Page 4 of 8
Posted: Fri Mar 12, 2010 6:18 pm
by Bempie21
Ik zal het niet weten hoeveel toeren die maakt. Hij zei dat ie 280 heeft gereden. Maar ik geloof er niet in dat dat ding zo hard kan gaan. dat ding is traag als stront. veel kabaal. Is veel aan gebeurd niet daarvan. sport kat, spaghetti, chip enz enz maar die diff is volgens mij fout geweest. Qua blok en overbrengingsverhoudingen kloppen niet. De kick die je in een e36 maakt moet je bijna het dubbele in een e30 moeten meemaken. Maar helaas dat zit er niet in.
top van 300, erg zwaar diff dus
hoeveel toeren bij 120 in de 5?
Posted: Sat Mar 13, 2010 10:07 pm
by Thijsse
Bimmer weer op zn wielen gezet, gaskabel en inlaat klaargemaakt.
nieuwe grille gemonteerd en alle soldeerwerk van mn equus metertjes klaar. bijne de oliedruk meter gesloopt, blijk dat je die niet aan mag zetten zonder de sensor eraan.
volgend weekend blok eruit, alle overbodige rommel eraf, carterpanpakking verversen, olie erin en hopelijk starten.
als die dan loopt moeten de cardan en de uitlaat alleen nog
Posted: Sun Mar 14, 2010 12:18 am
by Peter V.
Ik ben benieuwd of alles gelijk goed gaat?
Posted: Sun Mar 14, 2010 2:29 pm
by Thijsse
ik hoop het, heb net nog de brandstofpomp aansturing nagekeken, en die werkt gewoon
veerpootbrug kan nu recht worden, dit blok is stuk lager omdat de inlaat naast het blok zit
8cm speling tussen grond en carterpan
watertemp, oliedruk, olietemp
Posted: Mon Mar 15, 2010 12:35 am
by Peter V.
Ziet er goed uit

Nu straks nog een filmpje van het starten en draaien van de motor. En je zou toch een HOWTODO maken??
Posted: Mon Mar 15, 2010 10:26 am
by Thijsse
Peter V. wrote:Ziet er goed uit

Nu straks nog een filmpje van het starten en draaien van de motor. En je zou toch een HOWTODO maken??
howto komt ooit wel als ik zelf weet wat allemaal het beste is, en ik de motorsteunen uitgetekend heb enzo
Posted: Mon Mar 22, 2010 12:39 pm
by Thijsse
Zo, weer een heel weekend eraan gewerkt, en HIJ LOOPT.
Die how to kunnen jullie op jullie buik schrijven, zijn veel te veel dingen die custom zijn, is totaal niet te doen met standaard spullen
heb een berg oude koelslangen verzaagd om de radiateur aan te sluiten.
Uit eindelijk loopt hij wel nu. de uitlaat moet er nog aan, de aandrijfas en even het schakelmechanisme in orde maken.
zaten nog wat kleine dingen tegen hier aan daar, zoals de injectiecomputer die massa MOET hebben, anders loopt die niet.
volgend weekend een uitlaat maken, en de aandrijfas monteren.
ding heeft wel nog genoeg oliedruk, daar ben ik al blij om.
Posted: Mon Mar 22, 2010 4:57 pm
by Peter V.
Hoi Caspar,
In ieder geval gefeliciteerd dat hij draait
Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.
Posted: Mon Mar 22, 2010 5:47 pm
by Thijsse
Peter V. wrote:Hoi Caspar,
In ieder geval gefeliciteerd dat hij draait
Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.
als die het blijft doen krijgen jullie hem zeker een keer te zien, op een meeting, of jullie moeten een keer mee naar de nurburgring.
Custom werk is moeilijk uit te schrijven
Koelslangen hebben we gemaakt uit slangen van 5 verschillende voertuigen en een stuk RVS buis.
motorsteunen zou ik nog wel kunnen tekenen, en het kabelboomverloop ook wel.
verder ben ik echt mega blij dattie loopt en goede oliedruk heeft. aandrijfas is van het weekend klaar, dan schakelmechanisme er nog aan en dan zou ik kunnen rijden, zonder uitlaat
die vraagt ook nog wel even wat liefde, maar komt goed allemaal
Posted: Fri Mar 26, 2010 11:18 am
by Leen
Posted: Sun Mar 28, 2010 9:12 pm
by Thijsse
Zo, schakelplaat zit, blok nog iets anders gehangen voor de aandrijfas. volgens weekend weer verder
Posted: Sat Apr 03, 2010 7:17 pm
by Thijsse

schakelstangetje

schakelplaat weer naar achter

en gedraaid

die doen t ook alweer

die ook

wat klopt er niet?

stang er weer in

e34 fan

die maar net past

koelslangen

en de andere kant

kromme as, van de week even mee terug gaan

Voorraadje buis
Posted: Sun Apr 04, 2010 12:08 am
by Peter V.
Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???
De kromme cardanas is ook een leuke

Posted: Sun Apr 04, 2010 1:09 pm
by Thijsse
Peter V. wrote:Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???
De kromme cardanas is ook een leuke

tijd doet altijd raar als stroom eraf geweest is, als die er weer op gaat en je stelt hem in doet die het weer gewoon
die cardanas naait me er nogal bij, uitlaat krijg ik dit weekend klaar, dan was ik aan de onderkant klaar geweest
Posted: Sun Apr 04, 2010 5:41 pm
by marcel krol
Peter V. wrote:Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???
Heb je toevallig 2 tanken waar elk een apart metertje in zit????
Hoop werk zo te zien, al dat passen en meten, ga zo door.
Groeten
Marcel