E30 318iA 05-1987, 144.0000 km
En ik ben weer blij

Excuses zijn niet nodig hoor, we leven gelukkig in een vrij land.Nils wrote:Hmmmmm![]()
SSSSsssssssorry... ik hoop dat je mijn excuses accepteert... maar dit heel kwam plotseling langs en leek me een verstandige keuze, ik heb écht een hele tijd over de E21 nagedacht, maar: ik kon nl. de VW inruilen.... dus... heb ik weer 2 BMW's... eerstvolgende sharknosemeeting o.i.d zie je een (hopelijk) nette 318iA E30.
't Is even afwachten, maar: de automaat is goed en de rest van de carrosserie (op de plek na, dan) zag er op het eerste gezicht uit als vrijwel roestvrij. Interieur is als nieuw én schuif-/kanteldak....
Ik heb dit verhaal een keer gehoord binnen de 02 club maar kan er weinig over terug vinden.Ik hoorde via via dat belastingvrijstelling tot december geldt en dat vanaf 1 februari 2012 alles wat daarna verkocht wordt aan een volgende bezitter niet meer wegenbelasting vrj is. Wie weet wat hiervan waar is?
Dat was volgens mij idd ook het verhaal. Momenteel is men al vreselijk kritisch bij Belastingdienst en RDW en grijpt men al gauw terug naar de datum eerste tenaamstelling, zeker als je met een mager bewijs komt als een uitdraai uit ETK oid. Voor de groene 325i cabrio is het overigens wel gelukt, met behulp van een voertuigcertificaat van BMW Classic. 55 euro voor een waardestijging van een paar ruggen is niet gek.Peter V. wrote:Gefeliciteerd met de aanschaf Nils!
Wat betreft het belastingvrije verhaal. Ik heb altijd gedacht dat dat alleen van toepassing was op de auto's die in 1986 gemaakt waren maar de eerste tenaamstelling in 1987 of later hadden. Deze zouden bij de huidige eigenaar als belastingvrij worden beschouwd maar na verkoop niet.