Voor dat soort trips is de BMW youngtimer dus bewezen uitermate geschikt. En wil je iets verder, dan kun je een vergelijkbare BMW ook prima aanpassen voor bijvoorbeeld drift, circuit of rally want ook daar slaan ze geen modderfiguur. Maar wat als je eens uit de band wilt springen? Een mooie zonnige zondag gaan toeren maar dan eens met wat anders, iets wat iets meer bijzonder is, wat je minder vaak tegen komt? Natuurlijk, een Porsche 911 en dan met name de luchtgekoelde modellen 930-964-993, dat zijn niet de auto's waar je 2 weken mee op vakantie gaat. Na een dag rijden ben je waarschijnlijk de hernia al nabij. Maar voor een dagje, helemaal leuk natuurlijk. Cabrio of niet, altijd kun je genieten van dat geweldige geluid van die zescylinder boxer. En zwaaien naar die andere 911 en Boxster eigenaren. Hmmm dat laatste is dan wel weer jammer, leuk geluid maar toch weer niet zo uniek. Het moet dus misschien nog uniekererder

Daar zit ik echt wel eens over te denken hoor! Iets nog aparter, gewoon om zo af en toe op een zonnige dag eens uit te laten. Daarom moet het ook weer geen tonnen kosten. Je ziet met enige regelmaat wel leuke en betaalbare replica's voorbij komen, van pre-war Bugatti's, naoorlogse Healeys, en bergen (en daarom weer minder interessant) 356's, veelal als Speedster. Maar okee, je wilt ook een beetje driving fun, dus je moet je afvragen of je rondpruttelen met 60 pk na een dag niet al zat bent. Maar er zijn wel wat snellere exemplaren bij. Dan is het niet origineel, so what? Je rijdt niet voor aap, in iets aparts, wat is daarop tegen? Ligt er een beetje aan hoe gek, mooi of snel je 't wilt hebben maar tussen 10 en 20K kom je een heel eind. Al heb ik dan nog niet het gevoel van wauwwwww.

Wat zijn er dan voor leuke speeltjes met wat meer sex appeal? Een Cobra replica met Rover V8 of een Ford GT40 replica met een of ander dik Amerikaans blok? Wat mij betreft dan de open Cobra, maar goed, een fatsoenlijk exemplaar onder de 30K kopen lijkt ook nog geen makkie. Porsche 550 replica's idem dito. Als er iets in mijn ogen een complete 'no go' is, dan zijn dat die kansloos slechte replica's op basis van de Pontiac Fiero of Toyota MR2. Verkeerde motor en dus het verkeerde geluid, maar de verhoudingen van je zogenaamde Ferrari zijn ook nog eens compleet zoek. Dus hoewel er zat van dat soort 308-328-360 maar ook Aston Martin gevallen zijn, nee dat gaat 'm ook niet worden.

Lastig hoor! Een lustig brullende Cobra of Healey replica lijkt me toch wel wat. Maar je moet je je toch afvragen of je dan niet beter gewoon een originele 911/930 SC of Carrera kunt kopen. Wil je iets meer brulboei dan kan een sportuitlaat altijd nog, wil je iets meer looks kun je altijd nog naar een turbo achterspoiler. Maar dan heb je wel een origineel ding dat ongetwijfeld goed waardevast is ook. Het leven zit toch ook vol met lastige overpeinzingen!