Page 5 of 8

Posted: Mon Apr 05, 2010 12:50 pm
by Thijsse
marcel krol wrote:
Peter V. wrote:Ziet er allemaal weer goed uit. Een rare tijdsaanduiding heb je???
Heb je toevallig 2 tanken waar elk een apart metertje in zit????

Hoop werk zo te zien, al dat passen en meten, ga zo door.

Groeten

Marcel
goed gezien, ik heb een lpg en een benzinetank, die beide in gebruik blijven.

een aangezien ik nu een extra metertje heb bovenop mijn dash kon ik de watertemperatuurmeter vervangen door een 2e benzinemeter

Posted: Mon Apr 05, 2010 12:58 pm
by Peter V.
Heel erg slim :o

Posted: Mon Apr 05, 2010 8:51 pm
by Thijsse
Image
Image
Image
Image

e34 voorpijpen, e34 middendemper, stuk e21 middendemper

Posted: Mon Apr 05, 2010 9:19 pm
by Peter V.
Dat wordt een leuke legpuzzel :wink:

Posted: Tue Apr 06, 2010 12:18 am
by Thijsse
Peter V. wrote:Dat wordt een leuke legpuzzel :wink:
is al klaar:P kan der zo onder, als ik zaterdag de aandrijfas heb ben ik onder de auto klaar

Posted: Fri Apr 09, 2010 2:05 pm
by Thijsse
Zo, ff wat troep voor de aandrijfas en uitlaat opgehaald bij de dealer, wil alles toch goed in orde hebben daaronder

morgen die gasten die mijn aandrijfas ingekort hebben eens op hun kop geven en dan weer verder met de kabelboom

Posted: Sat Apr 17, 2010 1:40 pm
by Thijsse
dus, HET LOOPT

eerst voor geen meter, maar dat kwam doorat er nog diesel inzat waarmee is de tank gespoeld had, wat meer benzine erbij gegooid en nu gaat die als de brandweer.

wat een beest zeg! snel kabelboom klaar maken en de weg op met dat ding

Posted: Sat Apr 17, 2010 8:24 pm
by Peter V.
Gefeliciteerd Caspar en we willen uiteraard een bewijs via een filmpje. Dat zal best vooruit komen straks.

Posted: Wed May 05, 2010 8:39 pm
by Thijsse
Onder het mom van vermogen gaat snel vervelen, hier een sneak preview:

Image

Posted: Tue Jul 06, 2010 11:32 pm
by Thijsse
De teller is rond de SAK215 opgebouwd. De ingangs schakeling heb ik verandert. R1, R2, C5, ZD1 verwijderen en hiervoor in de plaats een R van 8,2K. De teller doet het nu vanaf 5v. De maximale ingangs spannig is volgens de datasheet 20v.

Zie de foto en een schema van de ingangs schakeling.

Image

Image

Re: M50 ombouw

Posted: Sun May 01, 2011 12:19 am
by Thijsse
Nou, na lang niks meer te laten horen toch maar weer eens een update...

De M50 loopt sinds deze week eindelijk zoals het moet, na het maken van elektronische kilometerteller leerde de computer eindelijk goed in en loopt het als een beest.

Probleem is nu dat mijn radiateur het niet bijhoud.

weten jullie welke radiateur zo in een e21 past, en de aansluitingen linksboven en rechtsonder heeft (andersom dus)

een hochleistungskuhler zou ook nog een optie zijn, maar dan zit ik nog steeds met de aansluitingen verkeerdom

Re: M50 ombouw

Posted: Tue May 10, 2011 12:08 am
by Adje
hoe heb je de elektronische km gemaakt dan? als ik mag vragen.

Re: M50 ombouw

Posted: Tue May 10, 2011 7:13 pm
by Thijsse
Adje wrote:hoe heb je de elektronische km gemaakt dan? als ik mag vragen.
9 puntige ster op de uitgaande as van t diff gemaakt, met een sensor van een e34/e30 erop en dan de kmtellerunit uit en e30 cockpit gehaald, en daar +, -, sensordraad en draad naar de ecu aangesoldeert.

sensor maakt contact met de massa

Re: M50 ombouw

Posted: Thu Jun 02, 2011 9:54 pm
by Thijsse
zo, weer eens wat vorderingen gemaakt.

vandaag een e30 type2 radiateur passend gemaakt, die heeft de koelaansluitingen goedom zitten en ziet er dus netter uit.

dan heb ik ontdekt dat een e21 5bak en een e34 m50 5bak even lang zijn, dus volgende week even die e34 bak eronder. reden is dat die niet lekt, niet giert, rechter hangt en lichter vertand is.

en ik heb op 2 uur tijd de motor van mijn golf vervangen :P

en hier nog wat fotos:

Donker
Image
Licht
Image
onder de kap
Image
ophanging boven
Image
ophanging onder
Image
Fan sensor
Image

Re:

Posted: Fri Mar 08, 2013 7:31 pm
by Rutger-G
Thijsse wrote:
Peter V. wrote:Hoi Caspar,

In ieder geval gefeliciteerd dat hij draait :wink:

Het gaat ons natuurlijk wel om al het customwerk wat er gebeurd is. We gaan hem wel een keer zien neem ik aan.
als die het blijft doen krijgen jullie hem zeker een keer te zien, op een meeting, of jullie moeten een keer mee naar de nurburgring.

Custom werk is moeilijk uit te schrijven

Koelslangen hebben we gemaakt uit slangen van 5 verschillende voertuigen en een stuk RVS buis.

motorsteunen zou ik nog wel kunnen tekenen, en het kabelboomverloop ook wel.

verder ben ik echt mega blij dattie loopt en goede oliedruk heeft. aandrijfas is van het weekend klaar, dan schakelmechanisme er nog aan en dan zou ik kunnen rijden, zonder uitlaat

die vraagt ook nog wel even wat liefde, maar komt goed allemaal


hee caspar.

ik zit je post even helemaal uit te pluizen.
was van plan hetzelfde te gaan ondernemen wat jij al hebt gedaan.
loop zelf tegen nog wel wat andere issues aan. zoals ombouw van aut naar manual. en brandstofpomp inbouw.
misschien dat ik mij wel een lege casco van een 323 ga zoeken.

maar in ieder geval ben ik zeer benieuwd naar je motorsteunen en kabelboom verloop. en las in je post dat je dat misschien nog wel wou willen posten.
ik zou hier zeker geinteresseerd zijn! zou dit nog een optie zijn?


Groeten