BMW 318i edition E uit 1982 86000 km op de teller

Richardbmw381i
Newbee

BMW 318i edition E uit 1982 86000 km op de teller

Post by Richardbmw381i »

Hallo beste E21 liefhebbers,

Ik ben Richard, 37 jaar en kom uit het mooie Gelderland. In het jaar 1992 kocht ik mijn eerste E21 315 (goude kleur) nooit kunnen vergeten maar zoals dat vaker gaat, men gaat samen wonen, kinderen en dan moet de e21 het veld ruimen.
Tot anderhalve maand geleden ik samen met een echte kenner (beste maat van me, heeft er een stuk of 8) in duitsland 230km over de grens tegen een prachtige E21 318i edition E uit 1982 loop. Vanaf de foto leek het wel de moeite waard om te gaan kijken dus wij ergens naar een dorpje voorbij Wüpertal (zoiets)

Na een fijne tocht komen we inderdaad in een klein dorpje en worden we welkom geheten door een man met BMW pet en BMW shirt aan, hahah!! Goed begin dachten we. Na een bakje koffie en het hele levens verhaal aangehoord te hebben (de man werkte al 30 jaar bij BMW) trok hij de schuur open........zucht!!! Mijn maat zag alleen de bumber en achterkant, tikte mij aan en zei...Richard..dit is mm.
Na een grondige inspectie en proefrit konden we niet anders zeggen dan, hahahahahahahahah!!!

Snel betalen dat ding..platen van een ned 318i erop en heerlijk terug gereden met de BMW...zonder problemen..

Nu een maandje in Nederland en grondige inspectie gehad. Kleppen gesteld, voorkant (keienvanger) gespoten, andere velgen en banden, enkele koplampen, witte knipperlichten (van Jeroen, thanx man), nieuwe radiator geplaats, chrome handvaten (ook van jeroen) en hier en daar wat slangen en rubbers vervangen.
Het originele opendak is in perfecte staat...geen roest...gewoon hard!!

De bmw is 28 jaar jong en heeft op het rechter voorspatbord twee kleine plekjes en de deur van de bijrijder en het dak heeft een krasje, volgend jaar is de planing wil ik hem in het prachtige Opal Grün over laten spuiten!!

Als ik weet hoe ik foto's moet plaatsen drop ik ze zeker...

Heb wel een vraag...waarmee maak ik de hemel schoon...is wit maar kan beter..volgens mij!!

Groeten,

Richard

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ha Richard!

Leuk je hier te zien, welkom! Leuk verhaal bij de E21 en dat schreeuwt om foto's natuurlijk. Foto's moet je ergens uploaden (Picasa, Webshots oid) en dan linken zoals Roger laatst nog heeft aangegeven:
sendme wrote:oké, ik zal een poging wagen.

De foto's moet je uploaden naar een online fotoalbum, zoals msn/hotmail of mijnalbum.nl

De link van de foto dan via de adresbalk kopieren en plaatsen in het topic, zoals hieronder beschreven.

[img]link[/img]

Succes, Rogér
Veel plezier hier, en met de 318i!
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Hey,

Welkom en wellicht een mooie vangst gedaan.

Ik geloof dat er weleens iemand heeft gezegd dat een hemeltje schoonmaken goed ging met de ouderwetse groene zeep.

Foto's is opp zich niet moeilijk.

*Foto's eerst in een internetalbum zetten ( bijv. mijnalbum.nl)
*Hierna het linkje van de foto tussen de IMG knoppen plaatsen

*[img]linkje%20van%20de%20foto[/img]

Succes
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

:twisted:
Richardbmw381i
Newbee

Re: eerste beelden

Post by Richardbmw381i »

Image

Image[/quote]

Image

Image

Image
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Zal de boel nog ff oplijnen voor je, maar ziet er leuk uit! Wel die keienvanger nog ff in de kleur spuiten hoor, alleen de onderste lip en de sleuven horen zwart...

Image
Regards/groeten, Jeroen
Richardbmw381i
Newbee

Post by Richardbmw381i »

Jeroen wrote:Zal de boel nog ff oplijnen voor je, maar ziet er leuk uit! Wel die keienvanger nog ff in de kleur spuiten hoor, alleen de onderste lip en de sleuven horen zwart...

Image
Ja, dat weet ik...inmiddels al gespoten moet alleen nog even zwart maken. dit waren de eerste foto's

Rich
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik ben nu reuze benieuwd naar meer foto's. Ziet er absoluut niet verkeerd uit. In ieder geval de bijpassende velgen in de kleur gespoten :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Leuk hoor! goed verhaal.
Ook deze wil ik graag een keer irl zien.
Succes met de klusjes
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

hemel schoonmaken met groene zeep!

ennuh meer fotos!! :lol:

groeten loentje
Richardbmw381i
Newbee

Post by Richardbmw381i »

Jongens...ben er fijn druk mee en foto's komen zeker.

Dus hemel met groene zeep, ga ik maar doen dan!

Iemand een idee hoe ik iets doorgezakte originele stoelen (verder qua bekleding in 100% staat nog) weer beter zitbaar kan maken.
En de hoofdsteunen moeten opnieuw bekleed worden, zou de stof nog te bestellen zijn en waar?

Fijn weeken heren
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Opvullen van de stoelen is niet eenvoudig, want het zijn echte veren.
Ik zoubeginnen om de stoelen er eens uit te halen en te kijken of er niet een paar zijn doorgebroken?
Wellicht zijn er nog donorstoelen binnen dit onvolprezen forum beschikbaar?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Richardbmw381i
Newbee

Post by Richardbmw381i »

Mmm..ja dat lijkt me inderdaad een optie. bedankt
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Dus hemel met groene zeep, ga ik maar doen dan!
Dit werkt echt hoor!!
:wink:
So many cars, so little time
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic

Post by ruudariaans »

Richardbmw381i wrote:Jongens...ben er fijn druk mee en foto's komen zeker.

Iemand een idee hoe ik iets doorgezakte originele stoelen (verder qua bekleding in 100% staat nog) weer beter zitbaar kan maken.
En de hoofdsteunen moeten opnieuw bekleed worden, zou de stof nog te bestellen zijn en waar?

Fijn weeken heren
Bij walloth en nesh de 'onderlaag' die onder de bekleding zit (schuif je over het stoelframe heen) nieuw bestellen. Een bekleder kan je oude bekleding er af halen, deze onderlaag vervangen en de oude bekleding weer erop zetten.

Gr. Ruud
Post Reply