F#cked
F#cked
Even wat voorgeschiedenis :
De eerste E21 die ik kocht was een 318i. Ik had er heel weinig kaas van gegeten en dacht dat de roest die er op zat nog wel te fiksen was.
Op een gegeven moment een lasser gevonden voor het aanstaande karwei en de auto daarheen gebracht.
Omdat mijn financiele situatie het toentertijd nog niet toe liet om er aan te beginnen hadden we afgesproken dat ie zolang kon blijven staan bij hem totdat ik het geld bijeen had.
Het ging intussen financieel beter, wilde toch E21 rijden en dus mijn 2e exemplaar gekocht, de 315 waar ik nu in rijd.
In juli 2008 weer eens gaan kijken bij de lasser, toch wel tot de conclusie gekomen dat het mij teveel zou kosten om de 318i strak te maken en besloten dat ik verder zou zoeken naar een andere 318i zodat ik deze eventueel voor onderdelen kon gebruiken. Wederom kon de 318i daar blijven staan (wel overigens altijd buiten), maar toch uit voorzorg de bumpers er af gehaald om op het zoldertje te bewaren.
De tijd na dit bezoek heel druk gehad met werk, huis kopen, grote verbouwing, etc.
Uiteindelijk (mede door mijn interesse voor de 318i uit Emmen zie ander topic) besloten om mijn eigen 318i in onderdelen aan iemand (Loentje ?) proberen te verkopen.
Vandaag dus weer langsgeweest bij meneer de lasser, 318i weg......
Ik had blijkbaar niet gereageerd op zijn pogingen mij te bereiken en hij moest zijn terrein opruimen want de gemeente had geklaagd.
Ik heb overigens nooit een voicemailbericht, sms, laat staan een gemiste oproep van hem gehad. En ik heb mijn telefoon dag en nacht aanstaan en bij me, want ik ben zzp-er.
2/3 maanden geleden is de E21 dus naar het destructiebedrijf afgevoerd. Ik heb alle papieren nog (is dit strafbaar, waarschijnlijk niet ?), aankoopbon, etc. Maar meneer heeft mijn auto gewoon afgevoerd.
Hij was 4 maanden geleden nog bij mijn garage, ook geen woord tegen mijn garagehouder over mijn auto die in de weg staat, terwijl mijn garagehouder mij heel goed kent.
Hij heeft ook geen vrijwaringsbewijs voor me, want die schijnt hij niet gehad te hebben.
Ik ben zo f#cking pissed.
Auto heeft mij ooit 1650 euro gekost (da's mijn eigen fout), maar het gaat er om dat ie niet hoort te beslissen over het lot van mijn auto.
Situatie is extra kl*te want ik heb gewoon mondelinge afspraken met hem gemaakt en dus geen poot om op te staan. Zijn woord tegen het mijne.
Auto heeft altijd geschorst gestaan op zijn terrein. Gelukkig is het een oldtimer dus ik kan zeggen tegen de RDW dat ik de auto in eigen beheer gesloopt heb en ze dan de papieren opsturen (behalve het vrijwaringsbewijs, maar dat hoeft dan niet ?).
Wat een hatelijk leermoment in mijn leven is dit.
Mijn 318i had net een ton gelopen (101500), zeer nette bekleding en een toerenteller, dus heel bijzonder was ie niet, maar toch.
Baltic Blau (dat wel !) en een 4 bak.
Ik kan er naar fluiten.
Zoals gezegd, morgen hoor ik meer.
Denk dat ik het maar moet laten varen, een zaak aanspannen gaat nooit lukken. Bovendien is het een kamper.
Nu heb ik altijd geleerd om nooit (een groep) mensen te veroordelen, maar mijn vertrouwen is weg.
En kom daar maar eens aan met de politie (als ze al durven).
Het is ook mijn fout, ik had veel eerder de beslissing moeten nemen om de auto weg te doen. Maar zoiets als hij gedaan heeft doe je gewoon niet.
Ik dacht zulke leuke onderdelen verzameld te hebben en was nog altijd op zoek naar een strakke 318i met schuif/kanteldak maar zonder verdere opties.
Die wens is er nog steeds, maar de komende jaren zie ik het iig niet meer gebeuren.
6 cilinder is leuk, maar ik vind de 318i erg leuk (maar 2 liter 4 cilinder mag ook) en daar gaan de stuurbekrachtiging (van een 318i) en 5 bak met cardan ook het beste op passen.
Uithuilen en opnieuw beginnen lijkt mij het devies.
