Netjes moet het (deze keer) zeker. Ik heb totaal niet de intentie om deze E21 ooit nog te gaan verkopen. Doel is dat mijn zoon (nu 13 maanden) over 18 jaar met een uitgestreken smoel tegen me zegt dat ie echt niet in pa zn ouwe fricandel wil rijden. De liefde voor dit model begon toen ik zelf een jaar of 10 was en m'n pa thuis kwam met een échte BMW. Exact dezelfde kleur, ook een 315. Het model staat me gewoon erg aan, en ik heb de tijd om dit project over een aantal jaar uit te smeren. Niets moet, alles op z'n tijd.
En dan nog, als Rutte en consorten doorzetten wat ze nu doen is binnen een paar jaar al het cultureel erfgoed van de Nederlandse weg verdwenen. Wie weet wat een gek dan over heeft voor een niet originele, maar wel nette Frankenstein E21. Als schaarste heerst.. Maar ja, we shall see. Eerst maar een kijken of ik de Sharknose Meeting van 2017 ga halen.
Vandaag weer een stukkie verder gekomen, en ik ben niet ontevreden over wat ik tegen ben gekomen. Dash verwijderd, alle electra gelabeld en verwijderd en mijn eerste hoopje gecreëerd. Die wil ik even met jullie delen.
Er is ooit al wat aan de auto gedaan maar ik denk dat ik dit toch maar even opnieuw ga doen.
Aan de andere kant heb ik mijn eerste gaatje ontdekt. Valt mijns inziens gelukkig mee....
Verder is de bodem hard, op de dop aan de bestuurderszijde na. Nu is mijn vraag meteen, hebben die dingen nog een soort van functie? Las ik zet netjes dicht, of moet ik er iets mee?
Verder begonnen aan het demonteren van alles wat er om en aan de luie M10 zit. Komend weekend gaat deze er met behulp van een kraantje uit.
Zonder wrijving, geen glans..
Morgen ook nog even een poging wagen om het passagiersportier eruit te krijgen. Aan de bestuurderszijde tikte ik de windvanger zo los, maar volgens Haynes moet ik aan deze kant het pinnetje afslijpen. Waarom alleen aan die kant vraag ik me af..
Het front moet zoizo vervangen worden, maar waar krijg ik die nog nieuw? Bij W&N vind ik alleen een front voor een type 1.
Tot nu toe op de "wat moet ik gaan bestellen de komende jaren" lijst.
- Front
- Hersteldeel midden kofferruimte
- Bodem links en rechts
- 2 voorschermen
- Motorkap (nieuw bij W&N SCHREEUWEND duur, dus op zoek naar en goeie gebruikte)
- Deel waar de voorruit in komt te liggen, a-stijlen zijn meen ik te ver heen.
Binnenkort meer.... Veel meer....