315

Post Reply
ccc
Newbee

315

Post by ccc »

hallo

ik ben tom ,ben van vlaams brabant in belgie
heb nog niet lang geleden een e21 315 op de kop kunnen tikken hier in de buurt,de auto heeft meer dan 10 jaar op blokken gestaan in een garage :D
ik had al een e30 320 coupé maar een e21 wou ik altijd nog bijkopen dus bij deze heb ik dat gedaan,onderhoudsgeschiedenis was er zelfs nog bij,wat ik wel tof vond,

ben momenteel bezig met deze weer in zijn eer te herstellen,was een rotte plek in de koffer aan het reservewiel,deze heb ik reeds hersteld

verder komen alle remmen,veren,bussen,lagers enz. er nieuw op,ook de motor gaat wat nieuwe onderdelen krijgen,na nieuwe benzine er in te doen sloeg deze onmiddelijk aan,ongeloofelijk eigenlijk ,zonder de carburator te kuisen(gaat uiteraard nog wel gebeuren)
de draagarmen,filterdeksel,bevestigingsplaatjes en dergelijke ga ik laten poederlakken zodat ze beter als nieuw zijn.
de lak gaat blijven want deze is nog tamelijk goed,na een polierbeurt want was dof geworden met de jaren,heb geen duidelijke foto maar beter dan geen bij deze:
(ondertussen al weer een stoflaag op ,zoals je ziet is er wat werk aan :wink: )
met speciale radio zie foto
Image
Image

hier ook een foto van de e30 320 type 1(1985) (als dit een probleem is verwijder ik het wel)
deze is foto net na aankoop (hele tijd geleden)
ik maak niet veel foto's vandaar

ondertussen zijn er originele m3 lederen verwarmde stoelen ingezet vooraan,verder voledig in orde en gekeurd voor dagelijks gebruik,
Image
Image
optielijst bmw:

S219A SPORT-LEDERLENKRAD Sport-Lederlenkrad 380 mm Sportstuur
"edition" en lederen pookknop
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL Elektrisch verstelbare
bijrijdersspiegel

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Entfall Modellschriftzug Zonder
typeaanduiding

S324A LM RAEDER ELLIPSOIDSP. 107/MISCHB. Front- und Heckspoiler Sport
frontspoiler en achterlip (beide in kleur)
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Wärmeschutzglas grün Groen
getint glas rondom
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Schiebehebedach handbetätigt
Handmatig schuifdak
S520A NEBELSCHEINWERFER Nebelscheinwerfer Mistlichten voor én 2
mistlampen achter
S704A M SPORTFAHRWERK M Sportfahrwerk M-Technik sportonderstel, 51mm
veerpoten met Sachs of Billstein (B4) sportdempers, veren mtech
(20/20 verlaging), dikkere stabilisatorstangen , voor 20mm en achter
14,5mm (13,5 tot '85)
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG Länderausführung Belgien Belgie uitvoering

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: 315

Post by Jeroen »

Hoi Tom,

Nou dan nu een officieel welkom hier :wink: en helaas voor jou, we zijn gek op foto's dus je moet aan de bak haha!

We hebben niks tegen andere auto's en zeker niet tegen andere oudere BMW's, we hebben zelfs een aparte E30 sectie. Die gaan we binnenkort trouwens omvormen in een soort off topic gedeelte, alles niet-E21 kan daar dan in.

Anyway, je E21 lijkt me een leuke auto met een leuk verhaal erachter, en met een mega exclusieve radio! Veel plezier ermee, en hier natuurlijk!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Welkom Tom,

leuk setje auto's! Aan de 315 is inderdaad wel wat poetswerk te doen!! De E30 is ook leuk! Ik heb er nog een setje BBS 14"met naafkapjes voor liggen, mocht je interesse hebben. Zoals Jeroen stelt: we moeten wel veel foto's zien, we zijn er verslaafd aan....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
ccc
Newbee

Post by ccc »

weet dat foto's leuk zijn maar heb heel weinig tijd ,van de e30 kan ik nog wel wat foto's nemen van hoe hij er nu uitziet ,de 21 staat op steunen achteraan
(is de foto die ik poste,zo staat hij er momenteel bij) dus kan ik niet buiten zetten om wat foto's te nemen.,ben momenteel bezig met diffrentiel er onderuit te doen en dan alles op te knappen( en 1 kleine rotte plek die ik pas bij ontdekte te herstellen aan de wielkast achteraan zodat hij achteraan al ok is), remmen zaten ook vast,is een heel gedoe geweest om hem binnen te krijgen :mrgreen:
het zal nog even duren voor deze terug rijvaardig is maar het komt goed.
woutervd
Upcoming E21 fanatic

Post by woutervd »

Leuke audio-set zit erin volgens mij. Aparte equiliser/booster onder de radio zo te zien.
Post Reply