Er is zo goed als zeker een einde aan mijn zoektocht gekomen. Nee, niet de Brasilbraune 320/6, hoewel ik nog heel regelmatig contact met de huidige eigenaar heb. Hij heeft zelfs van een vriend van mij originele 13" lichtmetalen BMW-velgjes gekocht voor z'n "kindje". En ook niet de Sepia-bruine 320/6 uit Tsjechië van forum-lid Bambus, hoewel ik dat nog steeds een erg mooie auto vind waarvan de restauratie volgens mij erg netjes gedaan is.
Maar wat dan wel? Een week of 2 geleden ben ik op de Duitse Mobile site op een leuke, en voor mijn bedoelingen uitermate geschikte, E21 323i gestuit. Uitgebreid met de huidige eigenaar gemailed, deze is een Deen die de auto uit Zweden heeft geïmporteerd (daar in juli 1980 nieuw geleverd) en 1,5 jaar geleden met zijn verhuizing mee naar Stuttgart/Duitsland heeft genomen. Inmiddels 2 kindjes en de tijd ontbreekt hem om nog veel van dit wagentje te genieten, dus te koop gezet. Afgelopen weekend ben ik gaan kijken en proefrijden en dat beviel eigenlijk wel. Er waren 2 mechanische probleempjes die de huidige eigenaar inmiddels heeft laten verhelpen en gisteren hebben we telefonisch de deal rond gemaakt. Volgende week woensdag rijd ik met een vriend naar Stuttgart en donderdagochtend mag deze nieuwe aanwinst bewijzen of een rit van 500 km nog te doen is.
Er is veel aandacht (en geld!) geïnvesteerd in het onderstel met Bilstein schokdempers en originele H&R verlagingsveren, ook de meeste rubbers zijn met zorg vervangen door wat stugger en duurzamer spul. In het interieur prijken 2 prachtige, originele E21 Recaro's en last but not least, de kleur staat me erg aan. De carrosserie is niet 100%, maar wel overal hard. Er zal ergens in de komende jaren wel wat werk aan komen, maar daar is de prijs ook naar. De motor is 15.000 km geleden uit elkaar geweest en waar nodig gereviseerd; er zit een map van een paar kilo papierwerk bij de auto die dit, en grotendeels de hele historie van de auto, onderbouwt.
Kleine preview:

Tikkeltje ordinair, zeker met deze zwarte wielen maar mijn (persoonlijke!) mening is dat hij het kan hebben...

Ben benieuwd wat jullie er van vinden... Wie weet is de Brabantrit die Peter V organiseert nog wel haalbaar

Wordt vervolgd, hoop ik!
Greetz,
Walter.