Zo, inmiddels sukkelen we al weer iets meer dan een jaar rond met de E60. Tussen de bedrijven door alle bobines een keer vervangen omdat de koude start minder werd en in november stond de apk op stapel. Alle complimenten van de keurmeester, zo een nette auto was hij van mij niet gewend
Deze week sprong te teller op 200k, weer een auto met een mijlpaal. Ik zit nog een beetje in dubio of ik nu zal kijken naar wat anders, of nog lekker even door tuf. Qua comfort en rij eigenschappen zou ik niet anders willen, of het moest een F10 zijn?
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Het wordt hoognodig eens tijd om dit topic uit to date te maken, ik zal binnenkort de foto's eens verzamelen en een stukje op het digitale papier zetten. Voor de time beeing denk ik dat ik lekker door ga rijden met de E60, maar dan wil ik wel die kleine trilling eruit hebben. Nadeel is dat het bij een E60 (en de rest uit dat tijdperk) vanalles kan zijn, dus ik wil alle draagarmen nieuw eronder.
Omdat dit best in de papieren kan lopen, heb ik een vergelijk gemaakt tussen de verschillende merken. Het zou ik dit geval gaan om, 4 draagarmen voor, stabisteunen voor, stuurstangen met kogels, 4 draagarmen achter, kogelgewricht achter, integraalstang achter & stabisteunen achter.
Origineel BMW: 2963 euro
Lemförder: 1163 euro
TRW: 965 euro
Febi Prokit: 860 euro
Zeker omdat ik en vele andere weinig problemen hebben met Febi ben ik genegen om daar voor te kiezen. Lemförder is iig OEM, maar het prijsverschil is eigenlijk ook groot genoeg om even verder te kijken.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Soms zie ik de extreem lage(re) prijzen van Febi-Bilstein, en ben ik weleens bang dat het toch erg budget is. Dat het na een paar jaar toch Meyle kwaliteit blijkt te zijn. Aan de andere kant zie ik dat BMW ook regelmatig Febi-Bilstein gebruikt. Lastig hoor. Ik heb geen enkele reden om op dit moment de kwaliteit van Febi in twijfel te trekken, maar gezien de werkzaamheden, de omvang van de klus, zou ik zelf ws eerder gaan voor gelijk het beste en klaar voor zolang je de auto nog hebt. Dan zou ik denk ik toch Lemförder monteren. En dan houd je evengoed nog een kleine 2k in je zak tov dealerprijzen (voor hetzelfde spul grrrr).
Yep, maar dat prijsverschil tussen Lemförder en TRW van 200 euro moet ergens vandaan komen, vandaar mijn lichte angst bij de goedkopere spullen van TRW en Febi, die regelmatig zelfs onder het prijsniveau van oa Meyle en Hakkitakki zitten.
Suzanne heeft een baan in de buurt en moet meer reizen, dus tijd voor een kleine auto'tje. Moet wel een BMW zijn natuurlijk, dus het enige beetje betaalbare zou een compact kunnen zijn. Paar bekeken hier en daar, maar veel zooi te koop. Uiteindelijk eentje gevonden, een 316i uit 1999. Leuke kleur (Avus blauw), airco, electrische ramen, electrische spiegels, leren stuurwiel en een armsteuntje erin. Prima wagentje en rijdt eigenlijk verrassend lekker.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Erg mooie kleur idd! En die compactjes...rijden mega!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.