Recent heb ik een E21 Baur 323i '81 aangekocht met nr. A003304. Met oorspronkelijk kenteken uit Nederland.
FD-32-XT. Is er iemand die mij meer historiek kan geven van deze BMW. Wordt binnenkort ingeschreven op Belgisch kenteken.
Ik kijk alvast uit naar jullie reactie,
02-er
Last edited by 02-er on Wed Apr 13, 2016 11:29 pm, edited 1 time in total.
Mijn advies is om zoveel mogelijk van de papieren te bewaren inzake kenteken. Als je de auto ooit wilt verkopen, dan is de Nederlandse markt interessant, omdat er een origineel Nederlands op zat en weer kan worden aangevraagd. Dat is waarde verhogend.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Recent heb ik een E21 Baur 323i '81 aangekocht met nr. A003304. Met oorspronkelijk kenteken uit Nederland.
FD-32-XT. Is er iemand die mij meer historiek kan geven van deze BMW. Wordt binnenkort ingeschreven op Belgisch kenteken.
Foto's volgen. Het Alpina interieur zit er nog steeds in. Alpina stuur en velgen 15".
Staat niet meer in de originele kleur maar is duidelijk volledig uit elkaar gehaald en overspoten in Parelmoer wit. Ik vermoed na een grondige opknapbeurt want ik heb ook de gegevens van de donorauto.
Blauw dakje in zeer goede staat. Foto's van de auto kan je zien, zoals Peter aangeeft, in het TC1 register. Zo staat hij nog steeds.
Momenteel staat de auto in de garage voor een check-up. Na 2 jaar in een Spaanse garage stil te hebben gestaan is een en ander vast komen te zitten en heeft de motor wat aandacht nodig. Ik vermoed dat de auto de laatste jaren niet de beste autotechnieker heeft gekend en er is een beetje geknoeid. Maar gelukkig niets ernstigs.
De automaat schakelt vlot maar aangezien de motor niet vlot loopt nog niet kunnen doorgaan.
Heb vroeger met een handgeschakelde 323 gereden en die ging aardig natuurlijk maar heb (nog) geen idee hoe dat gaat met de automaat.
Ik kijk er alvast naar uit om binnenkort te kunnen toeren.
Groetjes, 02-er
Yep, Loentje.
Ik heb een 2002 van 68. Riviera blauw. Staat volledig origineel.
Is ongeveer 13 jaar geleden terug inorde gezet. Maar stilaan komen er opnieuw kosten aan. Vooral mechanische.
Dus momenteel wordt er niet veel meer gereden. Vooral korte ritjes,
Ooit naar een Nederlands treffen geweest in Ter Apel.
Groetjes