@Jeroen: mijn project gaat verder dus misschien kun je mijn topic verplaatsen naar de juiste plek waar ik mijn vorderingen kan delen etc.? Of zal ik zelf een nieuw topic aanmaken?
In de afgelopen weken heb ik met verschillende personen contact gehad over mijn E21. Grootste prioriteit heeft een technische 'overhaul' aangezien ik wel graag start met een schone lei.
De E21 is op de brug geweest bij een mij bekende en goed bekendstaande lokale garage, maar die gaat niet met de auto aan het werk. Tijdens het gesprek merkte ik dat de eigenaar onvoldoende specifieke kennis had over de techniek van deze modellen en welke onderdelen nodig zijn.
We hadden nu wel de gelegenheid om de auto op de brug te bekijken en waren blij verrast met wat we daar zagen. De bodem is erg hard en heeft hier en daar wat oppervlakkige plekjes en minder mooi gerepareerde stukje (plaatjes). Maar al met al een hele nette basis en in het onderstel staken ook verschillende verse rubbers dus de E21 is niet verstoken geweest van onderhoud.
Via Loentje ben ik contact gekomen met een monteur met merkbaar heel erg veel verstand van zaken. Hij gaat in de maand april aan de slag met de E21om ervoor te zorgen dat hij technisch weer helemaal fris wordt. Denk aan nwe. radiator, waterpomp, slangen, rubbers, vloeistoffen, filters, etc. Ook wordt dan de LPG verwijderd.
De schouw maakte duidelijk dat mijn E21 niet beschikt over een E21 323i motor, maar over een 323i van een E30. Ik moet nog gaan lezen of dit nu goed of slecht nieuws voor mijn plannen met de auto. Qua originaliteit maakt het voor mij wat minder uit, omdat er tenslotte toch al sprake was van een ombouw.
Tips voor wat betreft de 'super' grote beurt zijn welkom en ik ben ook op zoek naar advies van de rijders ten aanzien van het onderstel. Ik wil graag gaan voor een vers en goed verend onderstel en zie door de bomen het bos niet meer van de schokdempers en veren.

Zoals gemeld, ga ik de auto gebruiken voor sportieve puzzelritten/oldtimerritten. Ik hou van stevig doorrijden, maar weet dat ik ook vaak op minder vlakke wegen ga rijden, dus heel laag en keihard is ook niet het juiste lijkt me. Wat is een mooie combi van sportief veer- weggedrag en ook nog enig veercomfort voor semi-hobbelige wegen?