Page 3 of 4
Re: bouten koppakking
Posted: Mon Jul 16, 2012 8:49 am
by Jeroen
1. zie boven, met lucht erin geen of onvoldoende flow, radiateur niet warm > schroef koppelt niet of onvoldoende aan
2. met ontluchten kun je eerst de dop er even aflaten en bijvullen wanneer nodig, als de boel echt warm begint te worden dop wel op het tankje, dan heb je ook eerder druk
succes zometeen!
Re: bouten koppakking
Posted: Mon Jul 16, 2012 10:04 am
by jamesV
Gelukt!!!!!! duizendmaal dank iedereen! Ik heb nu warme lucht binnen en de fan slaat aan als de temperatuurmeter op het eerste wit streepje (over de helft) komt. Alles lijk in orde dus. 'k ga straks eens een testritje van een paar straten maken(op het gemak). En als die goed rijd...
Nu dus enkel nog dynamo vervangen en ontsteking wat bijregelen met strobo.
Nogmaals dank.. ik zal mij hier ook eens VIP moeten maken zeker?!

Re: bouten koppakking
Posted: Mon Jul 16, 2012 7:32 pm
by Jeroen
Mooi man, gefeliciteerd! VIP worden is leuk, maar geen must. We helpen niet alleen de VIP's hoor!
Re: bouten koppakking
Posted: Mon Jul 16, 2012 7:39 pm
by jamesV
We helpen niet alleen de VIP's hoor!
't zit er toch aan te komen om vip te worden.. ik weet dat het niet alleen de Vip's zijn dat jullie bijstaan (spreek uit ondervinding

) maar het ene plezier is het andere waard hé.. Paar jaar terug was het een uitdaging voor mij om de bougies te vernieuwen.. nu steek ik Driemen en andere koppen door jullie

Re: bouten koppakking
Posted: Tue Jul 17, 2012 3:10 pm
by jeffreydorst
Ja die moet ook open, en binnen de verwarming op warm
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 4:46 pm
by jamesV
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 4:54 pm
by Arnold D
jamesV wrote:percies van achter de motorsteun - waar niets van waterslangen enzo te vinden is
Daar zit wel een bout, waar het koelwater afgetapt kan worden.
Is deze wel dicht ?
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 5:05 pm
by Jeroen
En de overloop van het reservoir, en je hebt nog een retour aan de schutbord kant op de kop zitten, hopelijk heb je die een nieuwe pakking gegeven. Met een beetje geluk is het iets kleins.
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 5:17 pm
by jamesV
Daar zit wel een bout, waar het koelwater afgetapt kan worden.
Is deze wel dicht ?
Daar heb ik niet aangekomen.. die zal zelf wel niet lossen denk ik?
En de overloop van het reservoir, en je hebt nog een retour aan de schutbord kant op de kop zitten, hopelijk heb je die een nieuwe pakking gegeven.
zit inderdaad ook een nieuwe pakking. Het water komt van onder de kop... aan de kop (en alles erboven en er rond staat alles droog).
Morgenavond laat ik hem nog eens warm draaien en zoek verder. Als het inderdaad van ergens onder de kop komt geraak ik met mijn verstand er echt niet bij. Ik ben daar nergens aan geweest en voorheen was er geen lek. Jammer natuurlijk want de motor draait nu perfect, rijd zeer goed, start goed... Van zodra meer nieuws post ik het hier. Is het trouwens mogelijk dat een barst ontstaat in het blok door een kopwissel? (Alle bouten staan op het juiste aanhaalmoment)
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 5:26 pm
by Jeroen
Ja, dat kan idd. Als er in de boutgaten nog olie of water heeft gestaan kun je theoretisch de boel te barsten draaien, of denken dat je de kop afdoende hebt vastgedraaid terwijl dat niet het geval is. Vloeistof laat zich tenslotte doorgaans slecht comprimeren. Zie ook de tip van Ite op pag. 1.
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 5:29 pm
by jamesV
had de tip gezien, alles is mooi gekuist geweest en uitgeblazen met de compressor. Kop is voldoende aangespannen want het water komt niet van tussen het blok en de kop (komt van lager)
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 5:31 pm
by Jeroen
Vreemd! Geen scheurtje in het kvs tankje dattie daarmee op het blok staat te pissen?
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 6:05 pm
by Arnold D
jamesV wrote: Het water komt van onder de kop... aan de kop (en alles erboven en er rond staat alles droog).
jamesV wrote:Kop is voldoende aangespannen want het water komt niet van tussen het blok en de kop (komt van lager)
Nu ben ik het even kwijt.
Re: bouten koppakking
Posted: Thu Jul 19, 2012 7:02 pm
by jamesV
Nu ben ik het even kwijt.
dit moet eigenlijk een nieuwe zin zijn.. dus:
aan de kop en alles erboven en er rond staat alles droog. Tja, koppen steken lukt al bijna.. nu nog leren typen

Re: bouten koppakking
Posted: Fri Jul 20, 2012 12:32 pm
by Peter V.
Toch maar even bij die drainbout kijken onder het uitlaatspruitstuk.