Mijn e21 even voorstellen
-
- Newbee
- My E21(s): 1982 - 316
Mijn e21 even voorstellen
Hi e21 liefhebbers,
Net deze website ontdekt, wil ik mijn wagen even voorstellen.
Ik heb deze 316 drie jaar geleden gekocht van een eerste eigenaar, een bejaarde mannetje had hem in de garage staan.
Er stond 90.000 km op de teller, hij was 100% origineel, volledig roestvrij en in prima staat.
Sindsdien heb ik hem dagelijks gebruikt, met zo'n 20.000 km. per jaar. Vrij intensief gebruikt maar wel steeds zorg voor gedragen.
Vorige zomer ben ik er met vrouw en kind zelfs mee naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest.
Prima bakkie - en oh zo mooi.
Een maand geleden heb ik er lpg in laten plaatsen....het werd te duur voor dagelijks gebruik...
Hij draait heel lekker op lpg, maar ergens heb ik wel spijt dat ik door het plaatsen van die lpg, afbraak heb gedaan aan de originaliteit van de wagen.
Wat is jullie mening over het installeren van lpg in de 316 ?
groeten,
jens jansen - antwerpen
Net deze website ontdekt, wil ik mijn wagen even voorstellen.
Ik heb deze 316 drie jaar geleden gekocht van een eerste eigenaar, een bejaarde mannetje had hem in de garage staan.
Er stond 90.000 km op de teller, hij was 100% origineel, volledig roestvrij en in prima staat.
Sindsdien heb ik hem dagelijks gebruikt, met zo'n 20.000 km. per jaar. Vrij intensief gebruikt maar wel steeds zorg voor gedragen.
Vorige zomer ben ik er met vrouw en kind zelfs mee naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest.
Prima bakkie - en oh zo mooi.
Een maand geleden heb ik er lpg in laten plaatsen....het werd te duur voor dagelijks gebruik...
Hij draait heel lekker op lpg, maar ergens heb ik wel spijt dat ik door het plaatsen van die lpg, afbraak heb gedaan aan de originaliteit van de wagen.
Wat is jullie mening over het installeren van lpg in de 316 ?
groeten,
jens jansen - antwerpen
-
- Newbee
Re: Mijn e21 even voorstellen
ik probeer een foto te uploaden maar dat lukt me niet
[img][img][img][/img][/img][/img]
[img][img][img][/img][/img][/img]
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Jens, welkom hier, leuk om te horen hoeveel plezier je van en met de auto hebt! Wat LPG betreft, tsja enerzijds zonde, maar anderzijds maakt het 't voor jou mogelijk om meer gebruik van de auto te maken, en daar is 'ie toch voor?!
We zijn wel benieuwd naar foto's hoor, waar blijven ze nou?
Geintje! Uploaden kan hier niet, maar we hebben wel een duidelijke handleiding voor het plaatsen van foto's:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=15937
We zijn wel benieuwd naar foto's hoor, waar blijven ze nou?
Geintje! Uploaden kan hier niet, maar we hebben wel een duidelijke handleiding voor het plaatsen van foto's:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=15937
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Van harte welkom inderdaad. Laat maar komen die foto's. Ik ben benieuwd hoe netjes de E21 is.
Zoals Jeroen al aangaf omtrent LPG, als het voor jou een noodzakelijk iets is geweest moet je het vooral doen. Blijf wel regelmatig de motor op benzine gebruiken om alles in de carburateur goed te houden en niet te laten verdrogen.
Zoals Jeroen al aangaf omtrent LPG, als het voor jou een noodzakelijk iets is geweest moet je het vooral doen. Blijf wel regelmatig de motor op benzine gebruiken om alles in de carburateur goed te houden en niet te laten verdrogen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Welkom! Ben benieuwd naar de pics, maar los daarvan is het altijd leuk nieuwe mede eigenaren te treffen hier!
-
- Newbee
Ziehier de fotos ! Bedankt voor de tip over hoe ze te plaatsen.

- uwbuurman
- E21 VIP
Voor de goede orde, jij hebt dus een originele zypressengrune 316 van 1982???? Die zoek ik al zo lang!!! Deze kleurstelling, interieur, helemaal goed, afgezien van die chrome spatbordrandjes. Heerlijk!!!
- Peter V.
- E21 VIP
Ziet er netjes uit hoor.
Gr Peter V.
-
- Newbee
Dank u voor de complimenten....
Ik ben eigenlijk van plan om hem binnenkort te koop te zetten, en te upgraden naar een e23.
Wegens gezinsuitbreiding ...met één kleintje achterin gaat het momenteel net om met het gezin op reis te gaan, maar we verwachten een tweede, dus dan wordt het wat krap....
Ik ben aan het denken om hem op de komende meeting op 8/6 in Arnhem aan te bieden....
Met pijn in het hart weliswaar,...hoewel ik wel uit kijk naar iets met een zwaardere motor, en een 5-bak....
De 316 met 4-bak draait lekker voor korte of middellange afstanden,....maar om er mee te gaan reizen, vind ik de motor toch wat te licht...
En inderdaad: de chrome spatbordstukjes zijn er een beetje over vind ik ook
grt
Ik ben eigenlijk van plan om hem binnenkort te koop te zetten, en te upgraden naar een e23.
Wegens gezinsuitbreiding ...met één kleintje achterin gaat het momenteel net om met het gezin op reis te gaan, maar we verwachten een tweede, dus dan wordt het wat krap....
Ik ben aan het denken om hem op de komende meeting op 8/6 in Arnhem aan te bieden....
Met pijn in het hart weliswaar,...hoewel ik wel uit kijk naar iets met een zwaardere motor, en een 5-bak....
De 316 met 4-bak draait lekker voor korte of middellange afstanden,....maar om er mee te gaan reizen, vind ik de motor toch wat te licht...
En inderdaad: de chrome spatbordstukjes zijn er een beetje over vind ik ook