Maar tips zijn wederom altijd welkom.
Groet,
Zavit.
De eerste E21 die ik kocht was een 318i. Ik had er heel weinig kaas van gegeten en dacht dat de roest die er op zat nog wel te fiksen was.
Op een gegeven moment een lasser gevonden voor het aanstaande karwei en de auto daarheen gebracht.
Omdat mijn financiele situatie het toentertijd nog niet toe liet om er aan te beginnen hadden we afgesproken dat ie zolang kon blijven staan bij hem totdat ik het geld bijeen had.
Het ging intussen financieel beter, wilde toch E21 rijden en dus mijn 2e exemplaar gekocht, de 315 waar ik nu in rijd.
In juli 2008 weer eens gaan kijken bij de lasser, toch wel tot de conclusie gekomen dat het mij teveel zou kosten om de 318i strak te maken en besloten dat ik verder zou zoeken naar een andere 318i zodat ik deze eventueel voor onderdelen kon gebruiken. Wederom kon de 318i daar blijven staan (wel overigens altijd buiten), maar toch uit voorzorg de bumpers er af gehaald om op het zoldertje te bewaren.
De tijd na dit bezoek heel druk gehad met werk, huis kopen, grote verbouwing, etc.
Uiteindelijk (mede door mijn interesse voor de 318i uit Emmen zie ander topic) besloten om mijn eigen 318i in onderdelen aan iemand (Loentje ?) proberen te verkopen.
Vandaag dus weer langsgeweest bij meneer de lasser, 318i weg......
Ik had blijkbaar niet gereageerd op zijn pogingen mij te bereiken en hij moest zijn terrein opruimen want de gemeente had geklaagd.
Ik heb overigens nooit een voicemailbericht, sms, laat staan een gemiste oproep van hem gehad. En ik heb mijn telefoon dag en nacht aanstaan en bij me, want ik ben zzp-er.
2/3 maanden geleden is de E21 dus naar het destructiebedrijf afgevoerd. Ik heb alle papieren nog (is dit strafbaar, waarschijnlijk niet ?), aankoopbon, etc. Maar meneer heeft mijn auto gewoon afgevoerd.
Hij was 4 maanden geleden nog bij mijn garage, ook geen woord tegen mijn garagehouder over mijn auto die in de weg staat, terwijl mijn garagehouder mij heel goed kent.
Hij heeft ook geen vrijwaringsbewijs voor me, want die schijnt hij niet gehad te hebben.
Ik ben zo f#cking pissed.
Auto heeft mij ooit 1650 euro gekost (da's mijn eigen fout), maar het gaat er om dat ie niet hoort te beslissen over het lot van mijn auto.
Situatie is extra kl*te want ik heb gewoon mondelinge afspraken met hem gemaakt en dus geen poot om op te staan. Zijn woord tegen het mijne.
Auto heeft altijd geschorst gestaan op zijn terrein. Gelukkig is het een oldtimer dus ik kan zeggen tegen de RDW dat ik de auto in eigen beheer gesloopt heb en ze dan de papieren opsturen (behalve het vrijwaringsbewijs, maar dat hoeft dan niet ?).
Wat een hatelijk leermoment in mijn leven is dit.
Mijn 318i had net een ton gelopen (101500), zeer nette bekleding en een toerenteller, dus heel bijzonder was ie niet, maar toch.
Baltic Blau (dat wel !) en een 4 bak.
Ik kan er naar fluiten.
Zoals gezegd, morgen hoor ik meer.
Denk dat ik het maar moet laten varen, een zaak aanspannen gaat nooit lukken. Bovendien is het een kamper.
Nu heb ik altijd geleerd om nooit (een groep) mensen te veroordelen, maar mijn vertrouwen is weg.
En kom daar maar eens aan met de politie (als ze al durven).
Het is ook mijn fout, ik had veel eerder de beslissing moeten nemen om de auto weg te doen. Maar zoiets als hij gedaan heeft doe je gewoon niet.
Ik dacht zulke leuke onderdelen verzameld te hebben en was nog altijd op zoek naar een strakke 318i met schuif/kanteldak maar zonder verdere opties.
Die wens is er nog steeds, maar de komende jaren zie ik het iig niet meer gebeuren.
6 cilinder is leuk, maar ik vind de 318i erg leuk (maar 2 liter 4 cilinder mag ook) en daar gaan de stuurbekrachtiging (van een 318i) en 5 bak met cardan ook het beste op passen.
