Dit keer geen BMW...
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Dit keer geen BMW...
Maar een Italiaan met een 3.0 V6 in het vooronder. Achterwiel aangedreven dus de laatste echte Alfa
10 jaar in bezit van de huidige eigenaar, laatste 5 jaar nauwelijks meer buiten geweest.
Waanzinnig goede basis. Slecht 1 plekje kunnen ontdekken (en dat voor een Alfa uit die tijd) Natuurlijk wel het nodige werk aan standschade maar ik heb zo'n gevoel dat dat helemaal goed gaat komen.
Ik ben er heel blij mee. Kan er weer een van mijn hebbe lijstje af
10 jaar in bezit van de huidige eigenaar, laatste 5 jaar nauwelijks meer buiten geweest.
Waanzinnig goede basis. Slecht 1 plekje kunnen ontdekken (en dat voor een Alfa uit die tijd) Natuurlijk wel het nodige werk aan standschade maar ik heb zo'n gevoel dat dat helemaal goed gaat komen.
Ik ben er heel blij mee. Kan er weer een van mijn hebbe lijstje af
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29634
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Dit keer geen BMW...
Leuk man, de 75 3.0V6 was een prima auto, de laatste echte Alfa ook in mijn ogen, en qua bouwkwaliteit en issues idd helemaal niet slecht, dikke pret auto! Daar kun je prima plezier in beleven!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Dit keer geen BMW...
Gistermiddag de trailer achter de inmiddels goed bevonden XM geknoopt en richting de Alfa gereden.
Hij stond al buiten en door de vorige eigenaar volgepakt met extra onderdelen. Ik moet welliswaar nog een keer rijden omdat ik de andere berg met onderdelen niet mee kreeg (2x motorkap, 3 deuren, kofferdeksel en een flink aantal dozen met onderdeeltjes)
Hij was nog mooier dan in de garagebox (of zal dat komen omdat hij door de vorige eigenaar is gewassen)
Onderweg maar even gestopt voor een kop koffie (en de rest van het assortiment )
Eenmaal aangekomen bij de schuur even snel gekeken waar om deze 3.0 niet wilde starten.
Iig door een overleden accu, dus een andere ernaast gezet ende motor draaide rond maar sloeg niet aan.
Aanzuigbuis ff los gemaakt, wat snel start er doorheen et voila.. hij draait op eigen kracht.
Helaas kon ik m niet de kar afrijden ivm een wat slap koppelingspedaal en hoogstwaarschijnlijk dan ook falende remmen.
Snelle check wees uit dat het remvloeistof reservoir geheel leeg was.
Wat in ieder geval te doen:
Verse benzine, filters en vloeistoffen
Distributieriem en waterpomp vervangen
Ontsteking cotroleren / vervangen
Hulpkoppeling vernieuwen, remmen na lopen / verversen en een set verse banden.
Hij stond al buiten en door de vorige eigenaar volgepakt met extra onderdelen. Ik moet welliswaar nog een keer rijden omdat ik de andere berg met onderdelen niet mee kreeg (2x motorkap, 3 deuren, kofferdeksel en een flink aantal dozen met onderdeeltjes)
Hij was nog mooier dan in de garagebox (of zal dat komen omdat hij door de vorige eigenaar is gewassen)
Onderweg maar even gestopt voor een kop koffie (en de rest van het assortiment )
Eenmaal aangekomen bij de schuur even snel gekeken waar om deze 3.0 niet wilde starten.
Iig door een overleden accu, dus een andere ernaast gezet ende motor draaide rond maar sloeg niet aan.
Aanzuigbuis ff los gemaakt, wat snel start er doorheen et voila.. hij draait op eigen kracht.
Helaas kon ik m niet de kar afrijden ivm een wat slap koppelingspedaal en hoogstwaarschijnlijk dan ook falende remmen.
Snelle check wees uit dat het remvloeistof reservoir geheel leeg was.
Wat in ieder geval te doen:
Verse benzine, filters en vloeistoffen
Distributieriem en waterpomp vervangen
Ontsteking cotroleren / vervangen
Hulpkoppeling vernieuwen, remmen na lopen / verversen en een set verse banden.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12070
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Dit keer geen BMW...
Blijft mooi zo'n Italiaans apparaat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11826
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Dit keer geen BMW...
Gaaf ding! Die moet je bewaren!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Dit keer geen BMW...
Het liefst zou ik m idd bewaren maar helaas ben ik momenteel niet in de positie om er een verzameling op na te houden.
De Alfa is dus eigenlijk handel. Dus mocht men iemand kennen die op zoek is hoor ik dat graag.
De Alfa is dus eigenlijk handel. Dus mocht men iemand kennen die op zoek is hoor ik dat graag.