Taxatierondje
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Taxatierondje
Ik kreeg keurig bericht van mijn verzekering dat de taxatie van de Baur in juni gaat verlopen en ik moet dus opnieuw taxeren.
Laatste keer op de Sharknose Meeting gedaan maar die ga ik dit jaar helaas missen. Zijn er meer auto's aan de beurt die niet op de SM kunnen/willen?
Laatste keer op de Sharknose Meeting gedaan maar die ga ik dit jaar helaas missen. Zijn er meer auto's aan de beurt die niet op de SM kunnen/willen?
So many cars, so little time
Re: Taxatierondje
Mijn e30 cabrio moet ook
groeten loentje
groeten loentje
Die van mij is ook aan de beurt. De vorige keer heb ik €100,- betaald, wat betaal jij of anderen normaliter?
- 323baur
- E21 VIP
Mijn baur moet ook.
De 18e april zouden we een extra ronde in kunnen lassen.
@ aldo is jouw auto klaar en kan je dan smiddags in Utrecht zijn?
De 18e april zouden we een extra ronde in kunnen lassen.
@ aldo is jouw auto klaar en kan je dan smiddags in Utrecht zijn?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ite zou natuurlijk ook op de SM kunnen, voor Leon misschien al lastiger om juist die auto mee te nemen naar de SM. Dan zou je miss Michel, Leon en Aldo voor de zaterdagmiddag kunnen plannen, mits de taxateur kan natuurlijk. Normaal taxatietarief is tegenwoordig 140 euro maar ik denk dat je bij meerdere auto's wel op hetzelfde tarief als de SM kunt uitkomen, 110 euro. Of voorafgaand aan de voorjaarsrit op 11 april, misschien is dat ook wel een mooie combi. Moeten een paar mensen wat eerder komen maar wel een leuke extra service wellicht?
Regards/groeten, Jeroen
Ik weet niet of ik dan klaar ben, ik ben vandaag nog wel even bezig geweest. Motortje loopt nu mooi op 6 cilinders en heb nu een werkende rembekrachtiger. Moet nu de bedrading nog fatsoeneren en het luchtfilter een goede plaats geven. Wel enorm zin om weer een rijdende auto te hebben.
Ik denk dat ik toch even de taxateur bij mij thuis laat komen, taxatie is verlopen. Better safe than sorry.
Ik denk dat ik toch even de taxateur bij mij thuis laat komen, taxatie is verlopen. Better safe than sorry.
- 323baur
- E21 VIP
Ik wacht nog even wat meer reacties af...
Dus: een ieder die dit leest; bij genoeg animo regel ik op 18 april een taxateur regio utrecht.
Naast de taxatie wordt er ook catering en wat aanvullende gezelligheid georganiseerd, dus neem je portemonnee maar mee..
Dus: een ieder die dit leest; bij genoeg animo regel ik op 18 april een taxateur regio utrecht.
Naast de taxatie wordt er ook catering en wat aanvullende gezelligheid georganiseerd, dus neem je portemonnee maar mee..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
18e is prima! Welke taxateur heb jij als laatste gebruikt Ite?
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
Ik moet er even induiken. Ik geloof dat ik een vrt geaccepteerde nodig heb.
En jij?
En jij?
ja elke verzekeraar stelt weer andere eisen.
140 euro voor een rapportje? Ik ga toch weer eens proberen om taxateur te worden. Was eerst bezig met clubtaxateur van de 02 club, maar misschien is gewoon officieel taxateur wel beter.
Groeten loentje
140 euro voor een rapportje? Ik ga toch weer eens proberen om taxateur te worden. Was eerst bezig met clubtaxateur van de 02 club, maar misschien is gewoon officieel taxateur wel beter.
Groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
Dat is overigens wel incl reiskosten binnen NL en voor een enkele taxatie, en daarmee bij lange na niet de duurste in NL. Tsja ik zou 't zelf niet voor minder doen. Haal je d'r een paar tientjes reiskosten af, uurtje rijden, uurtje taxeren, twee uur rapport maken etc dan ben je incl BTW voor 3 tientjes per uur bezig als zelfstandig ondernemer. Dat kan al eigenlijk niet uit en een timmerman vraagt al meer. Dus veel, nee in mijn ogen niet. Maar als jij nou even je beëdiging haalt evenals VRT en Fehac erkenning mag jij bij mij komen taxeren voor 100 euro hoor 

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen,
dat klopt en ben ik het ook met je eens. Zeker als je voor 1 exemplaar moet rijden.
Maar als je een taxatiemeeting houdt vind ik het nogal duur. Daarnaast geloof ik niet dat zo'n rapport maken twee uur duurt, de meeste taxatierapporten zijn zeker geen hogere wiskunde.
Tenminste die ik tot heden heb gezien.
Ja heb al eens geinformeerd, maar toelating is niet zo makkelijk (dat is dan misschien maar goed ook)
groeten loentje
dat klopt en ben ik het ook met je eens. Zeker als je voor 1 exemplaar moet rijden.
Maar als je een taxatiemeeting houdt vind ik het nogal duur. Daarnaast geloof ik niet dat zo'n rapport maken twee uur duurt, de meeste taxatierapporten zijn zeker geen hogere wiskunde.
Tenminste die ik tot heden heb gezien.
Ja heb al eens geinformeerd, maar toelating is niet zo makkelijk (dat is dan misschien maar goed ook)
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
Ach you get the picture, maar een vetpot zal het nooit zijn. Ik mag mezelf makelaar-taxateur noemen maar niet van auto's dus dat helpt in dit geval ook al niet
Maar als reeds gezegd, met een taxatiemeeting en een vriendentarief kom je met 100-110 euro een heel eind denk ik. Het is echter wel van belang uit te zoeken wat de eisen zijn van ieders verzekering. VRT en Fehac erkend zijn redelijke eisen waar bijv de huistaxateur van de SM (Steijn) wel aan voldoet, maar bepaalde verzekeraars eisen dat je een makelaar uit een vriendenclubje kiest, zogenaamd een soort genootschap van kwalitatief veel betere vakbroeders. My ass
gewoon een cluppie wat retourprovisie betaalt!

Maar als reeds gezegd, met een taxatiemeeting en een vriendentarief kom je met 100-110 euro een heel eind denk ik. Het is echter wel van belang uit te zoeken wat de eisen zijn van ieders verzekering. VRT en Fehac erkend zijn redelijke eisen waar bijv de huistaxateur van de SM (Steijn) wel aan voldoet, maar bepaalde verzekeraars eisen dat je een makelaar uit een vriendenclubje kiest, zogenaamd een soort genootschap van kwalitatief veel betere vakbroeders. My ass

Regards/groeten, Jeroen
Is hier nog iets mee gedaan?
Ik ben me aan het oriënteren (heb nog nooit een auto laten taxeren), en ben dus ook nog niet aan een verzekering wat dat betreft gebonden. Ben wel geïnteresseerd om mee te doen..
Ik ben me aan het oriënteren (heb nog nooit een auto laten taxeren), en ben dus ook nog niet aan een verzekering wat dat betreft gebonden. Ben wel geïnteresseerd om mee te doen..