Uithuilen en opnieuw beginnen lijkt mij het devies.
Maar tips zijn wederom altijd welkom.
Groet,
Zavit.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Das niet leuk om lezen hoe iemand het lef heeft om over het lot van jouw auto te beslissen
zaak aanspannen zal idd niet veel helpen denk ik .. gaat alleen centen kosten en de bmw komt er niet door terug ...
Harde leerschool dit maar het zal je geen 2de keer overkomen
Gerrit

Harde leerschool dit maar het zal je geen 2de keer overkomen

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Thegs
- E21 VIP
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Ik had het wel geweten
. Echt zonde Zavit, nogmaals het bewijs dat niet alle mensen op deze aardkloot van goed vertrouwen zijn.
Gerwin

Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- 323baur
- E21 VIP
Zo dan..
Das mooi kl#ten.
Sterkte met de afwikkeling.
** Ik voel een meeting aan komen **
.
Das mooi kl#ten.
Sterkte met de afwikkeling.
** Ik voel een meeting aan komen **

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
f***, dat is inderdaad klote. Succes.
Is wel verstandig en zeer aan te raden dat destructie bedrijf te achterhalen.
Met een beetje geluk staat de auto een beetje in de buurt en kan je daar de auto weer meenemen. Jij bent tenslotte nog steeds eigenaar.
Iemand kan gaan rijden met het kenteken, die nog steeds op jouw naam staat, dan komt de politie als eerste bij jou. Een vrijwaring is dus wel degelijk gewenst. Misschien kan het RDW achterhalen wie de auto heeft gevrijwaard.
Sterkte
Is wel verstandig en zeer aan te raden dat destructie bedrijf te achterhalen.
Met een beetje geluk staat de auto een beetje in de buurt en kan je daar de auto weer meenemen. Jij bent tenslotte nog steeds eigenaar.
Iemand kan gaan rijden met het kenteken, die nog steeds op jouw naam staat, dan komt de politie als eerste bij jou. Een vrijwaring is dus wel degelijk gewenst. Misschien kan het RDW achterhalen wie de auto heeft gevrijwaard.
Sterkte
Ben gisteren al naar het destructiebedrijf geweest. Daar vertelden ze mij dat ze de auto wel binnen hebben gekregen, maar wat er mee gebeurd was en waar de auto (of de resten) naartoe zijn gegaan wisten ze ook niet.
Sterker nog, ze hebben de auto niet afgemeld/gevrijwaard !
En jawel, de RDW zegt ook dat de auto niet afgemeld/gevrijwaard is.....
Lekker dan.
Ik ga de kamper iig een aangetekende brief sturen waarin ik hem aansprakelijk stel.
Hopelijk zaterdag of zondag aangifte van verduistering doen op politiebureau Hilversum en afwachten wat voor reactie ik krijg op de brief.
En daarna kijken wat de kosten zouden zijn voor mogelijke verdere stappen.
Sterker nog, ze hebben de auto niet afgemeld/gevrijwaard !
En jawel, de RDW zegt ook dat de auto niet afgemeld/gevrijwaard is.....
Lekker dan.
Ik ga de kamper iig een aangetekende brief sturen waarin ik hem aansprakelijk stel.
Hopelijk zaterdag of zondag aangifte van verduistering doen op politiebureau Hilversum en afwachten wat voor reactie ik krijg op de brief.
En daarna kijken wat de kosten zouden zijn voor mogelijke verdere stappen.
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Misschien hier ff vermelden welke onderdelen waren goed, specifiek en of apart.
En een mailtje naar de mensen van dit forum, met foto auto met kenteken, zodat mensen die vaak in de buurt zijn beetje opletten.
Hopelijk worden die los aangeboden en kan je de auto achterhalen.
Vooral het kenteken vermelden, misschien dat iemand de auto tegenkomt.
En een mailtje naar de mensen van dit forum, met foto auto met kenteken, zodat mensen die vaak in de buurt zijn beetje opletten.
Hopelijk worden die los aangeboden en kan je de auto achterhalen.
Vooral het kenteken vermelden, misschien dat iemand de auto tegenkomt.
De 318i was qua carrosserie behoorlijk slecht (zie foto's)
Wat goed was waren de motorkap, achterklep en deuren, voor en achterlichten en keienvanger was geloof ik ook nog redelijk.
Auto stond op gewone stalen velgen.
Interieur heb ik er ivm het aanstaande laskarwei uitgehaald behalve de bestuurdersstoel.
