1x RAW verruild voor onnodig remmen, ja da's ook weer een mooi blijk van bezig zijn met de verkeerde dingen en af en toe wakker schrikken. Je ziet het ook zo vaak met inhalen. We schrikken wakker want ineens zit er een vrachtwagen op je voorbumper, die kwam uit het niets. Van schrik nog even een klap op die rem om de snelheid er nog verder uit te halen en dan naar links. En dan tergend langzaam er voorbij zonder je ook maar een moment te beseffen dat je 40-50 km langzamer rijdt dan het achteropkomend verkeer

net zoiets als invoegen met 60. De nr 1, daar zijn we het wel over eens geloof ik!
Anyway, misschien is mijn manier van autorijden extreem. Ik rij door, maar vanuit het circuitwerk en het motorrijden heb ik geleerd een paar km verder te kijken dan de doorsnee weggebruiker met als gevolg dat wat voor een ander een verrassing is, je eigenlijk al van mijlenver ziet aankomen. Triest eigenlijk. In mijn ogen ben je in eerste instantie weggebruiker en raas je bij 100 km/u al met 28 meter per seconde over het asfalt. Dan kun je het je dus niet permitteren om andere dingen prioriteit te geven. Ik ben er dan ook van overtuigd dat al deze ergernissen voortvloeien uit niet bezig zijn met autorijden, de aandacht is elders en we houden geen rekening met elkaar.
Hou ik altijd rekening met een ander? Echt niet, als ik iemand zie wakker schrikken terwijl hij al zowat in een vrachtwagen zit dan heeft hij zitten slapen, niet ik. Dan mag 'ie even wachten tot ik voorbij ben. Aan de andere kant denk ik dat het haantjesgedrag in het verkeer hier in NL de belangrijkste oorzaak is voor de files. Elkaar geen meter gunnen, gaatjes dicht rijden bij ritsen etc, we zijn vaak zelf de belangrijkste belemmering voor de doorstroming maar zo willen we het natuurlijk niet zien. Maar als ik kijk hoe de doorsnee Nederlander zich op de weg manifesteert en dat vergelijk met het weggedrag in Duitsland wat voor ons toch het meest vergelijkbare land is, dan hebben we nog een hoop te leren hier.