, en die staan er al. Klaarrrrrr.
Nee dus, niet in ambtenarend Nederland. We zetten gewoon alle snelwegen vol met bordjes 120 met een bord eronder 6-19u. Kosten miljoenen maar ach, dan heffen we gewoon wat meer belastingen. Een seniele bejaarde van 122 jaar oud uit Bokkie Wokkie land kan met een betere oplossing komen en zelfs ik. Maar een slimme ambtenaar, dat is een brug te ver.
In de praktijk? Rij je vandaag op de A9 dan zie je bij een portaal zo ter hoogte van Spaarnwoude een fraai tafereel. De max snelheid is 130. Er staat een vast bord 120 (6-19uur). Daarnaast een paal waarop 100, want de spitsstrook is open. En op de matrixborden staat 70. Heel gek dat niemand 't meer snapt.
Nou zou iemand met hersens (blijkbaar niet beschikbaar in overheidsland) een hele simpele oplossing bedenken. Bijvoorbeeld zoiets als van 6-19 uur is de max snelheid 120 (of 100 van mij part), van 19-6 uur is dat 130. In 1x klaar. En dan behoudens andere verkeerstekens dus als we vinden dat ergens 80 of 100 zat is, zetten we daar borden. Ofwel, dat kunnen we in één zin verwoorden: "De max snelheid is 130 km/u, echter overdag van 6-19 uur is deze 120 km/u, tenzij anders aangegeven". Dan hebben we dus alleen een kleine hoeveelheid borden 80 en 100 nodig, en die staan er al. Klaarrrrrr.
Nee dus, niet in ambtenarend Nederland. We zetten gewoon alle snelwegen vol met bordjes 120 met een bord eronder 6-19u. Kosten miljoenen maar ach, dan heffen we gewoon wat meer belastingen. Een seniele bejaarde van 122 jaar oud uit Bokkie Wokkie land kan met een betere oplossing komen en zelfs ik. Maar een slimme ambtenaar, dat is een brug te ver.
In de praktijk? Rij je vandaag op de A9 dan zie je bij een portaal zo ter hoogte van Spaarnwoude een fraai tafereel. De max snelheid is 130. Er staat een vast bord 120 (6-19uur). Daarnaast een paal waarop 100, want de spitsstrook is open. En op de matrixborden staat 70. Heel gek dat niemand 't meer snapt.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Herinnert u zich die nog? Nu is op basis van een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur een hele berg rekeningen boven tafel gekomen waaruit overduidelijk blijkt dat Verver en haar team zich graag lieten verwennen in peperdure hotels, Champagne erbij en noem maar op. Ook liet zij op kosten van de gemeenschap prijzige portretten van zichzelf maken. Deze rekeningen had BiZa allang ter beschikking. En dan eervol ontslag verlenen? Zo'n stelend stuk vreten mag toch nooit meer ergens aan de bak komen en zou toch elke cent moeten terugbetalen? En dan te bedenken dat de uitwassen die aan het licht komen hooguit het topje van de ijsberg zijn...Jeroen wrote:Burgemeester Verver van Schiedam is afgelopen juni opgestapt na het verschijnen van de negatieve resultaten van een onderzoek naar haar functioneren. Ook zou er sprake zijn van belangenverstrengeling, zo concludeerde het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten (lol, weer een overheidsclubje verzonnen om een paar miljoen over de balk te knikkeren en vervolgens veegt het initierende ministerie ook nog eens z'n achterste af met hun rapporten dus bestaansrecht NUL).
Wat gebeurt er nu: BiZa heeft uiteraard besloten géén oneervol ontslag te verlenen maar gewoon een eervol ontslag. Waarschijnlijk omdat ze qua incompetentie gewoon net zo goed of eigenlijk slecht is als de rest waarbij de BiZa ambtenaren blijkbaar zijn gaan denken dat dat zo hoort.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
Ja, dat was die muts die haar liet rijden door eenprive chauffeur. Dat was d'r eigen bijklussende zoon. Dit mens is het schoolvoorbeeld van een stelende en graaiende en willens en wetens bedonderende persoon in publieke functie. Witteboordencriminaliteit. Had ik al gezegd dat het schandalig is?