Het begint allemaal met een onderstel van een 323i (die ik ooit heb gekocht om de 320/6 om te bouwen). Daarbij had ik al eens nieuwe Bilsteins B6'en gekocht en H&R veren. Als laatste wat PU bussen van Powerflex en wat nieuw boutenspul van Sperber is onderweg. Daarnaast natuurlijk nieuwe lagers, keerringen en andere losse zooi, gekocht bij diverse leveranciers.
We trappen af met het stralen en spuiten van divers klein grut wat los komt en nodig is voor montage van een aantal losse projecten:

Toen hadden we iig wat onderdelen om de montage van de achterste veerpoten te doen. Verder de Volvo 240 Turbo klauwen maar eens van zolder gehaald om die ook te stralen en te spuiten, deze gaan samen met E30 achter klauwen mee met deze ombouw:

Om de Volvo klauwen weer klaar te maken heb ik de revisie set van Frenkit gekocht, deze heeft ook de seals om de helften weer samen te voegen:

Dat hele zaakje maar samengevoegd tot helften die weer tot remklauw gemaakt kunnen worden. Na het honen van de cilinder, monteren van zuigers en keringen de vlakken voor montage ontdaan van rotzooi en gevlakt voor montage:

Dan geeft weer een setje onderdelen die klaar zijn voor de eindmontage:

Dan maar door naar de voorste veerpoten, helemaal demonteerd (naven liggen in de stelling) en door de straalkast gegooid. Ik denk dat ik 1 stofplaat nog wil vervangen, de andere is nog erg netjes:

Voor de behandeling van deze onderdelen heb ik gekozen voor RX5/10 van Caprotech. Al vaak resultaten gezien die prima zijn en ik ben gek van echte DIY oplossing voor de hobbyist in de schuur. Het begint met het aanbrengen van 1 of 2 lagen RX 5, wat zorgt voor de anti roest (wat er niet veel is door het stralen) en de hechting:

En dan na 24 uur wachten kan je RX 10 aanbrengen. Standaard is dit zwart geleverd (prima voor deze toepassing), maar je kan het ook op kleur krijgen. Het verwerkt erg goed met de kwast (en roller) en geeft een resultaat waar ik erg blij mee ben:

Had ik al gezegd dat ik fan ben van die RX spullen? Nu proberen dit momentum nog even vast te houden en de overige onderdelen ook klaar te stomen. Brackets voor de E30 remklauwen ontbraken nog maar zijn inmiddels onderweg.