Wie weet dit ?
Wie weet dit ?
Onze E21 323i baur heeft kuren met de km teller aanduiding.
De wijzer trilt namenlijk en hij geeft ongeveer 20km meer aan.
Als we bv 50 rijden geeft hij 70 aan.
Hij bibbert. Heeft dit te maken met de kabel of hebben ze de klok er ooit eens uitgehaald en de wijzer niet goed teruggeplaatst ????
Wie weet dit ????
De wijzer trilt namenlijk en hij geeft ongeveer 20km meer aan.
Als we bv 50 rijden geeft hij 70 aan.
Hij bibbert. Heeft dit te maken met de kabel of hebben ze de klok er ooit eens uitgehaald en de wijzer niet goed teruggeplaatst ????
Wie weet dit ????
BMW E21 323i BAUR Resedagrun 1979
BMW E30 320i Cabriolet aplinweiss 1987
BMW E24 M635csi 1982
BMW E24 M635csi 1982
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: Wie weet dit ?
Het jojo-en heeft meestal te maken met de kabel die bijna versleten/kapot is.
Wat betreft een afwijking. Je moet dan even alles gaan nakijken.
*Juiste banden/velgmaat.
*Juiste diff verhouding.
*Juiste tellerunit (omrekenverhouding).
Wat betreft een afwijking. Je moet dan even alles gaan nakijken.
*Juiste banden/velgmaat.
*Juiste diff verhouding.
*Juiste tellerunit (omrekenverhouding).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Dat bibberen komt volgens mij ook door een versleten kabel. Maar dan zou de teller toch minder aan moeten geven.
Heb je al een andere km teller geprobeerd?
Heb je al een andere km teller geprobeerd?
Meestal slecht contact idd of de km kabel die niet helemaal lekker is!
Maar belangrijkste vraag, deedt ie dit al altijd of is het nu komen opdagen?
groeten loentje
Maar belangrijkste vraag, deedt ie dit al altijd of is het nu komen opdagen?
groeten loentje
Toen we de auto kochten deed hij dit al. We hebben er met een andere auto naast gereden en hij gaf ook 20km meer aan.
We kunnen ook eerst de klok eruit halen en misschien dat de wijzer niet helemaal goed zit.
Een andere kabel hebben we niet geprobeerd. Is dit dezelfde kabel van onze andere 323i uit 1982 ???
We kunnen ook eerst de klok eruit halen en misschien dat de wijzer niet helemaal goed zit.
Een andere kabel hebben we niet geprobeerd. Is dit dezelfde kabel van onze andere 323i uit 1982 ???
BMW E21 323i BAUR Resedagrun 1979
BMW E24 M635csi 1982
BMW E24 M635csi 1982
Hmzz als ie dus al deedt ben ik bang dat er idd zoals peter zegt het verkeerde diff onder zit!
groeten loentje
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Daar gaat 'ie niet van jojo-en dus evengoed dikke kans dat de teller niet best meer is, die zou ik als eerste eens wisselen denk ik.
Regards/groeten, Jeroen
daar heb je inderdaad ook een punt! Even uitwisselen met de andere 323i!
groeten loentje
groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP
Ik heb mijn teller net laten reviseren bij CASU in nieuwegein.
Ook vanwege het trilllen, maar volgens hun ligt dat 9 van de 10 gevallen aan de versleten kabel.
Ook vanwege het trilllen, maar volgens hun ligt dat 9 van de 10 gevallen aan de versleten kabel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een versleten kabel ertoe leidt dattie teveel aan gaat geven, wel te weinig icm schudden. Mijn teller begon toen we bijna thuis waren ook te schudden, teveel aan te geven, en een beetje een snerpend geluid te maken. Dat geluid kwam van het tellerhuis. Ik ga dus binnenkort ook eens de boel loshalen.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen wrote:Ik kan me bijna niet voorstellen dat een versleten kabel ertoe leidt dattie teveel aan gaat geven, wel te weinig icm schudden. Mijn teller begon toen we bijna thuis waren ook te schudden, teveel aan te geven, en een beetje een snerpend geluid te maken. Dat geluid kwam van het tellerhuis. Ik ga dus binnenkort ook eens de boel loshalen.
teveel aangeven kan zeker door kapotte kabel komen, als de kabel ff stilstaat en dan opeens weer 50 kmpu gaat draaien schiet de teller door. mijne deed precies hetzelfde en werkte met een nieuwe kabel weer perfect
- mennohuisman
- E21 starter
Het is inderdaad teller kapot week :) Mijn snelheidswijzer trilde altijd al, maar laatste week bleef hij gewoon standaard vasthangen op 50 km/h. Het bleek inderdaad een versleten kabel. Nu werkt de wijzer perfect (ook geen trilling meer). Alleen..... Nu telt de teller niet meer, zowel totaalteller als de dagteller. Iemand enig idee waar dat nu weer aan ligt?
BMW 320/6 E21 1979 Reseda Grün
- mennohuisman
- E21 starter
Haha, dat zal het zijn. Las al ergens in een andere topic dat dit waarschijnlijk echt IN de teller zelf zit. Of ik moet de aansluiting van de kabel onderin bij de versnellingsbak even checken en wellicht met WD40 inspuiten.
BMW 320/6 E21 1979 Reseda Grün