Dit weekend stond in het teken van het afronden van wat klusjes. Voor de E32 waren de benodigde delen van de carter bescherming inmiddels binnen. Ik had zowel de voorste beschermplaat als de achterste luchtgeleider besteld; die laatste hoort w.s. niet op auto’s met een automaat, maar we vonden het wel een mooie toevoeging.
Een ander klusje voor de E32 was het op moment vastzetten van de onderste wieldraagarmen voor. Daarvoor moest de E32 op de vier-koloms, waarvoor we alle auto’s stuivertje moesten laten wisselen hetgeen best wat unieke plaatjes opleverde.
Voor de E39 was het tijd voor de zomerbanden. Dat had eigenlijk al een paar weken geleden moeten gebeuren, maar toen stond de auto bij de schadehersteller. Mijn garagist die dit normaal voor mij doet gaf aan dat de twee achterbanden aan vervanging toe waren, dus gaf ik hem twee nieuwe SP Maxx RT’s in opdracht. Maar twee weken later zijn ze er nog steeds niet en met deze temperaturen gaat het extreem hard met de winterbanden, dus heb de koe maar bij de horens gevat.
Verder hebben we de olie van de E39 ververst; die heeft er nu net iets meer dan 10000km opzitten, dus werd het een keer tijd. Ik gebruik al een tijdje geen Castrol meer, maar Mobil1; dat bevalt uitstekend.
Verder heb ik nog een paar leuke sfeerplaatjes geschoten zoals van deze grijze duivels.
En van deze twee wel heel verschillende auto’s die tegelijkertijd ook best veel gemeen hebben.