Schade bij thuiskomst...

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
315jurre
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)

Schade bij thuiskomst...

Post by 315jurre »

Vanmorgen teruggekomen van een weekendje Veluwe... Vrijdagavond een vervelend telefoontje gehad dat begon met: Bent u de eigenaar van de beige BMW oldtimer? "Ja dat ben ik". Dan heb ik vervelend nieuws, we hebben tegen uw auto aangereden op de parkeerplaats. Ze zeiden dat het wel meeviel, maar vanmorgen direct gekeken bij thuiskomst. Toch even schrikken en die schade valt mij dus niet mee, maar zelfs heel erg tegen.... :wtf :wtf

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Contact met "schuldige" gaat gelukkig allemaal goed, Woont alleen een eindje weg van hier.. Schadeformulier opsturen en dan moet zijn verzekering m op komen halen, want het wiel is niet vrij bij het sturen naar rechts. Ga er niet mee rijden of het wiel vrij maken, straks zijn er nog meer brokken.

Afwachten of die niet Totall Loss is... en zo niet of ik m voor 4 september weer terug heb... :wtf :wtf :wtf :wtf

Zal straks even wat foto's maken.

www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Schade bij thuiskomst...

Post by Jeroen »

Brrrrrr zoiets is sowieso waardeloos maar dit klinkt nog behoorlijk ernstig ook. En dan straks nog steggelen over de waarde. Heb je aankoop en kosten/werkzaamheden gedocumenteerd? Zou er lullig zijn als de auto total loss wordt verklaard en je 500 euro dagwaarde krijgt, of niet? Ik ga binnenkort trouwens wel een verzekeringstopicje voltikken.
Regards/groeten, Jeroen
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Heel erg vervelend, daarom is taxeren zooo belangrijk.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Heel erg vervelend, daarom is taxeren zooo belangrijk.
Een dikke +1. Ik ben blij ze beiden getaxeerd te hebben. Ik zou absoluut zoiets niet willen hebben.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
315jurre
E21 Fanatic

Post by 315jurre »

Auto is nooit getaxeerd, en voor een prikkie gekocht. Dus denk niet dat dat de verzekering gaat helpen.

Hier de enige foto die ik nu op de pc heb staan.. laat wel "iets" zien.

Image
www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

das mooi klote!! blij voor je dat je weet wie het gedaan heeft! Voor de rest: die scahde is zeker te herstellen, dus als 'ie total loss wordt verklaard, moet je de auto houden, dus geen afstand doen van het wrak. Nieuwe bumper, keienvanger, spatbord en wellicht een stukje wielkast en je bent een heel eind. Motorkap herstellen en een andere koplamp en knipperlicht. Veel van deze onderdelen zijn nog ruim voorhanden (ook hier binnen de club!!). Dus je kunt voor een acceptabel bedrag weer rijden.

In geval van dagwaarde: heb je een rechtsbijstandverzekering? Als jij kunt aantonen dat de auto meer waard is, heb je geen probleem. Vraag ze maar een vergelijkbaar exemplaar te vinden...

Sterkte met de afhandeling en hou ons op de hoogte, er zijn altijd handige tips voorhanden!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Mmmmm da's zomaar 2.000 euro getaxeerde schade dus zonder taxatie is dat wel total loss idd :cry:

Ik zou proberen eruit te springen met behoud van wrak en kenteken en dan is dat net een bosje gebruikte delen nog wel betaalbaar op te lossen denk ik. Als je de motorkap kunt opknappen zit je evengoed nog wel tegen een leuk bedrag aan te kijken, inclusief spuiten gok ik dat je evengoed nog wel 800-1000 euro's kwijt bent maar er zijn er hier wellicht die daar een meer degelijke inschatting van kunnen geven. Als je een lijstje aanlegt van wat je nodig hebt is hier vast wel eea bij elkaar te sprokkelen.

