E24 M6 635CSI uitlaatsysteem?
- mennohuisman
- E21 starter
E24 M6 635CSI uitlaatsysteem?
De garage waar ik wel eens heenga als ik er niet meer uitkom met m'n E21 vroeg me vandaag of ik wist waar ze voor een andere klant een nieuw uitlaatsysteem voor een E24 M6 635CSI konden regelen... Iemand enig idee? (fysieke onderdelenshop ergens in NL of online webshop?)
(ik weet, het is vloeken in de E21 kerk om hier over een E24 6-serie te beginnen, maar wie niet waagt...)
(ik weet, het is vloeken in de E21 kerk om hier over een E24 6-serie te beginnen, maar wie niet waagt...)
BMW 320/6 E21 1979 Reseda Grün
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: E24 M6 635CSI uitlaatsysteem?
Mijn insteek: volgens mij is oem nog gewoon verkrijgbaar en dat verdient een M635 absoluut. Als de eigenaar dat niet kan betalen kan 'ie beter omkijken naar een andere auto ipv iets bijzonders om zeep te helpen.
Regards/groeten, Jeroen
Helemaal mee eens; in 2008 heb ik voor mijn m88/3 een nieuw OEM uitlaatsysteem gekocht en dat kostte een keer 750 Euro voor midden-en einddemper. Die prijs viel mij achteraf reuze mee. Het heeft m.i geen zin om daarvoor een klungelig RVS systeem aan te schaffen. Daarnaast geld dat deze in DLD echt niet door de Tuv heen komt zonder een CVE van de fabrikant. Daarmee kun je rondjes Nordschleife feitelijk op je buik schrijven.Jeroen wrote:Mijn insteek: volgens mij is oem nog gewoon verkrijgbaar en dat verdient een M635 absoluut. Als de eigenaar dat niet kan betalen kan 'ie beter omkijken naar een andere auto ipv iets bijzonders om zeep te helpen.
Carpe Diem, Raymond
ik weet niet precies waar je die rondjes nordschleife vandaan haalt, maar ik heb daar nog nooit iemand gezien die de tuv papieren van zn racepijp moest laten zien...raymondw wrote:Helemaal mee eens; in 2008 heb ik voor mijn m88/3 een nieuw OEM uitlaatsysteem gekocht en dat kostte een keer 750 Euro voor midden-en einddemper. Die prijs viel mij achteraf reuze mee. Het heeft m.i geen zin om daarvoor een klungelig RVS systeem aan te schaffen. Daarnaast geld dat deze in DLD echt niet door de Tuv heen komt zonder een CVE van de fabrikant. Daarmee kun je rondjes Nordschleife feitelijk op je buik schrijven.Jeroen wrote:Mijn insteek: volgens mij is oem nog gewoon verkrijgbaar en dat verdient een M635 absoluut. Als de eigenaar dat niet kan betalen kan 'ie beter omkijken naar een andere auto ipv iets bijzonders om zeep te helpen.
ik zou voor de 6 fijn een rvs systeempje laten maken, ziet er beter uit, gaat langer mee en klinkt beter
BMW heeft niet voor niets het uitlaattraject van de M88/3 geoptimaliseerd! Daar valt weinig aan te verbeteren, eerder te verslechteren. Ik heb zelf met een Audi RS2 ook een keer een RVS pijp laten maken door een gerenommeerd bedrijf in het noorden van het land; echter de performance van OEM werd niet gehaald. Deze auto is met RVS uitlaat verkocht aan een Duitse verzamelaar en die kreeg hem niet door de Tuv zonder dat de fabrikant kon aantonen dat aan alle eisen is voldaan. Dat viel alleen maar met een OEM uitlaat op te lossen.Thijsse wrote:ik weet niet precies waar je die rondjes nordschleife vandaan haalt, maar ik heb daar nog nooit iemand gezien die de tuv papieren van zn racepijp moest laten zien...
ik zou voor de 6 fijn een rvs systeempje laten maken, ziet er beter uit, gaat langer mee en klinkt beter
Daarbij geld dat in de tijd dat ik nog regelmatig op de NS kwam er regelmatig technische controles waren, met name op het geluidsniveau van de uitlaat. Als de officials bij de poort of op de ring zelf vermoeden dat er iets niet klopt kunnen ze je naar een technische keuring sturen en die kijkt alleen maar naar de Duitse eisen, en niet naar die van het land van kentekenregistratie. En we weten allemaal dat het NL voertuigreglement een wassen neus is t.o.v het Duitse reglement.
Carpe Diem, Raymond
- mennohuisman
- E21 starter
Dit is een mooie discussie geworden :)
Ik geef het door aan ze, thanks.
Ik geef het door aan ze, thanks.
BMW 320/6 E21 1979 Reseda Grün
- mennohuisman
- E21 starter