Aangezien ik de laatste tijd best veel aan het sleutelen ben aan de E21, ga ik bij deze een soort van "Project-Topic" maken.
Leuk voor mezelf om terug te kijken (heb ik dat al allemaal gedaan?

Maar eerst nog even een korte intro:
(mijn voorstel topic is hier te lezen: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 6~original
December 2006... een tip van een vriend leidde tot een bezoekje bij een garage in het zuiden des lands
Februari 2007... ik kon me niet langer inhouden om toch nog een keer te gaan kijken...
24 maart 2007... ik heb m'n eerste auto gekocht!

en zo stond hij er bij toen ik hem net gekocht had en thuis was gekomen:

Ik kan me de rit naar huis nog goed herinneren... zo trots als een pauw

En met de nodige zenuwen omdat de 2e trap van de carburateur nog niet (goed) dus rustig aan 100 naar huis getuft...
De eerste aanpassing. april 2007
De eerste modificatie was een rechter buitenspiegel. Ik merkte dat ik dat ding toch wel miste met kijken en het ziet er ook nog beter uit (symmetrisch).

Pas later heb ik deze elektrisch verstelbaar gemaakt, met behulp van een E28 die op de sloop stond. De stekker aansluitingen van de spiegels zijn van deze auto namelijk hetzelfde. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik niet bijvoorbeeld nog de CV heb meegenomen, maar ach. Vind het niet erg om een sleutel om te draaien

Uit de Haynes manual heb ik het gedeelte van de spiegels gekopieerd en vervolgens gekeken welke stekkerverbinding ik onder het dashboard moest hebben. Dit was bij mij een connector die er zo uit zag: [ - ][ | ]
Het deurgedeelte van de kabelboom van de E28 is vrij kort (logisch, deze is 4 deurs en heeft iets kleinere deuren dan de E21), maar
het past zonder te hoeven prutsen. Het middengedeelte is een ander verhaal, daar heb ik de nodige centimeters van weggeknipt omdat
het deze te lang was.
Resultaat is 2 elektrisch verstelbare spiegels

Overigens nog een kleine aanpassing erbij gedaan... een paar 80's opbouwspeakers van Pioneer voor de oldskool-look en wat meer geluid aan de achterzijde.