Page 4 of 5

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 02, 2011 11:23 am
by r@n-d
Willem wrote:Ik heb het ook zien staan.. Gaat het dan niet enorm glimmen?? MOTIP heeft het volgens mij.
Ik denk dat ik 11 juni nog wel even langs kom. Met de Ibiza :bag

MOTIP heeft ze idd... glimme weet ik niet, denk het wel...

ik heb zelf 2comp. coating gebruikt, deze heb ik speciaal via spuiter / chem. bedrijf besteld... ook deze glimt iets, maar daar ontkom je
denk ik niet aan als je er een laag op brengt....

Re: Willem's restauratie

Posted: Tue May 03, 2011 9:01 pm
by Willem
Ik denk dat ik er hitte bestendige blanke lak op ga spuiten.. Deze moet alleen wel uitgehard worden bij 160 graden voor een optimaal resultaat.

zaterdag de cilinderkop weer monteren! :banana

Re: Willem's restauratie

Posted: Tue May 03, 2011 9:26 pm
by ac/dennis
Effies de oven van de vrouw voor gebruiken, als ze boodschappen doet ofzo, merkt ze er niets van :)

Re: Willem's restauratie

Posted: Tue May 03, 2011 9:30 pm
by uwbuurman
precies, dat kan prima!

Re: Willem's restauratie

Posted: Thu May 05, 2011 6:59 pm
by Willem
Ik weet alleen niet of de oven groot genoeg is voor een kleppendeksel.. maar eens even passen!!

Re: Willem's restauratie

Posted: Thu May 05, 2011 11:39 pm
by uwbuurman
pas op he, in de OVEN, niet de magnetron :wha

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 6:04 pm
by Willem
Weer even een update!

Ik heb ondertussen de cilinderkop en distributie gemonteerd. Het was nog een heel gedoe om de nokkenas en tuimelaars weer op hun plek te krijgen maar het is gelukt. Zoals te zien op de foto's hieronder:

Cilinderkop:

Image

Image


Ik heb besloten om aan het onderblok niks te doen omdat het er allemaal redelijk netjes uit ziet. De cilinderbussen zijn niet helemaal gepolijst en er zit geen stootrand in de cilinderbussen.

Onderblok:

Image

Image

Kop+blok=

Image

Ik heb het kleppendeksel en het inlaatspruitstuk nog niet behandeld met lak. Dit moet ik op een later moment maar eens gaan proberen.

Verder heb ik nog een setje dempers op de kop weten te tikken:

Image

Nu heb ik rondom rode koni's en H&R veren. Heeft iemand al ervaring met deze combi?
Ik wou graag een beetje comfort houden dus vandaar mijn keuze voor koni rood.

Dit was even in een vogel vlucht mijn update :)

Groeten, Wim

ps. Genoeg foto's? :innocent

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 6:20 pm
by Wondermike
Netjes hoor!!

Staat daar nou 2.7 op het onderblok???

Image

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 6:41 pm
by Jeroen
Net werk iig! Dit topic miss ook maar verkassen naar het register trouwens?

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 7:14 pm
by 323baur
Lijkt me wel, dit is wel eentje om vaker door te spitten.
Alle lof hoor - ziet er echt zeer goed uit.

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 9:51 pm
by Willem
Wondermike wrote:Netjes hoor!!

Staat daar nou 2.7 op het onderblok???
Jeps dat heb jij goed gezien ;) in het 2.7 topic staat mijn vermogenskromme. Ik kwam er ook pas achter nadat ik de auto gekocht had :bag

Re: Willem's restauratie

Posted: Mon May 16, 2011 9:52 pm
by Willem
Jeroen wrote:Net werk iig! Dit topic miss ook maar verkassen naar het register trouwens?
Van mij mag het!

Re: Willem's restauratie

Posted: Tue May 17, 2011 10:30 am
by uwbuurman
Mooi hoor! Maar eehhh, genoeg foto's, dat kan helemaal niet, maar wel de complimenten voor deze foto's :thumbsup

@ 2.7, dat dacht ik al, je hebt dezelfde zuigers als ik had in de eerste 2.7 setup.

Re: Willem's restauratie

Posted: Tue May 17, 2011 1:45 pm
by Murtn
Nice! Als je nog goesting en tijd over hebt, de mijne zou ook wel een laklaagje kunnen gebruiken :p . Hij is ook zwart, dus dat maakt het iets makkelijker :)

Re: Willem's restauratie

Posted: Wed May 18, 2011 6:24 pm
by Willem
Haha, de laklaag alleen is alleen het minste werk van het hele project heb ik zo onderhand het idee... Ik had voor het strak maken de mazzel dat ik toen veel vrije tijd had ivm school. Nu ik een baan heb zal ik er niet meer zo snel aan beginnen denk ik. Ik ben blij dat dat allemaal achter de rug is.