Het hele interieur was nog in prima staat, ook de bestuurdersstoel ! Maar die is nu dus met de auto mee. Deurpanelen en hoedenplank zaten ook nog in de auto, evenals het hemeltje. Hoedenplank was ook nog origineel en niet verzaagd. Vloerbedekking ook nog in redelijk staat.
Qua interieur heb ik thuis dus nog de achterbank en de bestuurdersstoel staan.
Dashboard was volgens mij ook nog goed, er zat een toerenteller in, en de hoedenplank had van die zonweringkjes voor de achterruit (origineel ??)
Verder zat er dus een 4 bak onder. Kleur Baltic Blau metallic.
Bumpers heb ik er toendertijd afgehaald ivm roest.
Hier de foto's :

O ja, motor was starten lopen en liep ook als een zonnetje. Km-stand weet ik niet exact meer. Toen ik de auto kocht was het 101500.
Kan nu zo'n 500 a 1000 km meer zijn.
Wat goed was waren de motorkap, achterklep en deuren, voor en achterlichten en keienvanger was geloof ik ook nog redelijk.
Auto stond op gewone stalen velgen.
Interieur heb ik er ivm het aanstaande laskarwei uitgehaald behalve de bestuurdersstoel.
Het hele interieur was nog in prima staat, ook de bestuurdersstoel ! Maar die is nu dus met de auto mee. Deurpanelen en hoedenplank zaten ook nog in de auto, evenals het hemeltje. Hoedenplank was ook nog origineel en niet verzaagd. Vloerbedekking ook nog in redelijk staat.
Qua interieur heb ik thuis dus nog de achterbank en de bestuurdersstoel staan.
Dashboard was volgens mij ook nog goed, er zat een toerenteller in, en de hoedenplank had van die zonweringkjes voor de achterruit (origineel ??)
Verder zat er dus een 4 bak onder. Kleur Baltic Blau metallic.
Bumpers heb ik er toendertijd afgehaald ivm roest.
Hier de foto's :

O ja, motor was starten lopen en liep ook als een zonnetje. Km-stand weet ik niet exact meer. Toen ik de auto kocht was het 101500.
Kan nu zo'n 500 a 1000 km meer zijn.
- 323baur
- E21 VIP
Nou, zo heel slecht was ze niet hoor. Deze plekken hebben ze bijna allemaal. Ik zou echt even een partij goed moeilijk doen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ik ben van mening dat ze dit niet zomaar kunnen doen. Je zult er waarschijnlijk je 318i niet mee terug krijgen maar aangifte zou ik altijd doen. Je kunt mij trouwens niet wijsmaken dat zo'n sloperij niet weet waar de auto is gebleven. Het is tenslotte een type auto die je niet meer elke dag ziet.
Het blijft immers nog steeds klote om op die manier van je auto af te komen.
Het blijft immers nog steeds klote om op die manier van je auto af te komen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
O ja, er zat ook nog een originele werkende Blaupunkt radio in en de originele speakers.
Ben nu een brief aan het opstellen die ik aangetekend aan hem ga verzenden.
Hopelijk morgen dus ook even aangifte bij politie Hilversum als ik nog tijd over heb.
Ik heb er geen vertrouwen in dat het Nederlands recht mij hier nog enigzins in tegemoet kan komen maar we zullen zien.
Het is zijn woord tegen het mijne, er staat niets vastgelegd op papier, ik ben er vrij zeker van dat de auto vernietigd is (ze hebben de auto daar gehad/gezien). Hij weet zelf dat het ook niet helemaal kosher is, dus hoe meer de auto aan stukjes gaat hoe beter voor hem, geen bewijs meer.
En dan zit ik met de gebakken peren.
Groeten,
Zavit.
Ben nu een brief aan het opstellen die ik aangetekend aan hem ga verzenden.
Hopelijk morgen dus ook even aangifte bij politie Hilversum als ik nog tijd over heb.
Ik heb er geen vertrouwen in dat het Nederlands recht mij hier nog enigzins in tegemoet kan komen maar we zullen zien.
Het is zijn woord tegen het mijne, er staat niets vastgelegd op papier, ik ben er vrij zeker van dat de auto vernietigd is (ze hebben de auto daar gehad/gezien). Hij weet zelf dat het ook niet helemaal kosher is, dus hoe meer de auto aan stukjes gaat hoe beter voor hem, geen bewijs meer.
En dan zit ik met de gebakken peren.
Groeten,
Zavit.