FF lekker zeuren over de overheid
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: FF lekker zeuren over de overheid
7 km/h te snel op de snelweg, vrijdag aan het einde van de dag naar huis toe..
7 kilometer, 33 euro + 6 euro toeristenbelasting (ofzoiets) 39 euro is heel snel verdiend, trots op dit land, dat ben ik!! Het machtige politieapparaat strekt zijn krachtige arm uit en doet terecht een bon in mijn bus omdat ik 7 kilometer te snel rij in de spits.
Laatst las ik overigens in de krant dat de politie de HELFT van alle jeugdbendes wil aanpakken. Niet 10%, geen kwart, nee, DE HELFT! Goed zo! Doorgaan jongens!
Tevens stond er in diezelfde krant dat 8 tot 10% minder dossiers naar het OM gaan omdat de computersystemen een ramp zijn. dat is dus 8 tot 10% van de helft van alle jeugdbendes?
Daarnaast worden 40% van alle processen verbaal door het OM teruggestuurd omdat deze onvolledig zijn en tegenstrijdigheden bevatten. Dat is 40% van de helft van alle jeugdbendes?
Dus de helft van alle jeugdbendes is 50%, daarvan gaat 10% niet richting OM want slecht computersysteem, blijft over 45%. Daarvan is 40% onjuiste PV's opgesteld, blijft over 18% van het totaal.
Dit geldt natuurlijk ook voor verkrachtingen, diefstal, oplichting en wellicht moord...
oh ja, had ik al gezegd dat ik 7 kilometer per uur te snel reed op de snelweg? Kostte me 39 euro. Volkomen terecht.
7 kilometer, 33 euro + 6 euro toeristenbelasting (ofzoiets) 39 euro is heel snel verdiend, trots op dit land, dat ben ik!! Het machtige politieapparaat strekt zijn krachtige arm uit en doet terecht een bon in mijn bus omdat ik 7 kilometer te snel rij in de spits.
Laatst las ik overigens in de krant dat de politie de HELFT van alle jeugdbendes wil aanpakken. Niet 10%, geen kwart, nee, DE HELFT! Goed zo! Doorgaan jongens!
Tevens stond er in diezelfde krant dat 8 tot 10% minder dossiers naar het OM gaan omdat de computersystemen een ramp zijn. dat is dus 8 tot 10% van de helft van alle jeugdbendes?
Daarnaast worden 40% van alle processen verbaal door het OM teruggestuurd omdat deze onvolledig zijn en tegenstrijdigheden bevatten. Dat is 40% van de helft van alle jeugdbendes?
Dus de helft van alle jeugdbendes is 50%, daarvan gaat 10% niet richting OM want slecht computersysteem, blijft over 45%. Daarvan is 40% onjuiste PV's opgesteld, blijft over 18% van het totaal.
Dit geldt natuurlijk ook voor verkrachtingen, diefstal, oplichting en wellicht moord...
oh ja, had ik al gezegd dat ik 7 kilometer per uur te snel reed op de snelweg? Kostte me 39 euro. Volkomen terecht.
- 323baur
- E21 VIP
Gaat heen en zondigt niet meer..(alhoewel...doe maar wel..gij makkelijk slachtoffer).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
7 kilometer??!! Ik zeg ophangen, vierendelen, onthoofden en verbranden, en natuurlijk auto's en rijbewijs inleveren. Ben je nou helemaal gek geworden. Om met die zielige lilliputter André van der Toorn te spreken "een levensgevaarlijke wegpiraat!"

Regards/groeten, Jeroen
Wij gaan strakkies weer naar de Alpen
Dan kunnen we ons weer uitleven. En dat hebben we vorig jaar gedaan. Ik heb tot op heden geen enkele boete vanuit het buitenland mogen ontvangen. Zou ik er 1 krijgen dan was tie het dubbel en dwars waard. Dat kan ik van de boetes hier niet zeggen.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Nou, Arnold ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Buitenland ben ik juist voorzichtiger.
Als je op de bekende plekken een beetje van je gas gaat kan je aardig doorrijden zonder boetes te krijgen.
Meestal zijn er juist andere duikelaars die niet doorrijden, scheelt ook weer boetes.
Laatst 25 euro omdat ik te hard had gereden. Nou aftikken en doorgassen was de eerste in 2 jaar.
Ik zie het als de 120+ toeslag.
Buitenland ben ik juist voorzichtiger.
Als je op de bekende plekken een beetje van je gas gaat kan je aardig doorrijden zonder boetes te krijgen.
Meestal zijn er juist andere duikelaars die niet doorrijden, scheelt ook weer boetes.
Laatst 25 euro omdat ik te hard had gereden. Nou aftikken en doorgassen was de eerste in 2 jaar.
Ik zie het als de 120+ toeslag.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
De Belgische overheid heeft ook weer een regeltje getroffen .. vanaf nu moeten personen die een firmawagen rijden betalen om naar de radio te luisteren ..
om gek te worden de laatste tijd waar ze zich mee bezig houden
Gerrit

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)

