M50 ombouw

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

M50 ombouw

Post by Thijsse »

Van het weekend was de Knastercross bij mij in het dorp (2 E21 gespot) en ik en een maat zaten beetje langs de kant naar de race te kijken, toen een mooie set hartge velgen langs gecrosst kwam.

Dus wij dat hok zoeken, bleek t een e34 te zijn, met inderdaad hartge velgen en een 2,5 m50.

Dus die eigenaar gevraagd of we die auto na de cross mochten hebben voor een mooie prijs, en dat was goed.

Ding heeft daarna nog een uur lang cross gereden, maar geen schade aan blok of onderstel!

Ligt een m50 in met bijna 5 ton op de teller, loopt goed alleen onderin niet. maar komt toch kdfi aan, dus dan is dat waarschijnlijk verholpen.

Ding zit verder nog wat interessant dashboard spul in voor die maat van me, heeft een E34 met kapotte airco en climate control.

Heb gister even alles nagezocht, mijn bak blijkt eraan te passen, dus dat blok komende maand maar eens in mijn auto lepelen met KDFI eraan (www.bs-autotune.nl)

hier ene voorproefje, meer fotos volgen

Image
Last edited by Thijsse on Wed Dec 02, 2009 12:36 am, edited 1 time in total.


ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Is dit die bmw uit koningsbosch met die grote fles op het dak? Die had honingraadvelgen voor, vond het zonde om daar mee te crossen.. Of is dit weer een andere?
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

ruudariaans wrote:Is dit die bmw uit koningsbosch met die grote fles op het dak? Die had honingraadvelgen voor, vond het zonde om daar mee te crossen.. Of is dit weer een andere?
dit is weer een andere, die met fles hadden we ook nog voor willen kijken, maar is erbij ingeschoten
Leen
Newbee
Posts: 2
Joined: Thu Sep 10, 2009 8:19 pm

Post by Leen »

ja dat is zeker een mooie aankoop die ik heb gedaan.

en die bimmer met fles schoot er niet bij in, ik had gewoon niet meer knaken op zak ;)
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

update:

Heb het blok uit deze 525 ondertussen in mijn e21 liggen, ben nog bezig met het lassen van de motorsteunen en de uitlaat.

Heb ondertussen ook een 2e e21 body gekocht, waar ik de assen van de 5 serie onder aan het maken ben, wat verdacht makkelijk gaat. plan is om hier een e34 540 blok in te hangen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29808
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Kijk dat lijkt me nou ook wel eens wat, die M60 V8, maar dan in een E30. Ben heel benieuwd hoe het verloopt met deze projecten... foto's!
Regards/groeten, Jeroen
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

Jeroen wrote:Kijk dat lijkt me nou ook wel eens wat, die M60 V8, maar dan in een E30. Ben heel benieuwd hoe het verloopt met deze projecten... foto's!
fotos komen eraan.

ik wil per se de e21 houden, maar in dezelfde schuur gaan we aan een e30 v8 beginnen binnenkort, een amerikaanse v8 dan.

projecten komen goed, alleen jammer dat die e34 assen na nader meetwerk slecht gaan passen, vooral aan de voorkant word veel aanpaswerk dus
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

@ Thijsse, hou ons op de hoogte! Leuke prijs is een paar knaken toch?

@ Jeroen.. dan moet je binnenkort (na 't nieuwjaar) maar een beetje op E30forum.nl en/of E30Fansite opletten... ;)

Ik ga namelijk een M60B40 met 6 bak uit een E38 sjorren en in een E30 325i 1987 M-tech I cabrio bouwen :mrgreen:
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29808
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

E30Fansite heb ik na een dispuut met Tim afscheid van genomen, zal es een keer kijken op E30forum.nl maar vrees voor een vergelijkbare leeghoofdigheid. En als ik het erger vind dan hier wil dat toch wat zeggen :P
Regards/groeten, Jeroen
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

zo, vandaag een van de motorsteunen gemaakt, nog steeds geen fotos!
maandag weer verder
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

Alpina meterhouder gekocht:
Image
M50 erin gegooid:
Image
Inlaat met brakebooster speling:
Image
TPS waar geen stekker meer opkan:
Image
Motorsteun:
Image
Overall view:
Image
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12114
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Goed bezig :wink: Toch wel wat extra probleempjes om op te lossen zie ik wel. Ik volg het op de voet.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 494
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

Peter V. wrote:Goed bezig :wink: Toch wel wat extra probleempjes om op te lossen zie ik wel. Ik volg het op de voet.
inderdaad wat problemen hier en daar. ik ga proberen vandaag de linker motorsteun te fabrieken, en dan het blok weer uit de auto halen om het te ontdoen van wat nutteloze slangen. kan ik meten de motorruimte reinigen en een kapotte stuurhuishoes vernieuwen.

dan verder met de elektronica en de uitlaat.

ben meteen soort van ombouwhandleiding aan het schrijven
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12114
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Thijsse wrote:ben meteen soort van ombouwhandleiding aan het schrijven
Dat is altijd leuk om te hebben. :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
maarten1802is
Newbee
Posts: 12
Joined: Sun May 24, 2009 9:34 pm

Post by maarten1802is »

goed bezig casper

ziet er goed uit
Post Reply