hier weer een nieuw lid en collegaliefhebber.
Ik ben al heel mijn leven autoliefhebber en heb van allerlei leuk grote jongens speelgoed gehad zoals uiteraard diverse BMW's, leuke gele en zwarte Volvo's (T-5r), en Porsches.
Nu in het bezit van een fijne 2009 E61, een 1998 328i E46 en een originele NL 1970 911.
Al lang droom ik van een mooie sportieve BMW van voor +/- 1980 en het moet er misschien nu maar eens van komen. Mijn plan is om een leuke E21 handgeschakelde 6-cilinder te kopen in een redelijke tot goede staat en om deze in eigen beheer verder op te knappen en verbeteren. Ik zou deze auto er heel graag bij hebben om makkelijk te kunnen pakken voor leuke tochtjes in het weekend en het bezoeken van evenementen, toertochten, oldtimerrally's, etc. Eventueel mag het ook een ander BMW type van voor 1980 worden of een uitzondering naar de 80's met een mooie E28 met bv. m-tech. Zoals uit dit bericht wel duidelijk is ben ik in ieder geval gek van de 'sharknose'

Ik ben handig en heb plek, maar kan niet lassen dus de auto die ik zoek, moet wel redelijk hard zijn. Verder ben ik stiekum wel gek van die typische jaren '70 en '80 after market styling met opvallende bumpers en spoilers etc. Moet kunnen op zo'n hobbyauto vind ik persoonlijk, maar helemaal clean is natuurlijk ook erg mooi. Originaliteit is voor mij geen absolute must dus het mag best een motorconversie o.i.d. zijn, want ik heb wel graag een 6-cilinder en dus liefst een handgeschakelde 323i of sneller onder de motorkap.
Ik kijk al een tijdje naar deze typische 320i/323i. Sommige gruwelen er volgens mij van, maar ik vind hem ergens wel wat hebben voor wat ik er mee van plan ben te gaan rijden. Sowieso de luchthappers eraf en misschien de grille weer zwart, maar hij heeft wel de specs die ik eigenlijk leuk vind. Het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat de auto zo lang te koop staat en er zo weinig over te lezen valt dus dat maakt dat ik er nog niet serieus mee aan het werk ben gegaan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Er is ook min of meer slecht nieuws: mijn bijzondere 328i E46 in de zeldzame kleur Japanrot/Electric red moet plaats gaan maken voor de oldtimer BMW. Deze 328i heb ik gekocht/gebouwd met het plan om deze heel serieus aan te laten passen voor gebruik op het circuit, maar dat is er nog niet van gekomen. De ongeplande restauratie van de 911 heeft voorrang gekregen qua tijd en kosten dus de 328i staat in de wacht. Ik hoop met een E21 meteen te kunnen rijden en plezier te hebben en om niet te hoeven wachten tot de andere oldtimer klaar is.
Een heel verhaal, maar dan weten jullie meteen wie ik ben. Ik hoop veel te leren van alle kennis en ervaring op het forum en natuurlijk net zoals jullie veel plezier te gaan beleven.
Groetjes Rutger