Page 7 of 8

Re: M50 ombouw

Posted: Tue May 14, 2013 9:30 am
by Thijsse
dunne is van de toerenteller, maar die dikke is bij mij ook zwartgeel... dus ff kabel nalopen naar je contactslot voor ekerheid

Re: M50 ombouw

Posted: Sat Feb 22, 2025 2:08 pm
by Thijsse
Nou, na bijna 12 jaar kreeg ik een melding van de RDW dat de schorsing weer bijna afloopt en heb toch maar besloten dat de E21 weer eens de weg op mag.

Afgelopen tijd wat liggen prutsen om hem aan de praat te krijgen, liep behoorlijk arm en sloeg stationair steeds af
- Motorkabelboom vervangen
- ECU vervangen
- injectoren vervangen

Hielp allemaal niks. Dus ik de auto op de aanhanger geduwd, naar het tankstation gereden, volgetankt. En wat denk je, alle problemen opgelost

Nu verder. 4 nieuwe banden erop gegooid, rondom nieuwe schijven en blokken besteld, en nog 2 stukken lekke brandstofleiding vervangen


Komende week de oude motorkabelboom weer terugbouwen met de aansluitingen van de oliedruk en olietemperatuurmeter. Dan nog de remleidingen wat ontroesten en op APK ermee

Re: M50 ombouw

Posted: Sat Feb 22, 2025 3:27 pm
by Manitoba
Dat klinkt als overzichtelijk....Gaaf hoor, na 12 jaar!

Succes nog en alvast veel plezier gewenst.

Greetz,
Walter.

Re: M50 ombouw

Posted: Sat Feb 22, 2025 5:11 pm
by Jeroen
Kijk, dan krijg je er ook wel weer plezier in he! APK erop en klaar voor de lente!

Re: M50 ombouw

Posted: Sat Feb 22, 2025 7:44 pm
by uwbuurman
Leuk!!

Re: M50 ombouw

Posted: Wed Mar 05, 2025 8:45 pm
by Thijsse
Afgelopen dagen veel aan de E21 gewerkt.

- nieuwe olie en oliefilter
- nieuwe looprol en spanrol van de multiriem
- andere set koplampen zonder verroeste spiegels
- E30 kilometerteller opengehaald om de vergane tandwieltjes te vervangen, helaas was de set die ik gekocht had absoluut niet aan de maat dus maar een andere E30 teller erin gezet, meteen met mijn 3d geprinte achterkant
- alle remblokken en schijven nieuw en alle klauwen gangbaar gemaakt
- motorkabelboom gefatsoeneerd en oliedruk en olietemperatuurmeter ingebouwd
- 4 nieuwe banden erop gegooid
- een nieuwe kentekencard besteld, want ik heb werkelijk geen idee meer waar de huidige gebleven is

Net even een testrondje gereden, loopt wel lekker, maar moest er weer even aan wennen dat een E21 toch echt een oude auto is

Morgen nog even de remmen helemaal ontluchten en dan vrijdag op APK

Re: M50 ombouw

Posted: Wed Mar 05, 2025 9:01 pm
by uwbuurman
Die tandwieltjes kan je los kopen, voor je e30 teller. Heeft Tim wel. hier even de juiste zoeken

Re: M50 ombouw

Posted: Wed Mar 05, 2025 10:13 pm
by Jeroen
Lekker bezig! We duimen voor die APK!

Re: M50 ombouw

Posted: Sun Mar 09, 2025 5:24 pm
by Thijsse
uwbuurman wrote: Wed Mar 05, 2025 9:01 pm Die tandwieltjes kan je los kopen, voor je e30 teller. Heeft Tim wel. hier even de juiste zoeken
oh nice, die kende ik nog niet, kan ik ze daar bestellen

APK station had geen tijd vrijdag, dus morgenochtend poging 2

Re: M50 ombouw

Posted: Mon Mar 10, 2025 5:08 pm
by Thijsse
Zo, APK zit erop. Er hing wat teveel oliedrab aan de carterpan, dus dat is een AC punt maar verder was alles in orde eigenlijk.

Nu nog even de dynamo reviseren, die piept wat en dan vooral rijden

Image

Re: M50 ombouw

Posted: Mon Mar 10, 2025 5:26 pm
by Peter V.
Mooi man, gefeliciteerd. Nu genieten van je harde werk.

Re: M50 ombouw

Posted: Mon Mar 10, 2025 5:33 pm
by Jeroen
Yes, gefeliciteerd! :launch

Re: M50 ombouw

Posted: Tue Mar 11, 2025 6:16 am
by uwbuurman
Ah, lekker hoor!!

Re: M50 ombouw

Posted: Tue Mar 11, 2025 2:35 pm
by Thijsse
In de E21 zit de bak die bij de M50 hoort, dus een 5bak zonder overdrive. In combinatie met het 3.45 diff rijd dat niet prettig. Met 60 zit je al in de 5.

Nou heb ik ook gehoord dat de ingewanden van een E36 168 diff ook in een E21 diff passen.

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... o-e21-case

Dus meteen een 2.65 E36 compact diff besteld, dan kan ik die van de week eens samensmelten met het diff van de 315 wat ik nog heb liggen.

Re: M50 ombouw

Posted: Tue Mar 11, 2025 5:30 pm
by Wilmo
Ik heb een sperklok van een E36 in mijn 168-diff zitten. Maar dan wel met de rest van de onderdelen van een standaard E21-diff. Ik heb er dan een met een 4.11 overbrenging.