Motorkap en evt keienvanger- herstellen

Vervangen:
LV scherm
Bumper midden en hoek
Dimlichtinzet
Grille LV
Knipperlichtglas

Gezien de knik in het voorscherm is het eerst wel even kijken of er nog andere zaken ontzet zijn zoals front en binnenscherm maar meestal ziet 't er na kaalplukken al een stuk minder dramatisch uit.

Verder niet ophalen maar ter plaatse laten bekijken door een expert of bij een plaatselijk autoschadebedrijf anders blijf je die auto heen en weer slepen.

En ze verder hartelijk bedanken en vragen of ze hun rijbewijs al zijn wezen inleveren bij de RDW...
Regards/groeten, Jeroen
315jurre
E21 Fanatic

Post by 315jurre »

Motorkap is denk ik nog wel te redden. Maar ik ben toch blij dat alle balken e.d. er nog goed uit zien onder de motorkap. Dit ziet er zeker niet ontzet uit.

Wat betreft de verzekering. Ik denk inderdaad dat het bedrag wat je noemt in de buurt komt Jeroen. Waar ik nu naar neig is om de auto inderdaad zelf op te lappen. Dit met het geld wat de verzekering uit gaat keren. Ben momenteel werkzaam bij een autobedrijf waar in hetzelfde pand ook Van Straaten Autoschade is ondergebracht, en deze verrichten op zaterdag een hele boel klusjes die er altijd piekfijn uitzien. Hier ga ik dan ook zeker gebruik van maken. Valt het bedrag dan tegen, wil ik de verzekeringsmaatschappij inderdaad uitdagen om een gelijkwaardig exemplaar (Met B-stijlroest is niet erg) van de 315 in Bronzit te vinden. Dit zal ze niet lukken denk ik.

Ik houd jullie op de hoogte mannen, en bedankt voor alle tips die ik al gehad heb, en nog komen!!

Gr, Jurre
www.123CarCleaning.nl

bartgouda
E21 Fanatic

Post by bartgouda »

Ik heb je vandaag al gesproken, maar ik denk inderdaad dat het het beste is om zelf aan de slag te gaan... Hopen dat je dan nog een flink bedrag van de verzekering kunt krijgen.
Overigens, toen ik de auto zag leek het niet alsof de grille en koplamp beschadigd waren, of wel?
Misschien is het niet erg om een tijdje met wat plaatwerk in een andere kleur te rijden, dan kun je misschien even bijsparen en de auto echt flink aanpakken.
Hoe dan ook, het gaat je sowieso meer geld kosten dan je gaat krijgen om 'm weer goed te krijgen, en dat is echt onwijs lullig aan dit soort dingen!
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Dat is echt mooi klote !

Ik leef met je mee.
Wat ik buiten de rijvaardigheid (idd Jeroen) de daders wel moet nalaten is dat ze niet doorgereden zijn na het ongeluk.

Dat gaat er in Amsterdam vaak heel anders aan toe, wellicht verzacht dat de pijn een klein beetje.

Ik hoop dat alles mee gaat vallen en dat je ver der kan met je E21.

Groet,

Zavit.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Idd, aan de ene kant klote dat ze tegen je BMW hebben aangezeten, aan de andere kant aardig dat ze een briefje hebben achter gelaten!

Laat een expert komen! Laat je vooral niet gek maken door zo'n expert, zoek gewoon op de originele delen kosten bij BMW welke schade hebben (www.realoem.com). Tel daar manuren en spuitwerk bij op en dan ben ik idd bang voor totall los. Mocht je de auto hebben als daily dan zou ik hem gewoon weer rijdbaar maken maar neit teveel mee doen. Mocht je onderdelen zoeken, ik ken nog wel iemand :mrgreen:

groeten loentje
315jurre
E21 Fanatic

Post by 315jurre »

Paar foto's van hoe zielig mijn 315 er nu bij staat....

