Page 4 of 8

Posted: Fri Mar 12, 2010 6:18 pm
by Bempie21
Ik zal het niet weten hoeveel toeren die maakt. Hij zei dat ie 280 heeft gereden. Maar ik geloof er niet in dat dat ding zo hard kan gaan. dat ding is traag als stront. veel kabaal. Is veel aan gebeurd niet daarvan. sport kat, spaghetti, chip enz enz maar die diff is volgens mij fout geweest. Qua blok en overbrengingsverhoudingen kloppen niet. De kick die je in een e36 maakt moet je bijna het dubbele in een e30 moeten meemaken. Maar helaas dat zit er niet in.
top van 300, erg zwaar diff dus

hoeveel toeren bij 120 in de 5?

Posted: Sat Mar 13, 2010 10:07 pm
by Thijsse
Bimmer weer op zn wielen gezet, gaskabel en inlaat klaargemaakt.

nieuwe grille gemonteerd en alle soldeerwerk van mn equus metertjes klaar. bijne de oliedruk meter gesloopt, blijk dat je die niet aan mag zetten zonder de sensor eraan.

volgend weekend blok eruit, alle overbodige rommel eraf, carterpanpakking verversen, olie erin en hopelijk starten.

als die dan loopt moeten de cardan en de uitlaat alleen nog

Posted: Sun Mar 14, 2010 12:18 am
by Peter V.
Ik ben benieuwd of alles gelijk goed gaat?

Posted: Sun Mar 14, 2010 2:29 pm
by Thijsse
ik hoop het, heb net nog de brandstofpomp aansturing nagekeken, en die werkt gewoon

Image
Image

veerpootbrug kan nu recht worden, dit blok is stuk lager omdat de inlaat naast het blok zit

Image

8cm speling tussen grond en carterpan

Image

Image

watertemp, oliedruk, olietemp

Posted: Mon Mar 15, 2010 12:35 am
by Peter V.
Ziet er goed uit :wink: Nu straks nog een filmpje van het starten en draaien van de motor. En je zou toch een HOWTODO maken??

Posted: Mon Mar 15, 2010 10:26 am
by Thijsse
Peter V. wrote:Ziet er goed uit :wink: Nu straks nog een filmpje van het starten en draaien van de motor. En je zou toch een HOWTODO maken??
howto komt ooit wel als ik zelf weet wat allemaal het beste is, en ik de motorsteunen uitgetekend heb enzo

Posted: Mon Mar 22, 2010 12:39 pm
by Thijsse
Zo, weer een heel weekend eraan gewerkt, en HIJ LOOPT.

Die how to kunnen jullie op jullie buik schrijven, zijn veel te veel dingen die custom zijn, is totaal niet te doen met standaard spullen

heb een berg oude koelslangen verzaagd om de radiateur aan te sluiten.

Uit eindelijk loopt hij wel nu. de uitlaat moet er nog aan, de aandrijfas en even het schakelmechanisme in orde maken.

zaten nog wat kleine dingen tegen hier aan daar, zoals de injectiecomputer die massa MOET hebben, anders loopt die niet.

volgend weekend een uitlaat maken, en de aandrijfas monteren.

ding heeft wel nog genoeg oliedruk, daar ben ik al blij om.

Posted: Mon Mar 22, 2010 4:57 pm
by Peter V.
Hoi Caspar,

In ieder geval gefeliciteerd dat hij draait :wink:

Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.

Posted: Mon Mar 22, 2010 5:47 pm
by Thijsse
Peter V. wrote:Hoi Caspar,

In ieder geval gefeliciteerd dat hij draait :wink:

Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.
als die het blijft doen krijgen jullie hem zeker een keer te zien, op een meeting, of jullie moeten een keer mee naar de nurburgring.

Custom werk is moeilijk uit te schrijven

Koelslangen hebben we gemaakt uit slangen van 5 verschillende voertuigen en een stuk RVS buis.

motorsteunen zou ik nog wel kunnen tekenen, en het kabelboomverloop ook wel.

verder ben ik echt mega blij dattie loopt en goede oliedruk heeft. aandrijfas is van het weekend klaar, dan schakelmechanisme er nog aan en dan zou ik kunnen rijden, zonder uitlaat

die vraagt ook nog wel even wat liefde, maar komt goed allemaal

Posted: Fri Mar 26, 2010 11:18 am
by Leen
Thijsse wrote: Koelslangen hebben we gemaakt uit slangen van 5 verschillende voertuigen en een stuk RVS buis.
Die heeft Leen helemaal in zn eentje gemaakt ja, huichelaar :P

en bij deze een paar FATSOENLIJKE foto's, want thijsse heeft geen centjes voor een digitale camera.

De ravage
Image

De powerplant
Image

Met bling bling
Image

De meester in oranje overal (ik)
Image

En zijn knecht (thijsse)
Image

Daar moet het in....
Image

*krak*
Image

Gaatje...
Image

Even bakken en braden
Image

Alles netjes bedraad met krimpkous
Image

Oliedruksensor
Image


En dat was het weer voor vandaag....

Posted: Sun Mar 28, 2010 9:12 pm
by Thijsse
Zo, schakelplaat zit, blok nog iets anders gehangen voor de aandrijfas. volgens weekend weer verder

Posted: Sat Apr 03, 2010 7:17 pm
by Thijsse
Image
schakelstangetje
Image
schakelplaat weer naar achter
Image
en gedraaid
Image
die doen t ook alweer
Image
die ook
Image
wat klopt er niet?
Image
stang er weer in
Image
e34 fan
Image
die maar net past
Image
koelslangen
Image
en de andere kant
Image
kromme as, van de week even mee terug gaan
Image
Voorraadje buis

Posted: Sun Apr 04, 2010 12:08 am
by Peter V.
Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???

De kromme cardanas is ook een leuke :?

Posted: Sun Apr 04, 2010 1:09 pm
by Thijsse
Peter V. wrote:Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???

De kromme cardanas is ook een leuke :?
tijd doet altijd raar als stroom eraf geweest is, als die er weer op gaat en je stelt hem in doet die het weer gewoon

die cardanas naait me er nogal bij, uitlaat krijg ik dit weekend klaar, dan was ik aan de onderkant klaar geweest

Posted: Sun Apr 04, 2010 5:41 pm
by marcel krol
Peter V. wrote:Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???
Heb je toevallig 2 tanken waar elk een apart metertje in zit????

Hoop werk zo te zien, al dat passen en meten, ga zo door.

Groeten

Marcel