ik ben nieuw op dit forum dus zal ik me even voorstellen. Ik ben Joram en heb een BMW e21 4 cilinder met enkele solex carb. Nou vroeg ik me af of ik nog loodvervanger toe moet voegen aan de benzine of niet. En moet ik 98 of 95 tanken?
en natuurlijk de foto's!
alvast bedankt voor de moeite!
joram
Last edited by bmwe214cil on Wed Sep 18, 2013 6:55 pm, edited 5 times in total.
Over de brandstof en toevoegingen zijn al heel veel topics geweest. Ik probeer altijd 98 te tanken maar meestal komt het uit op 95. Wat betreft de toevoeging. Ik ga ervan uit dat jouw E21 al wel wat kilometers heeft gedraaid op de oude loodhoudende benzine dus jouw zittingen en kleppen hebben al wel wat toevoeging gehad. Het zou dus niet meer nodig moeten zijn maar ikmoet zeggen dat ik het zelf nog wel eens erbij gooi.
Uiteraard welkom hier en wij willen zeker foto's zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Welkom! lief autootje hoor.
Hou haar zo! geen lmv, geen verlaging enzovoort.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Welkom Joram!! Voor een zo originele BMW, zou je eigenlijk nog naar enkele koplampen moeten terug switchen. Verder een prachtige mobiel!! Hou haar heel!!
uwbuurman wrote:Welkom Joram!! Voor een zo originele BMW, zou je eigenlijk nog naar enkele koplampen moeten terug switchen. Verder een prachtige mobiel!! Hou haar heel!!
Als het goed is juist niet, de dubbele koplampen zaten juist pas vanaf een 2 liter als ik het goed heb, deze zijn dus ook nog origineel. Ik heb dit alleen op internet gelezen dus zeker weten doe ik het niet . kan iemand dat bevestigen
Bij dezen. De 316/318 hadden enkele, de 320/4 en 320i/4 hadden dubbele. (vfl)
Bij de NFL was het 315/316/318i enkel en de 320/6 en 323io dubbel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur wrote:Bij dezen. De 316/318 hadden enkele, de 320/4 en 320i/4 hadden dubbele. (vfl)
Bij de NFL was het 315/316/318i enkel en de 320/6 en 323io dubbel.
Met als kleine toevoeging voor de enkel, de kleinere dubbele als optie
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Ha, dat is waar en ik ben er ten onrechte vanuit gegaan dat het een 315, 316 was vanwege de opmerking 4 cilinder. Had ff niet stil gestaan bij de 320/4. Mooi houden zo, dan maar!
Toch was er volgens mij wel de mogelijkheid om bij de 316, 318 (i) versie de dubbele koplampen van fabriek af te bestellen.
De 316 van Paulien heeft dit namelijk inclusief de originele draadboom die erbij hoort. Ik moet wel zeggen dat het niet op het papiertje staat vermeld wat onder de achterbank zit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.