Image

Image
www.123CarCleaning.nl

323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Zo! das een beste schade hoor. Dat is best hard gegaan. Die andere moet ook behoorlijke schade hebbem. Dikke kans dat je binnenscherm rechtgetrokken moet worden.
zonder taxatie zeker total loss. Probeer idd goed te onderhandelen met de vzm met behoud van het 'wrak'.
Succes iig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Mich
Upcoming E21 fanatic

Post by Mich »

Vervelend om te lezen. Maar zo 123 te zien wel te herstellen.

Je hebt als eigenaar altijd het eerste recht om je "wrak" terug te kopen. De schade wordt getaxeerd, stel op 2000 euro. Daarnaast wordt de dagwaarde getaxeer (stel 1900 euro) d, dit kun je nog be-discussieren. Neem voorbeeld van b.v. marktplaats of andere leden. Afhankelijk daarvan kan de auto economisch total loss verklaard worden indien deze lager is dan de schade. In dat geval krijg je de dagwaarde minus het bedrag voor behoud van het "wrak" uitgekeerd. De "wrak" waarde wordt gebaseerd op het hoogste bod van een eventuele opkoper. Stel 150 euro. In dat geval zou je 1900- 150 = 1750 krijgen.

Economisch totall loss heeft echter geen consequenties, indien je niet nog een keer een ongeluk krijgt.Dus laat hem ajb direct taxeren zodra schade is herstel.

Is de auto technisch totall-loss - wat mij niet het geval lijkt aangezien je met een paar nieuwe lampjes en een beetje trekken aan het voorscherm wellicht weer kunt rijden - dan zal je auto na herstel bij de RDW voor her-keuring moeten.

2 jaar gelden heb ik met mijn 2002 ongeveer hetzelfde gehad, ook niet teaxeerd. Schade bedrag zat toen rond de 2500 euro. En ik moet je eerlijk zeggen, mijn 2002 zag er toen echt niet uit ;)

Ga niet met het eerste bedrag akkoord, onderhandel even of schakel rechtsbijstand in.

Succes!
Gr Mich

----------------------------

BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
315jurre
E21 Fanatic

Post by 315jurre »

Mich wrote:Vervelend om te lezen. Maar zo 123 te zien wel te herstellen.

Je hebt als eigenaar altijd het eerste recht om je "wrak" terug te kopen. De schade wordt getaxeerd, stel op 2000 euro. Daarnaast wordt de dagwaarde getaxeer (stel 1900 euro) d, dit kun je nog be-discussieren. Neem voorbeeld van b.v. marktplaats of andere leden. Afhankelijk daarvan kan de auto economisch total loss verklaard worden indien deze lager is dan de schade. In dat geval krijg je de dagwaarde minus het bedrag voor behoud van het "wrak" uitgekeerd. De "wrak" waarde wordt gebaseerd op het hoogste bod van een eventuele opkoper. Stel 150 euro. In dat geval zou je 1900- 150 = 1750 krijgen.

Economisch totall loss heeft echter geen consequenties, indien je niet nog een keer een ongeluk krijgt.Dus laat hem ajb direct taxeren zodra schade is herstel.

Is de auto technisch totall-loss - wat mij niet het geval lijkt aangezien je met een paar nieuwe lampjes en een beetje trekken aan het voorscherm wellicht weer kunt rijden - dan zal je auto na herstel bij de RDW voor her-keuring moeten.

2 jaar gelden heb ik met mijn 2002 ongeveer hetzelfde gehad, ook niet teaxeerd. Schade bedrag zat toen rond de 2500 euro. En ik moet je eerlijk zeggen, mijn 2002 zag er toen echt niet uit ;)

Ga niet met het eerste bedrag akkoord, onderhandel even of schakel rechtsbijstand in.

Succes!
Wat was de dagwaarde van jouw 2002 dan?? toen viel de uitkering dus mee??

Ik ben namelijk bang dat ik een uitkering ga krijgen van misschien enkele honderd euros.. of hoef ik daar niet bang voor te zijn?
www.123CarCleaning.nl

Post Reply