Tja, hoe gaan ze dat controleren dan?
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Hoe gaan ze dat controleren dan? Als iemand chagrijnig kijkt dan luistert hij naar het belgische nieuws en als hij vrolijk is dan een CD'tje
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
De Telegraaf wrote:
Nutteloze cursus duur betaald
door Gijsbert Termaat
AMSTERDAM - Jaarlijks gooien gemeenten vele tientallen miljoenen euro’s over de balk door ambtenaren naar cursussen te sturen waar ze niets aan hebben.
In totaal is voor de 280.000 gemeente- en rijksdienaren een bedrag van 1010 euro per persoon beschikbaar voor bij- en nascholing.
„Maar iemand van zestig jaar oud naar een cursus persoonlijkheidsontwikkeling of ambtenaren op twitterles sturen zoals in Amsterdam gebeurt, is niet iets waarvan je denkt dat het zinvol of noodzakelijk is”, stelt hoogleraar Bestuurskunde Michiel de Vries van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Onderzoek wees uit dat maar liefst zeventig procent van de ambtenaren na afloop van de cursus niet echt duidelijk kan maken dat de scholing effectief is voor het werk dat hij dagelijks uitvoert. „Een schrikbarend gegeven, waar ik vreselijk van schrok”, aldus De Vries.
„Cursussen Drents of Gronings, omgaan met hoogtevrees of leren schrijven… Je verzint het niet, maar er worden toch echt hele klassen ambtenaren naartoe gestuurd”, weet De Vries. „En dan ook nog op peperdure locaties waarvan je denkt: is dat nou echt nodig?” „Natuurlijk is er ook belastinggeld dat wel goed gebruikt wordt”, haast de hoogleraar zich te zeggen. „Als er een nieuwe wet of regel wordt ingevoerd, moeten een ambtenaar de (on)mogelijkheden daarvan aangeleerd worden. Dat is een zinvolle activiteit. Maar een asbestcursus die speciaal in het Koning Willem II stadion gehouden moet worden, daar zet ik mijn vraagtekens bij.”
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Tuurlijk, niks met een regeerakkoord te maken en ach, de belastingbetaler heet niet voor niets betaler, toch?De Telegraaf wrote:
Loonsverhoging voor ambtenaren
AMSTERDAM - Voor de circa 180.000 gemeenteambtenaren is er in 2012 ruimte voor een kleine loonsverhoging.
Jantine Kriens Foto: Jacqueline de Haas Dat zegt de Rotterdamse wethouder Financiën, Personeel en Volksgezondheid, tevens voorzitter van het werkverband van alle gemeenten, Jantine Kriens woensdag in de Volkskrant.
Hoewel minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) vindt dat de overheid „met één mond“ moet spreken, gaan de gemeenten gewoon hun eigen gang. Ze wijken daarmee af van het regeerakkoord, waarin staat dat de ambtenarensalarissen worden bevroren.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik zag van de week al weer zat potentieel werk voorbij komen maar deze slapstick wil ik jullie niet onthouden. Eén meneer zet al bijna 20 jaar een hele horde ambtenaren in hun hemd en ik mag geen grappen maken over incompetentie? Wat een kansloos gedoe zeg, the three stooges vallen hierbij werkelijk in het niet...
Laat me raden... volgende week komen we 'm weer tegen in Amsterdam en dan gaan we weer 20 jaar stommiteit op stommiteit stapelen en bakken geld verkwanselen?De Telegraaf wrote:
Uitzetting van oplichter Kiki kost goudgeld door Tjerk de Vries
AMSTERDAM - De Nederlandse staat heeft onlangs vele tienduizenden euro’s uitgegeven om een illegale crimineel ons land uit te zetten die jarenlang vooral Amsterdam heeft geteisterd. De Noord-Afrikaan bleek behalve een notoire dief ook een meesteroplichter te zijn, die allerlei kwalen voorwendde om maar hier te kunnen blijven.
Al in 1993 komt de politie in aanraking met Kiki, zoals hij zichzelf noemt. Naar eigen zeggen komt Kiki uit Chili, maar dat blijkt onzin. Ons land kan vreemdelingen alleen uitzetten als voor honderd procent vaststaat waar zij vandaan komen. En daar maken illegalen vaak misbruik van. Kiki houdt zich in leven door in Amsterdam aan de lopende band zakken te rollen, in te breken en tassen te stelen. In 2004 wordt een officiële procedure opgestart om de man het land uit te krijgen. Een vreemdelingenrechter acht hem door zijn ziektes ongeschikt voor een verblijf in de gevangenis. In het ziekenhuis neemt de crimineel onmiddellijk de benen en blijft enige tijd onvindbaar.
In 2008 wordt bekend dat Kiki uit Noord-Afrika komt en wordt opnieuw getracht hem uit te zetten. Weer steekt echter een vreemdelingenrechter hier een stokje voor. Omdat de uitzetting nog langdurig op zich zou laten wachten en Kiki van hem niet al die tijd in een gevangenis hoeft door te brengen, wordt hij vrijgelaten. Opnieuw vlucht de man, om onlangs in de buurt van Utrecht in een cel te belanden.
Epileptisch
Als hij hoort dat hij naar Amsterdam wordt overgebracht, de stad die naar hem op zoek is, fingeert hij een epileptische aanval. Ook vertelt hij dat hij al 25 jaar darmkanker heeft, maar in het ziekenhuis blijkt dit klinkklare nonsens.
Uiteindelijk zet de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) van het ministerie van Veiligheid en Justitie Kiki op een KLM-toestel. Maar dan nog is Amsterdam niet van hem verlost. In het toestel begint hij volgens politiemensen te blaten als een zieke geit, waarop de gezagvoerder hem direct uit het vliegtuig zet. Het zekere voor het onzekere nemend huurt DT&V een charter met zes man personeel, onder wie een verpleegkundige. Eenmaal in een kliniek in zijn thuisland aangekomen, gaan de DT&V’ers er snel vandoor om van Kiki af te zijn.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
Zucht.. en er is werkelijk helemaal geen leidinggevende van deze club van incompetente sukkels die echt uit zijn naad gaat??
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.