grt
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Prachtige kleur hoor en een mooie auto!
Als er geen rottigheid onder de spatbordrandjes vandaan komt zou ik die weglaten.
Het ontbreken van de chrome lijsten boven aan de deuren en de zijraampjes doet vermoeden dat het een 315 is.
Als er geen rottigheid onder de spatbordrandjes vandaan komt zou ik die weglaten.
Het ontbreken van de chrome lijsten boven aan de deuren en de zijraampjes doet vermoeden dat het een 315 is.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
Ik denk dat er wel wat E23-ers te koop zullen staan tijdens de SM2013. Zeker ook op LPG. Dus Koos....... Sla je slag. Altijd beter dan een prius.
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Bumpers zijn ook al 315...
Ik denk dat je goede kans maakt. 1 om op de Sharknose Meeting de E21 te verkopen en 2. om daar een perfecte E23 te vinden. De grootste E23 handelaar van NL loopt daar nl ook rond, als je hier wat gedetailleerder je wensen bekend maakt kan het zomaar dat hij deze auto gewoon voor je heeft staan en mee kan nemen. Dus motorisering, brandstof, handbak of automaat, gewenste opties, kleuren etc kom maar op
Ik denk dat je goede kans maakt. 1 om op de Sharknose Meeting de E21 te verkopen en 2. om daar een perfecte E23 te vinden. De grootste E23 handelaar van NL loopt daar nl ook rond, als je hier wat gedetailleerder je wensen bekend maakt kan het zomaar dat hij deze auto gewoon voor je heeft staan en mee kan nemen. Dus motorisering, brandstof, handbak of automaat, gewenste opties, kleuren etc kom maar op
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
Hmm, zou wel wat zijn, maar geen originele Nederlander met iets van een H in het kenteken en daarnaast verwacht ik op korte termijn een behoorlijke kostenpost van een niet nader te noemen zooitje uit Leeuwarden. Als dat allemaal financieel kan worden afgewikkeld, dan ben ik bang dat ik al een leuke 4 cillinder betaald heb... Kortom, wil wel, kan niet.
-
- Newbee
aan" uwbuurman": dat laatste begreep ik als Belg niet zo goed: "geen originele Nederlander met iets van een H in het kenteken", wat bedoel je daarmee?
En verder, Jeroen, ivm de E23:
Mijn ideale e21 is Lekker klassiek, zonder franjes, zeker geen sport-uitvoering -
Dus meer de stijlvolle gezinsuitvoering dan de coole blitse bak.
Opties ed maakt niet uit: het verschil met mijn e21 zal zowiezo groot zijn denk ik.
Qua motor weet ik niet zo goed wat ideaal voor me zou zijn, ... maar veronderstel dat de lichtste motor (de 725i toch, niet?) wel het zuinigst zal zijn, dus 2494 CC zal wel voldoende zijn
Hij mag in ieder geval niet van voor 1983 zijn omwille vd oldtimertaks...en moet op lpg zitten want ik veronderstel dat die wel zuipen die bakken: 15 liter?
En verder, Jeroen, ivm de E23:
Mijn ideale e21 is Lekker klassiek, zonder franjes, zeker geen sport-uitvoering -
Dus meer de stijlvolle gezinsuitvoering dan de coole blitse bak.
Opties ed maakt niet uit: het verschil met mijn e21 zal zowiezo groot zijn denk ik.
Qua motor weet ik niet zo goed wat ideaal voor me zou zijn, ... maar veronderstel dat de lichtste motor (de 725i toch, niet?) wel het zuinigst zal zijn, dus 2494 CC zal wel voldoende zijn

Hij mag in ieder geval niet van voor 1983 zijn omwille vd oldtimertaks...en moet op lpg zitten want ik veronderstel dat die wel zuipen die bakken: 15 liter?
-
- Newbee
de ideale e23
eigenlijk bijna net de uitvoering gelijk m'n e21, maar dan zonder die kitcherige chrome spatbordrandjes....
(kan je die dingen gewoon "wegnemen??" - zitten er geen gaten onder?? ik voel een zondagmiddag klusje aankomen !!

eigenlijk bijna net de uitvoering gelijk m'n e21, maar dan zonder die kitcherige chrome spatbordrandjes....
(kan je die dingen gewoon "wegnemen??" - zitten er geen gaten onder?? ik voel een zondagmiddag klusje aankomen !!