Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29623
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Goed om te horen, hopelijk winterklaar zo! Ik bestel (via de lijst van onderdelenleveranciers in de marktkraam sectie) recentelijk vrij veel via http://www.besteonderdelen.nl, één van de vele sites van deze Berlijnse firma. Leveren enorm veel, aangegeven voorraden en levertijden kloppen meestal goed, en ze leveren het goede spul zoals Bosch, Até, Febi-Bilstein, Lemförder, etc evenals de voordelige keuzes, voor elk wat wils.
Het is heel simpel, een groot deel van de spullen koopt BMW zelf ook elders, maar legt er tegenwoordig wel een mega winstopslag op. Dan kun je hetzelfde spul beter elders opzoeken idd.
Het is heel simpel, een groot deel van de spullen koopt BMW zelf ook elders, maar legt er tegenwoordig wel een mega winstopslag op. Dan kun je hetzelfde spul beter elders opzoeken idd.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Ondanks de vervanging van de brandstofpomp, -filter en accumulator had ik nog steeds het gevoel dat hij niet goed startte. Nu de auto niet meer de weg op mag heeft hij dus al een paar weken niet meer gestart.. Ik heb vandaag toch weer even geprobeerd en wat schetste mijn verbazing: hij slaat nu helemaal niet meer aan!! Paar weken geleden deed hij het nog, nu wil hij ineens niet meer. Een beetje spelen met het gaspedaal tijdens het starten wilde ook niet meer. Ofja toch, 1 keer. Maar hij bleef dan niet rustig draaien en viel hij weer uit. Is het dan toch de WUR??
Maanden geleden heb ik geprobeerd om deze al te demonteren, maar kreeg de banjobouten niet makkelijk los. Ik was bang deze kapot te maken, of dat de leiding kapot zou gaan. Dus heb ik het klusje laten zitten. Maar ik denk zelf dat dit nu toch moet gebeuren.
Wie kan meedenken met mij en heeft tips om de WUR makkelijk te verwijderen?
Maanden geleden heb ik geprobeerd om deze al te demonteren, maar kreeg de banjobouten niet makkelijk los. Ik was bang deze kapot te maken, of dat de leiding kapot zou gaan. Dus heb ik het klusje laten zitten. Maar ik denk zelf dat dit nu toch moet gebeuren.
Wie kan meedenken met mij en heeft tips om de WUR makkelijk te verwijderen?
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Als de inbussleutels zoals gewoonlijk zotdraaien moet je een torx van een maat die er net niet ingaat inkloppen. Draai je hem zo los. Heb het ook voor gehad.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29623
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
+1! Lekker veel kruipolie of WD40 en geruime tijd laten intrekken, ook een paar keer opnieuw inspuiten.
Overigens kan het zomaar zijn dat je met meerdere problemen kamps. Nu wellicht de boel verzopen met de startpogingen, WUR, maar kan ook bijv zijn dat je injectoren gewoon vies of op zijn. Meestal is het met dit oude spul wel een combinatie van factoren.
Overigens kan het zomaar zijn dat je met meerdere problemen kamps. Nu wellicht de boel verzopen met de startpogingen, WUR, maar kan ook bijv zijn dat je injectoren gewoon vies of op zijn. Meestal is het met dit oude spul wel een combinatie van factoren.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Dank voor de reacties! Heb de laatste weken niet veel tijd om wat te doen met de auto, gelukkig staat hij mooi droog binnen. Vandaag even geprobeerd te starten en hij sloeg na een paar seconden ineens aan! Hij leek mooi te draaien, maar merkte dat hij om de paar seconden even haperde. Na 2 - 3 minuten viel hij ineens uit, uit het niets.
En toen vroeg ik me af of het mengsel nu niet te rijk/te arm staat omdat ik kort voor de stalling de brandstofpomp en accumulator heb vervangen? Is dit mogelijk?
