Dus na een paar maandjes op zoek gegaan naar een andere auto. Had mijn Suzuki speelgoed ook moeten verkopen, maar miste hij 4x4 net zo erg als mijn BMW. Daarom dus op zoek gegaan naar een vervangende 4x4 en auto voor op de weg. Mijn zoektoch eindigde bij een LandRover Discovery, ieder zijn ding zou ik zeggen. Deze klaar gemaakt en daar maak ik nu vele blije kilometers mee.
Maar toch miste ik het rijden met de BMW. Dus vorige week de knoop doorgehakt om deze vakantie te besteden aan de BMW en op 5 september in Lelystad te staan met een rijdende E21! Geen woorden maar daden, dus gelijk de hoes eraf gegooid en de BMW voor de garage geduwd:

Op de achtergrond trouwens mijn andere nieuwe speeltje dan, de '90 Discovery. Ben begonnen met hem kort te checken en proberen te starten. Overigens starten en lopen, had niet anders verwacht. Alleen heb de auto stil gezet met een paar gesmolten draden in de kabelboom, ontregelde onsteking en een opgeblazen accu. Toen de auto eenmaal weer liep, gelijk de meter erbij gepakt en het één en andere doorgemeten. Bleek gelijk dat de spanningsregelaar van de kaat was, op de accu mat ik al 16,5 Volt!!! Dus gelijk alles alles ontkoppeld en afgesloten. Accu was toch al naar zijn grootje, dus gelijk maar weg gedaan. Helaas had het accuzuur ook al zijn werk gedaan en er was veel corrosie op de accuhouder en een klein beetje aan de voorkant.
Mijn eerste klusje was dus het ontroesten en ontsmetten in de motorruimte om zo weer een basis te maken voor de nieuwe delen straks. Na heel wat schuur-, poets- en schoonmaak werk een paar laagjes antiroest primer gespoten om de boel weer in te dekken. Vandaar deze foto met een mooi rood accubakje:

Nu dit allemaal weer wat beter om aan te zien was, gelijk maar de dynamo eraf gedraaid en uit elkaar geschroefd. Zag er over het algemeen niet zo slecht uit, maar toch de losse onderdelen meegenomen en op stap gegaan. Bij de dealer wisten ze niet goed wat ze er mee moesten, maar wel in contact gekomen met de dynamo en startmotor goeroe van Zwolle. Dus met dank aan de heer Boogaards van Ferwerda in Zwolle, de benodigde onderdelen en tips meegekregen om de dynamo weer op en top te krijgen. Morgen ga ik hem klaar maken en terug monteren om daarna met een nieuwe accu te kijken of dat allemaal weer klopt.
Dan staat op het lijstje:
- Remmerij nakijken en vernieuwen
- 4x Vredestein banden rondom
- Ruitenwissers aan de praat zien te maken
- Hier en daar wat bedrading vervangen
- En natuurlijk APK keuring
Ik zal proberen jullie weer op de hoogte te houden, ben weer druk met het beestje en dat wou ik graag zo houden. Als ik vragen heb meld ik me wel weer.
Gerwin