En toen vroeg ik me af of het mengsel nu niet te rijk/te arm staat omdat ik kort voor de stalling de brandstofpomp en accumulator heb vervangen? Is dit mogelijk?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11824
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Meten is weten.
Ik zou nu je zoveel dingen er aan hebt gedaan zorgen dat de basis instellingen kloppen.
Dus vacuum checken, kleppen stellen enzovoort. En dan pas co gaan afstellen.
Check ook zeker de luchtschuif, die zitten vaak vast.
Ik zou nu je zoveel dingen er aan hebt gedaan zorgen dat de basis instellingen kloppen.
Dus vacuum checken, kleppen stellen enzovoort. En dan pas co gaan afstellen.
Check ook zeker de luchtschuif, die zitten vaak vast.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Vacuum heb ik tot nu toe nog steeds niet kunnen vinden; luchtschuif heb ik ook al gecontroleerd; deze gaat soepel heen en weer. Kleppen stellen nog niet gebeurd, dus zal dit laten doen door iemand323baur wrote:Meten is weten.
Ik zou nu je zoveel dingen er aan hebt gedaan zorgen dat de basis instellingen kloppen.
Dus vacuum checken, kleppen stellen enzovoort. En dan pas co gaan afstellen.
Check ook zeker de luchtschuif, die zitten vaak vast.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Het is weer maart!! Net als vele anderen heb ik de auto ook weer uit de stalling gehaald. Heb de kleppen laten stellen, nieuwe klepdekselpakking erop, nieuwe bougies erin. Tevens verdelerkap en rotor geïnspecteerd, deze waren netjes. Toen viel mijn oog op een slangetje van (ik dacht) de klepdeksel naar de extra luchtschuif. Deze begon te scheuren bij het slangklemmetje. Hier dus ook een nieuw stukje tussen gezet. Daarna gestart, even zoeken en toen liep de motor stabiel! Meteen ook CO gemeten, deze was goed (0,2 als ik het nog goed heb?). Ritje naar huis ging zonder problemen, geen horten of stoten meer. Toch ben ik over de koude start nog niet helemaal tevreden.. ik moet iets gas bij geven wil hij goed starten, ipv lang doorstarten. Ik blijf even zoeken.
Vandaag de auto gewassen met het mooie weer dat we hadden, uiteraard fotootje erbij!
Vandaag de auto gewassen met het mooie weer dat we hadden, uiteraard fotootje erbij!
Last edited by chocolatos on Sat Mar 11, 2017 8:23 pm, edited 1 time in total.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Ziet er goed uit!.
Laat wel even je CO op 2% afstellen. Dan loopt hij stationair veel mooier rond en het is beter voor de motor.
Laat wel even je CO op 2% afstellen. Dan loopt hij stationair veel mooier rond en het is beter voor de motor.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
heel erg mooi zo!!!
hulde
groeten loentje
hulde
groeten loentje
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 466
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Mooie auto
Genieten maar !!
Genieten maar !!
E21 323i. Baur Alpine White '80
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Mon Jul 07, 2014 12:05 pm
- My E21(s): '81 318i Baur
- Location: Enschede
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Kleine upgrade toegepast. Onlangs zag ik dat Leon een setje gele Hella koplampen te koop had. Vandaag deze kunnen monteren, tussen de voedingen en slaapje door (afgelopen dinsdag voor de 2e keer vader geworden). Ik ben tevreden over het resultaat! (Zowel de auto als de baby )
To do: bij de volgende sharknosemeeting zal ik van een mede forumlid witte knipperlichtglaasjes overnemen. En ik zal op zoek gaan naar chromen deurgrepen.
To do: bij de volgende sharknosemeeting zal ik van een mede forumlid witte knipperlichtglaasjes overnemen. En ik zal op zoek gaan naar chromen deurgrepen.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11824
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen: blauwe BMW 318i Baur 44TBGL
Ik vind het persoonlijk maar een raar gezicht hoor, 2 van die gele lampen erbij.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.